𝘀𝗽𝗲𝗰𝗶𝗮𝗹 𝗲𝗽𝗶𝘀𝗼𝗱𝗲

246 34 188
                                    

"Kenapa hujan dari awan, bukan dari tanah ? " Sunoo menyoal sambil menguyah kepingan keju yang diberikan oleh Jake kepada semua orang

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Kenapa hujan dari awan, bukan dari tanah ? " Sunoo menyoal sambil menguyah kepingan keju yang diberikan oleh Jake kepada semua orang.

Sebagai treat atas usaha keras mereka hari ini.

"Baguslah hujan dari awan. Kalau dari tanah, mahu banjir satu dunia ni " celah Heeaeung yang muncul entah dari mana.

Mereka yang sedang berjalan turun dari curam bukit sekolah berpaling ke kanan. Sejak bila lelaki itu ada di sana ?

Heeseung mengangkat kening.

"Sunbae, aku ada soalan" Jay menepuk bahunya. Heeseung pula menggerakkan kepala memberi izin.

"Kenapa kau macam protective sangat dengan Minseo sunbae ? Macam semalam. Sanggup pergi bakar beg sekolah Aleen sunbae tu. Sampai tinggal habuk je " lelaki itu senyap dengan senyuman di bibir. Sebuah tawa kecil dilepaskan.

Dia mendongak ke atas tanpa suara.

"Mungkin sebab aku pernah hilang orang aku sayang dan aku tak nak perkara itu berulang buat kali kedua" ucapnya tenang.

Dia kemudian laju menuruni bukit meninggalkan mereka yang terpinga - pinga.

"Bapak ah. Romantik gila sunbae aku" puji Sunoo menggenggam kedua belah tangannya. Hampir saja diluku Sunghoon.

"Untungnya Yeobin pernah jadi girlfriend dia dulu" Sunoo tanpa sedar mengangguk pada suara gadis di sebelahnya.

Dia menjerit ketakutan melihat Minseo yang sedang berdiri berjalan seiring dengan mereka. Jungwon dan Sunghoon mengangkat kening. Ketika bila pula gadis ini di sini ?

Memang pelajar tahun akhir sekolah ini suka muncul tanpa petanda ke ? Ajaib betul.

Minseo tidak menghiraukan mereka mendongak ke langit.

"Park Yeobin, saya mintak satu sahaja. Berikan Lee Heeseung untuk saya" pintanya sambil memejam mata.

Sunoo yang masih terkejut tadi buntu berlari berdiri di sebelah Niki ketakutan. Mereka semua mendongak ke langit melihat kepada siapa gadis itu sedang berbicara. Awan putih berarak pergi tanpa sebarang wajah atau tanda - tanda pelik.

"Ha Minseo, nak balik sekali tak ?" laung Heesung yang sudah jauh di hadapan.

Minseo melambai sebagai balasan. "Nak !!" jeritnya berlari anak turun dari bukit. Hampir saja tersadung bergolek namun sempat disambut oleh lelaki tersebut.

Mengikut perangai gila Minseo dan Heeseung, Jay juga mendongak ke langit.

"Sunbae, kalau Minseo sunbae dapat Heeseung sunbae. Boleh tak saya nak girlfriend jugak ? Kan saya selalu tolong sunbae beli choco cake waktu sunbae mengidam dulu " tangannya digenggam dua. Sunghoon mendekat bertandang di sebelah sahabatnya.

𝗽𝗲𝗿𝗳𝗲𝗰𝘁𝗹𝘆 𝗳𝗶𝗻𝗲 | 𝗅𝖾𝖾 𝗁𝖾𝖾𝗌𝖾𝗎𝗇𝗀 (𝗰𝗼𝗺𝗽𝗹𝗲𝘁𝗲𝗱)Where stories live. Discover now