Episode 40 - Berubah

471 29 54
                                    

Cyberaya Mart........

Keadaan di pasaraya tersebut cukup padat dgn pengunjung yg kluar dn masuk ke dlm. Ada antara mereka membeli barang keperluan utk dibawa peluang. Roza juga tdk ketinggalan membeli belah di pasaraya tersebut. Dia membeli beberapa snek dn makanan beku utk dia masak di rumahnya. Sdg dia sibuk mencari barang yg lain, langkahnya terhenti seketika. Dia memandang sekeliling tmpt itu. Hatinya merasakan yg dia tlh diperhatikan olh seseorang. Dia berdiri di situ sblum dia melangkah pergi dri situ. Org yg perhatikan gerak gerinya hnya melihat shj Roza dri jauh.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Roza berjln kluar dri pasaraya itu slps selesai lakukan urusan jual beli. Dia mengorak langkah ke parking lot di mana tmpt dia letak kenderaannya di situ. Sesampainya di sana, dia meletakkan barang yg dia beli ke dlm bonet sblum masuk ke dlm kereta. Dia mlpskan nafasnya slps berbuat demikian. Entah knp dia rasa x sedap hati dlm dirinya.

Roza : Knp aku rasa lain mcm ya ?

Dia berfikir sbntr. Namun, slps itu, dia menarik talik pinggang keledar lalu masukkan bhgn hujungnya pd lubang di tepinya. Dia mula membuka enjin keretanya. Namun tiba2, seseorang menekup mukanya dgn kain dri belakang.

Roza : Urmmm......urmmmm

Ejen neuro itu meronta2 utk mlpskan diri tetapi gagal. Dia pengsan slps terhidu ubat tidur yg dibubuh pd kain tersebut. Org yg menyerang Roza itu mula mengalihkan badan wanita itu ke tmpt duduk penumpang. Dia duduk di tmpt duduk pemandu sblum dia memandu kereta kluar dri kwsn Cyberaya Mart.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Hutan Cyberaya.........

Roza membuka matanya dgn perlahan2. Kepalanya masih pening kesan dripd ubat tidur tersebut. Dia memandang sekelilingnya dn sedar yg dia kini berada di satu bilik. Keadaan dlm bilik itu gelap. Hnya satu lampu shj yg menerangi sedikit kwsn bilik. Namun, apa yg menarik perhatiannya adalah badannya kini tlh digari.

Roza : Aku kt mana ni ?

??? : Kau kt markas aku 😈😈

Mentor teras neuro itu toleh ke tepi dn terlihat Dien muncul di sebalik kwsn gelap lalu berjln ke arahnya. Turut kelihatan, org kanannya yg berada di belakang. Mata wanita itu membulat saat melihat ketua penjenayah tersebut.

Roza : Kau.....apa kau nk dri aku ?!!

Dien : Bertenang, Roza. Aku x kan apa2 kan kau 😈😈

Ketua penjenayah itu menekan satu butang dn Roza pun terlps dri gari tersebut. Ejen neuro itu memandang Dien dn berkata.........

Roza : Bkn kau dh mati ke ? Mcm mana kau masih hidup lagi ni ?

Dien : Kau igt senang2 aku nk mati kt tangan MATA. Selagi aku blum mati, aku akn pastikan yg MATA jatuh kt tangan aku.

Roza : Jdi....kau nk jdikan aku tebusan kau ? Kau nk ugut diorang lps tu cetuskan peperangan kt sini balik ?

Dien : Tebusan.....hahahahahha.....haihh Roza.....Roza.....patutlah kau asyik kalah dgn Alicia. Bodoh rupanya 😈😈

Roza : Apa kau ckp ?!!! 😡😡

Dien : Bertenang.....aku jemput kau dtg ke sini bkn nk jdikan kau tebusan. Tpi....aku perlukan bantuan kau.

Roza : Bantuan ?

Dien menganggukkan kepalanya dn berkata......

Dien : Aku tahu....kau berdendam sgt dgn Alicia. Aku pun sama jgk....dendam dgn perempuan x guna tu....bkn dia shj....Ali dgn ayah dia, Dr. Ghazali pun aku berdendam jgk 😈😈

Roza : Kau berdendam dgn diorang ? Knp ?

Dien : Kau x perlu tahu sbb apa ? Bnda ni xde kena mengena dgn kau. Tpi....kau ada matlamat yg sama dgn aku. Hancurkan Alicia. Aku tahu.....kau byk kali plan nk kenakan Alicia tpi tulah....kau amik org yg salah utk hancurkan dia. Amik kwn yg xde fungsi dlm pasukan. Apa kata......aku bantu kau. Aku jnji dgn kau.....Alicia akn musnah klu kau sertai aku 😈😈

One And Only ( Ejen Ali Fanfiction )Where stories live. Discover now