Episodes 47- Serik

425 16 68
                                    

Kayra, E. Zam dn E. Ganz melangkah masuk ke dlm markas Dien. Mereka berjln dn berhenti smbil melihat sekeliling klu2 ada seseorang sdg perhatikan mereka.

E. Zam : Sunyi tmpt ni

E. Ganz : Diorang ada kt sini. Mungkin tgh bersembunyi kt mana2. Jaga langkah masing2.

Kayra memandang sekeliling sblum pndgnnya terarah pd satu tompok merah di ats lantai. Dia berjln ke situ dn melihat bnda tersebut. Ia adalah tompokkan darah. Dia menyentuhnya sedikit dn mendapati darah tersebut masih lagi basah

Kayra : Blum kering lagi. Nmpknya diorang kena serang kt sini tdi

E. Zam : Jgn kata diorang dh kena bunuh

Kayra : Kayra x rasa mcm tu sbb kesan tompok darah ni sikit shj. Tkde tanda2 kesan ni dibersihkan. Mungkin salah seorang dri ejen kita tlh tercedera dn dikurung dlm markas ni.

E. Zam hnya mengangguk shj kepalanya sbg tnda fhm. Kayra kemudiannya memandang sekeliling dn terlihat terdpt satu gasing berwarna merah tdk jauh dri tmpt mereka berdiri. Dia meneliti gadget itu sblum mengmbilnya. Dia membelek gadget tersebut. E. Ganz berjln ke arah Kayra dn berhenti di belakangnya. Dia dn E. Zam melihat gadget yg berada pd tangan Kayra.

E. Ganz : Ini gadget Ali

Kayra : Bukan.....ni gadget " Dia "

E. Zam : Gadget " Dia "

Kayra meneliti gadget tersebut sehinggalah tiba2 mereka trdgr satu bunyi dtg dri bhgn atas. Mereka memandang bhgn ats markas tersebut

E. Ganz : Siapa di sana ?!!!

Kayra mula bangun dn cuba utk meneliti bunyi tersebut. Tangannya mula bersiap sedia dgn gadgetnya itu. Dia menutup mata perlahan2 dn cuba utk fokus. Tiba2 Yuki muncul dri arah tepi lalu membaling boomerang ke arah Kayra. Kayra dpt membaca gerakan tersebut terus membuka mata dn membaling batang elektriknya sehingga terkena gadget kepunyaan gadis Jepun itu. Boomerang itu musnah sama sekali. Yuki tersenyum jahat dn berkata.......

Yuki : Hebat refleks kau 😈😈

E. Zam : Yuki 😨😨

Kayra mula bertentang mata dgn rakan baiknya itu. Tangannya menggengam gadgetnya itu.

Kayra : Yuki....jgn buat mcm ni. Please. Aku tahu kau marah dgn Ali sbb Kaori tpi ini bkn jalan penyelesaiannya.

Yuki : Ohh jdi kau tahu lah cerita aku dgn Kaori !!! Hey....kau x pyh nk backup sgt abang angkat kau tu. Dia tu bknnya baik pun !!!

Kayra : Semua org kt dunia ni x sempurna, Yuki. Ali, aku...kau....semuanya pernah buat kesalahan. Kita x kan pernah terlps dri bnda tu semua. Cuma kita perlu bijak dlm buat kptsn.

Yuki : Keputusan apa ?!!! Jantan tu dh bunuh kakak angkat aku !!! Lps tu kau nk bela dia mcm tu je !!!!

Kayra : Habis kau fikir perbuatan kau ni betul ke ?!!! Kau sertai kumpulan penjenayah lps tu kau bocorkan maklumat MATA pd pihak musuh !!!

Yuki : Hnghh org yg aku bocorkan tu pun bekas MATA jgk. Tkde bezanya pun. Kami masing2 berjuang utk org yg teraniaya dn kami akn pastikan kau dgn MATA terima akibatnya 😈😈

Yuki kemudiannya mula kluarkan boomerangnya dn meluru ke arah Kayra. Begitu juga dgn gadis teras kombat yg lakukan perkara sama.

E. Zam : Huh !! Kayra !!! 😨😨

E. Zam dn E. Ganz mahu membantu Kayra tetapi bebrapa gasing api meluru ke arah mereka. Kedua2 mereka berjaya mengelak. Tk lama slps itu, Aliya lompat ke bwh dn berdiri di hdpn mereka.

E. Ganz : Aliya

Aliya : E. Ganz....E. Zam....lama x jumpa. Tk sangka kan kita berjumpa lagi. Cuma bezanya.....aku bkn di pihak korang 😈😈

One And Only ( Ejen Ali Fanfiction )Where stories live. Discover now