Rumah E. Cheng........
Alicia berada di meja sdg membuat report melalui komputer ribanya. Tk lama slps itu, loceng rumah berbunyi. Dia bangun dri kerusi dn berjln ke pintu utk membukanya. Saat dia buka pintu, dia terkejut melihat kelibat suaminya yg berdiri di dpn pintu smbil membawa beg.
Alicia : Daniel
Daniel menunjukkan reaksi dinginnya shj. Dia membuka kasut dn melangkah masuk ke dlm rumah.
Alicia : Awk buat apa kt sini ?
Daniel : Knp kau tnya ? Dh tk blh ke suami dtg jenguk isteri sendiri ? ( dingin )
Alicia : Blh....cuma knp awk x beritahu awl yg awk nk dtg ? Klu apa saya blh sediakan makanan
Daniel : Tk pyh. Bkn sedap pun masakkan kau tu ( dingin )
Alicia hnya diam tnpa berkata apa2. Dlm hati, dia sedikit terasa dgn kata2 dingin suaminya.
Daniel : Mana anak kesayangan kau tu ?
Alicia : Lia dh tidur
Daniel : Daddy ?
Alicia : Daddy dh 3 hri x balik sbb busy. So, saya dgn Lia je kt sini sekarang.
Daniel : Kau dgn Lia je ada kt sini sekarang ?
Daniel meletakkan beg pakaiannya di ats meja ruang tamu. Dia memandang ke arah Alicia dn berkata.......
Daniel : Kau pasti korang berdua je dlm rumah ni ? Ataupun kau ada bawa jantan masuk dlm rumah ni
Alicia : Daniel....knp awk ckp mcm tu ? Tk kan lah saya nk bawa lelaki lain masuk dlm rumah ni.
Daniel : Kau jgn nk berlagak suci dgn aku lah, Alicia !!! Kau ni....bkn blh percaya sgt. Dpn ckp lain....belakang aku....mcm2 kau buat. Kau jgn igt aku x tahu yg kau selalu jumpa dgn si Ali tu. Melampau kau ya. Aku xde, kau suka2 je tikam belakang suami kau sendiri ( dingin )
Alicia : Brp kali saya nk ckp dgn awk ? Saya xde apa2 dgn Ali. Knp awk susah nk percaya dgn saya ?
Daniel : Sbb kau ni jahat !!! Tk habis2 menyusahkan hidup org lain !!! Dulu kau rosakkan hidup org....sekarang kau nk rosakkan hidup aku plk !!! 😡😡
Alicia : Saya x rosakkan hidup awk, Daniel
Daniel : Ya, kau rosakkan hidup aku !!! Bkn aku je....Haruka pun sama !!! Klu bkn sbb kau muncul dlm hidup aku....dh lama aku bersama dgn dia dn anak kau tu pun x kan pernah wujud kt muka bumi ni !!! 😡😡
Daniel mengmbil begnya dgn kasar dn mahu ke biliknya. Namun, dia berhenti dn berkata........
Daniel : Esok aku nk kita pergi meeting kt Bangunan CyberPerdana tu sama2. Jgn fikir kau blh jln sama2 dgn Ali. Fhm ?!! ( dingin )
Alicia tdk berkata apa2 selain menganggukkan kepalanya. Daniel pun berjln ke biliknya utk tidur.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.Alicia melangkah masuk ke bilik tidurnya slps selesai lakukan tugasannya. Dia meletakkan laptop dn tablet di ats meja. Pndgnnya terarah pd Amelia yg sdg tidur di katil. Dia berjln dn duduk di sblh anaknya. Tangannya memegang kepala Amelia lalu mengusapnya dgn lembut. Senyuman manis terukir pd wajahnya. Namun, slps beberapa lama, wajahnya perlahan2 bertukar mnjdi sedih. Dia teringat dgn kata2 Daniel pdnya sbntr tdi.
" Ya, kau rosakkan hidup aku !!! Bkn aku je....Haruka pun sama !!! Klu bkn sbb kau muncul dlm hidup aku....dh lama aku bersama dgn dia dn anak kau tu pun x kan pernah wujud kt muka bumi ni !!! 😡😡 "
Mngingatkan kata2 Daniel itu membuatkan dia teringat dgn apa yg dia sdh buat pd E. Zahirah, ibu kpd Kayra. Dia masih igt yg dia pernah hasut mentornya, E. Zain utk membenci E. Zahirah dn anaknya Kayra. Kini, apa yg jdi sdh terkena pdnya.
YOU ARE READING
One And Only ( Ejen Ali Fanfiction )
FanfictionMengisahkan Alicia yg merupakan seorang anak yatim piatu. Dia tlh kehilangan G. Rama dn uncle2nya disbbkan terkorban dlm satu misi. Sjk dripd hri itu, Alicia hidup berseorangan tnpa sokongan dripd sesiapa pun termasuklah rakan2 akademi. Ini disbbkan...