Episode 27 - Dera

532 27 28
                                    

Di HQ MATA........

E. Zam berada di briefing room bersama ketua teras yg lain sdg membincangkan berkenaan misinya. Dlm perbualan tersebut, ejen inviso itu menerangkan secara terperinci tntg perbualannya bersama Puan Fatimah, guru kelas kpd Alicia dn Mia.

E. Dayang : Melaka.....hmm x jauh sgt dri tmpt Mia jumpa Alicia

E. Ganz : Ni bermakna Alicia tinggal dgn Mia lah sekarang ?

E. Zam : Besar kemungkinan mcm tu. Sbb mustahil Mia akn biarkan Alicia tinggal seorang diri. Mereka berdua sgt rapat sjk sekolah rendah.

E. Dayang : Klu persahabatan mereka rapat, mungkin Mia dgn Alicia belajar di sekolah berasrama penuh yg sama sekarang ni.

E. Ganz : Kamu tahu dia belajar di sekolah asrama yg mana ?

E. Zam : Itu saya x tahu sbb guru kelas dia pun cuma tahu yg Mia belajar di asrama shj. Tpi saya ada buat research dn saya dapati yg terdpt lbh kurang 6 buah sekolah berasrama penuh di sekitar Melaka.

E. Ganz : Ada 6 ? Byk jgk tu. Tk kan lah kita kena pergi satu persatu sekolah yg ada kt sana ?

E. Dayang : Klu itu shj jalan yg ada, apa blh kita buat. Tpi saya sarankan kamu bawa beberapa org ejen utk bantu kamu dlm misi ni. Dgn cara ni, ia dpt cepatkan pencarian kita.

E. Zam : Baiklah

E. Dayang : Ada apa2 lagi maklumat yg kamu tahu pasal Mia ?

E. Zam : Setakat ni, itu shj. Tpi saya akn cuba dptkan maklumat terbaru utk mudahkan misi saya

E. Dayang : Bagus, klu kamu dpt apa2, beritahu kami secepat mungkin

Ejen inviso itu sekadar menganggukkan kepalanya sblum berlalu kluar dri briefing room itu. Melihatkan kelibat E. Zam sdh tiada, E. Ganz mula berkata......

E. Ganz : Aku hrp kali ni, kita dpt jumpa dgn Alicia.

E. Dayang : Saya pun hrp mcm tu jgk, Ganz. Alicia masih terlalu muda utk dibiarkan hidup di luar.

E. Ganz : Tpi aku tertnya2....misi ni misi rahsia. Apa kita nk buat klu Zam berjaya jumpa Alicia kali ni ?

E. Dayang : Saya blum fikirkan lagi. Buat masa ni, kita cuma nk tahu keadaan Alicia shj di sana. Klu kita dpt jumpa dia, saya cadang utk hntr salah seorang ejen kita utk kerja dn perhatikan Alicia.

E. Ganz : Cadangan yg baik.

Kedua2 mereka mula sambung lakukan tugasan mereka. Sementara itu, E. Zam berada di kafe sdg menikmati minumannya smbil melihat maklumat yg dia perolehi. Jarinya kerap kali scroll maklumat bagi mndptkan clue. Ada kalanya dia search setiap lokasi sekolah asrama penuh yg berada di Melaka.

E. Zam : Siapa je ejen yg blh bantu aku dlm misi ni ? Tk silap aku bln ni byk ejen yg sibuk dgn misi diorang.

Air cappucino yg sekian lama berada di meja diambil lalu dihirupnya sedikit. Tiba2 seseorang menegurnya.......

??? : Sorang je ke ? 😊😊

Ejen inviso itu mendongakkan kepalanya dn terlihat seorang ejen teras neuro berdiri smbil membawa secawan teh tarik

E. Zam : Ehh, Cheng. Igtkan siapalah tdi. Duduklah

Lelaki cina itu melemparkan senyuman sblum mengmbil tmpt di hdpn E. Zam.

E. Cheng : Aku masuk tdi lps tu nmpk kau kt sini. Serius sgt aku tngok. Ada apa2 ke ?

E. Zam : Tkde cuma.....aku tgh fikirkan pasal misi aku ni

E. Cheng : Misi jejak Alicia

E. Zam : Ya, kau igt lagi kan yg aku pernah ckp ada seorang bdk perempuan ni jumpa Alicia kt pasar. Lps tu, sjk dripd tu, kelibat Alicia dh x nmpk kt sekitar Johor Bahru

One And Only ( Ejen Ali Fanfiction )Where stories live. Discover now