1. Uusi koulu, uusi alku

719 19 4
                                    

Heti täs alkuun pahottelen, et alotan taas uuden kirjan, mut tähän mulla luultavasti löytyis motivaatioo (koska jonkunverran ideoita), so älkää tuomitko 👀 jätän noi kaks muuta tän ajaks tauolle, haluisin saada tän ees valmiiks 😭..

————————-

Olli
Eletään vuotta 2013.
Tässä sitä taas mennään, uuteen kouluun ala-asteelta. Siellä on ne kaikki isommat jätkät ja muut, entä jos mun ala-asteen kiusaajat jatkaa mun kiusaamista? Ajatukset pyörivät ensimmäisen koulupäiväni aamuna päässäni. Joo, tuleva kouluni on iso ja vanhat kiusaajani eivät luultavasti löytäisi minua helposti, mutta mistään ei tiedä. Täytyy olla varovainen, ellen halua heti ensimmäisenä päivänä päätäni vessanpönttöön.

Koulu on muuten isompi mitä edes kuvittelin. Paljon isoja ysiluokkalaisia. Ja mikä pahinta, kaikilla muilla 7-luokkalaisilla jotka näin sillä hetkellä, oli joku kaveri, paitsi minulla. Olin yksin.

En tunne meidän luokastakaan melkein ketään, joitakin täällä on edelliseltä luokaltani. Katselen ympärilleni ja tutkiskelen arvioiden mielessäni luokkaani. "Ihan paska tyyli, hiukset huonosti, mitkä noi lenkkarit on?", toistelin rumasti mielessäni, kunnes silmäni osuivat tähän selkeästi tyylitajuiseen ihmiseen. Blondit hiukset, lippis, mustat farkut ja iso valkoinen t-paita, jossa luki Slipknot. Se on yksi lempibändeistäni! Tällä oli tyylitajua, toisinkuin muilla luokkalaisillani.. ja mitkä kengät! Olisipa itsellänikin tuollaiset.

Joonas
Tajuton luokka. Varmaan kaikki noi tytötkin jotain kiljuvia heppatyttöjä. Voi luoja. Silmäillessäni luokkalaisiani, huomaan minun ja yhden luokkalaiseni katseiden kohtaavan. Tämän ainoan, joka vaikutti edes semi-coolilta. Pakko jutella sille tunnin jälkeen, täytyisihän minun edes yksi frendi täältä saada. Herään ajatuksistani kun opettaja pyytää esittelemään itseni.
"Aa joo, mä oon Joonas", sanoin vähän hämilläni.
"Ei toi riitä, kerro vaikka mitä harrastat tai mitä tykkäät tehdä vapaa-ajalla", opettaja sanoo kysyvällä ilmeellä, halusi tietää minusta selkeästi enemmän. Juttuhan oli niin, etten halunnut porukan tietävän minusta, olin kaikille vain Joonas, niinkuin aina ollutkin.
"Öö no soitan kitaraa, maadun omas huonees yksi", selostin vähän turhautuneella äänensävyllä.
"Se riittää". Vihdoinkin.
Vaivun taas omiin ajatuksiini, kunnes kuulen tämän, semi-coolin alkavan puhua.
"Juu, meikä on Olli, soitan bassoo vapaa-ajal enkä tee oikeestaa muuta", hän sanoi reippaasti.
Olli.. soittaa bassoa.. ei tee muuta.. minä soitan kitaraa.. en tee muuta.. tulevia kavereita, ehkä?

Olli
Tunnin jälkeen nousen väsyneesti tuoliltani, olipa tylsä tunti. Noustessani kuulin takaani Joonaksen äänen.
"Hei Olli, haluisiks vaik hengaa välkil?", Joonas kysyi. Tottakai vastasin myönteisesti, olihan täältä kiva kaverikin saada. Käveltiin ulos luokasta ja alettiin jutella kitaristeista ja basisteista. Meillä oli paljon yhteistä musiikin kannalta. Sama lempibändikin.
Siinä kävellessä pitkin koulun käytäviä huomattiin kolme 8-luokkalaista kävelemässä meitä vastaan. Yksi heistä kantoi kitaraa. Selkeästi jotain rokkarityyppejä, sellaisilta kaksi heistä näyttivät, kolmas enemmän heidän.. isältään. Nauroin omille ajatuksilleni.

Joonas
Okei, nämä ovat koulun kingit. Mistä vetoa. Partaveden haju kantautui nenääni kun nämä kolme menivät minun ja Ollin ohi. Sitten kuulen läheneviä askeleita takaani ja tunnen jo ison käden olkapäälläni.
"Hei kato Slipknot paita!! Vähäks cool", sanoo tämä blondi poika innoissaan.
"Oivittu, kuunteleks sä sitä?", kysyi vuorostaan brunette poika.
"Mmhm joo kuuntelen, mun ja tän lempi bändi", vastasin hymyillen ja osoittaen Ollia.
"Siistii, tervetuloo meijjä kouluu. Haluutteks hengaa joskus, jutella vaik jostai musast yms? Ja hei, oon Joel"
"Joo, meil kummallaki on vaa toisemme frendeinä, ois siisti saada lisääki", Olli naurahtaa
"Tänää 16.00 meil?", Joel kysyi.
Hän selvästi tykkäsi olla äänessä. Toki haluttiin mukaan, joten vaihdettiin numerot kaikkien jätkien kesken. Voitaisiin kysyä Joelin osoitetta viestillä.

—————
Sanoja: 530
Eimulla muuta, lets katotaa mitä tän kirjottamisest tulee :D..

Grow up together, live together - Blind ChannelWhere stories live. Discover now