Episodes 29 - Hari Pertama Sebagai Pelajar Baru Di Jepun

510 22 18
                                    

HQ MATA.........

Pintu bilik mesyuarat dibuka dn kelihatan seorang lelaki berjambang masuk bersama dua org bodyguard yg juga seorang ejen. Lelaki itu mengmbil tmpt di kepala meja, tmpt selalu dia duduk semasa mesyuarat. Di hdpnnya kelihatan beberapa org mentor dn ketua teras dri teras Tekno dn Kombat.

Dr. G : Mcm mana dgn Cyberaya spnjg saya xde di sini ?

E. Dayang : Semuanya dlm keadaan terkawal, Dato. Kes2 jenayah pun dh makin berkurangan.

Dr. G : Good....mcm mana dgn ejen2 kita ?

E. Ganz : Ejen kita juga dlm keadaan baik. Bahkan prestasi mereka juga semakin meningkat dri semasa ke semasa. Dlm bln ni, rasanya agk ramai kita rekruit ejen2 baru di sini.

Dr. G : Kamu rekruit ejen2 baru ni....kamu ada periksa latar belakang mereka ?

E. Leon : Jgn risau, Dato. Kami sdh periksa kesemuanya. Dn kebnyakkan dripd mereka, semuanya dtg dri org2 yg baik

Dr. G : Jgn periksa ala kadar shj. Periksa lbh dalam lagi. Siapa tahu....ada dlm kalangan mereka tu....dtg dri golongan yg x baik. Org2 sekarang ni bkn blh percaya sgt. Dri kanak2 smpi org dewasa, semuanya ada agenda tersendiri jdi saya x mahu mereka buat hal dlm organisasi kita. Musuh akn sentiasa perhatikan kita dn bila2 masa shj kita blh jatuh. Jgn sesekali kamu leka ( dingin )

E. Dayang : Baik, kami akn igt pesan Dato.

Timbalan Dato Bandar itu tdk berkata apa2 sebaliknya hnya bangun dn membetulkan blazernya. Dia berkata......

Dr. G : Saya x blh lama kt sini. Ada client dri Korea Selatan nk jumpa saya kt office. Igt pesan saya, jgn beri muka pd org baru

Dr. Ghazali pun berjln kluar dri bilik mesyuarat meninggalkan semua org di situ. Melihatkan ayah kpd Ali itu sdh pergi, E. Dayang mula berkata.......

E. Dayang : Jdi Leon, saya mahu kamu periksa ejen2 baru tu dgn lbh terperinci lagi.

E. Leon : Nk terperinci mcm mana lagi, puan ? Saya dh periksa mereka sehabis baik dh tu. Dato nk byk mcm mana lagi ?

E. Zam : Buat je lah, Leon. Nnti aku dgn Geetha bantu lah kau. Ada betulnya jgk apa yg Dato tu ckp. Org2 sekarang mana blh percaya.

E. Leon : Ejen yg kita rekruit tu bdk kecil shj. Umur diorang pun dlm 7 hingga 10 tahun. Tk kan lah bdk seusia tu nk buat jahat.

E. Geetha : Mcm Dato ckp tdi....kanak2 ke.....org dewasa ke....semua ada agenda tersendiri. Mahu tk mahu kita kena ambil langkah berjaga2.

E. Ganz : Saya setuju

E. Dayang : Tk mengapa, nnti saya fikirkan cara utk mudahkan tugasan ini. Sementara ni, kita buat shj mcm biasa

Kesemua mereka menganggukkan kepala shj tnda setuju.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

E. Cheng berada di dapur sdg menyiapkan sarapan utk dia dn Alicia. Roti dn jam serta air teh dibawanya lalu diletakkan di ats meja. Dia mncapai satu cawan kecil lalu menuangkan air teh ke dlmnya. Melihatkan perbuatannya itu membuatkan dia terbayang akn kenangan dia bersama kluarganya saat mereka masih hidup.

Dlm bayangan E. Cheng........

Hana : Wahhh awk ke yg buat sarapan ni ? Bertuah saya dpt suami mcm awk 😊😊

Tk lama slps itu, Kaori turun dri tangga dn berjln menuju ke meja makan. Dia kelihatan teruja melihat juadah yg disediakan olh ayahnya.

Kaori : Yeayyy, papa buat sarapan lagi. Papa mmg the best daddy in the world lah 😊😊

One And Only ( Ejen Ali Fanfiction )Where stories live. Discover now