Episode 3 - Makan Malam Bersama

880 53 41
                                    

Di Lapangan Terbang Antarabangsa Cyberaya............

Hri yg ditunggu2 sdh pun tiba. Pd hri ini, Aliya pergi ke lapangan terbang utk menyambut ketibaan Ali dn Dr. Ghazali. Sdh hmpir 20 minit dia berada di situ memandangkan mereka berdua tiba seawal jam 9 pagi. Matanya tdk beralih dri memandang ke arah pintu utama Balai Ketibaan itu.

Aliya : Haihh x sabarnya nk jumpa anak dgn suami aku ni 😊😊

Slps beberapa minit, pintu balai ketibaan itu dibuka dn kelihatan susuk tubuh 2 lelaki kluar melalui pintu tersebut. Salah seorang dripdnya melambai2 ke arah Aliya smbil berkata.......

Ali : Mama !!! 😀😀

Aliya : Ali !!! 😀😀

Ali terus berlari ke arah ibunya lalu memeluknya dgn erat. Sungguh dia berasa teruja saat memeluk ibu kesayangannya buat kali pertama slps 6 bln tdk berjumpa.

Ali : Mama sihat

Aliya : Ali ni....ada nmpk mama x sihat ke ? Mama kan kuat 😊😊

Ali : Hihihi 😁😁

Dr. Ghazali berjln ke arah mereka smbil menarik beg roda. Aliya yg perasan kehadiran suaminya itu mula lemparkan senyuman dn mencium tangan suaminya itu.

Aliya : Apa khabar abang ? Abang sihat ? Mcm mana flight tdi ? Ok ?

Dr. G : Alhamdulillah, semuanya ok. Awk dtg seorang je ke ?

Aliya : Ha ah sorang je. Igt nk ajak Geetha dtg sekali tpi dia ada misi plk.

Lelaki berjambang itu sekadar me'ohhkan shj kepalanya itu. Kemudian, Aliya berkata.......

Aliya : Kamu berdua dh makan ke ? Klu blum, jom kita prgi mana2 restoran makan dulu. Mesti kamu berdua rindu dgn masakan Malaysia kan

Ali : Rindu sgt mama. Sjk mama xde ni, kitorang asyik makan western je. Rindu rasa nk makan nasi ayam, nasi lemak, roti canai semua tu.

Dr. G : Haihh kt Manchester byk je makanan Malaysia. Kamu je yg x nk makan.

Ali : Tpi x samalah dgn apa yg ada kt sini. Sana cara masak dia lain.

Aliya : Mcm2 lah anak mama ni. Jom kita gerak sekarang 😊😊

Mereka bertiga pun melangkah pergi dri kwsn itu menuju ke restoran berdekatan dgn kwsn lapangan terbang.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Di Akademi MATA...........

Roza berdiri di garisan permulaan utk jalani ujian menembak. Alicia dn Jet berada di beranda sdg memerhatikan ejen senior itu. E. Leon selaku mentor mengangkat tangannya sblum berkata......

E. Leon : Sedia

Roza mula bersiap sedia dgn riflenya. Slps itu, E. Leon menurunkan tangannya dn berkata......

E. Leon : Mula !!!

Roza mula berlari melepasi pagar dn halangan di hdpnnya. Kemudian, dia melompat utk mengelak halangan yg cuba menyerangnya dri hdpn. Beberapa buah robot mula muncul dn menghalakan tangan mereka sblum menembak pancaran laser ke arah ejen muda paling senior itu. Roza mengelak serangan itu dgn skillnya smbil melpskan tembakan ke arah robot yg menyerangnya. Robot tersebut musnah akibat tembakan Roza itu. Namun, trdpt salah satu robot masih lagi cuba menembak Roza. Gadis itu tersenyum sinis sblum melompat dn menendang robot tersebut sehingga musnah. Latihan pun ditamatkan.

E. Leon : Tamat

Alicia dn Jet memandangnya dgn rasa kagum. Mmg sjk akhir2 ini prestasi Roza kian meningkat dri semasa ke semasa.

One And Only ( Ejen Ali Fanfiction )Where stories live. Discover now