Di bilik rawatan..........
Alicia baring di atas katil sementara Yuki duduk di sblh sdg merawat luka pd wajah dn tangan Alicia. Gadis cina itu hnya memandang shj ejen inviso tersebut. Dlm masa yg sama, dia berasa serba salah dgn apa yg berlaku.
Alicia : Yuki......saya minta maaf. Sbb saya, awk dgn Kayra putus kawan.
Yuki : Awk x perlu nk minta maaf pd saya. Awk x salah apa pun. Lagipun, Kayra yg nk putuskan persahabatan kami.....bknnya saya.
Alicia : Tpi semua ni x kan berlaku klu saya x rapat dgn awk.
Yuki : Kita rapat atau tk.....saya dgn dia mungkin akn putus kawan jgk. Bertahun saya kawan dgn dia dn bertahun jgk saya sabar dgn kerenah dia. Dulu kami pun selalu bergaduh tpi saya beri dia peluang. Cuma kali ni.....perbuatan dia agk melampau.
Alicia : Awk x berada kt tmpt dia jdi awk x tahu apa yg dia rasa. Klu awk jdi dia, mungkin awk pun akn bencikan saya jgk.
Yuki : Mungkin saya akn bencikan awk tpi saya x kan benci awk lama2. Yelah, knp kita perlu bermusuhan sdgkan awk dh minta maaf. Semua org buat kesilapan dn semua org layak diberi peluang. Tpi lain plk utk Kayra. Dia x nk beri peluang pd awk utk perbetulkan kesilapan.
Gadis kacukan Jepun tersebut menyimpan alatan utk merawat luka ke dlm kotak kecemasan lalu diletakkan di ats meja. Yuki mengmbil satu cawan kaca dn menuang air ke dlmnya sblum diberikan kpd Alicia. Smbil itu, dia berkata.........
Yuki : Spnjg saya berkawan dgn dia, dia byk cerita buruk2 tntg awk pd saya. Even sblum dia masuk akademi pun, dia mcm mahu x mahu sahaja sbb awk ada kt sini.
Alicia : Tpi kan.....knp awk nk sgt kawan dgn saya sdgkan awk tahu yg saya punca kluarga dia musnah ?
Yuki : Saya ni bknlah jenis yg suka menilai org dri ckp2 org. Sometimes kata2 org tu cuma rekaan shj. Saya bkn x percayakan Kayra. Saya tahu cerita yg awk musnahkan hidup Kayra tu betul. Even E. Zam pun ckp bnda yg sama. Tpi saya klu blh x nk terlibat sama dlm permusuhan antara awk dgn dia. Saya ada hidup saya sendiri jgk. Saya nk berkawan. Itu sbb saya cuba kenal dgn awk sbb saya nk tahu awk mcm mana. Terbukti.....awk bkn seperti apa yg Kayra ckp pd saya sblum ni.
Alicia : Awk x kisah hilang kawan mcm Kayra ? Sejujurnya, dia bdk yg baik. Percayalah. Dia jdi mcm tu pun sbb saya bkn atas kehendak dia.
Yuki : Saya tahu dia baik tpi itu x bermakna dia perlu cederakan awk. Apa guna dia jdi ejen tpi dia selalu abaikan prinsip MATA.
Alicia hnya diam shj tnpa berkata apa2. Tk lama slps itu, pintu bilik itu dibuka dn kelihatan Ali masuk dgn wajah resah.
Ali : Alicia 😨😨
Ejen tekno itu berjln ke arah Alicia yg masih duduk di ats katil
Ali : Alicia, awk ok ?
Alicia : Saya ok, Ali. Awk jgn risau ya 😊😊
Ali : Mana saya x risau. Luka lama awk pun x sembuh lagi. Ni tiba2 ada luka baru plk.
Yuki : Jgn risau. Dia xde lah cedera teruk pun. Cuma ada luka kecil pd muka dia je.
Ali : Haihh Kayra ni betul2 dh melampau lah. Yuki, awk tahu tk dia kt mana sekarang ni ?
Alicia : Ali.....awk jgnlah marah dia. Kesian kt dia.
Ali : Awk masih nk kesiankan dia lps apa yg dia dh buat pd awk ? Alicia....dia dh cederakan awk. Lps ni apa plk yg dia nk buat ? Bunuh awk ?
Alicia : Knp awk ckp mcm tu ? Awk ckp mcm ni seolah2 Kayra tu jahat sgt plk.
Ali : Maaf......saya terlalu ikutkan perasaan plk. Saya bknnya apa, saya risaukan awk. Klu lah saya ikut awk tdi, semua ni x kan jdi.
Yuki : Awk jgnlah salahkan diri awk. Bnda ni jdi sbb Kayra terlalu ikutkan dendam dia. Bkn sbb awk.
YOU ARE READING
One And Only ( Ejen Ali Fanfiction )
FanfictionMengisahkan Alicia yg merupakan seorang anak yatim piatu. Dia tlh kehilangan G. Rama dn uncle2nya disbbkan terkorban dlm satu misi. Sjk dripd hri itu, Alicia hidup berseorangan tnpa sokongan dripd sesiapa pun termasuklah rakan2 akademi. Ini disbbkan...