24. "Valot kamera käy"

330 15 6
                                    

Etsin paikkaani ja mietin mistä aloitan kuvaamaa ensin lavan takaa.

Kuulen kuinka esitys on alkavinaan. Pojat ottavas viimeiset hörpyt juomistaan ja suuntavat kohti lavaa, ihmiset huutavat ja biisi "over my dead body"

Hitto tää on hyvä biisi, hokan lemppari.

Katson kun pojat menevät vuorotellen lavalla, aleksi, tommi, joonas, olli, niko ja joel

Huuto jatkuu ja muuttuu entistä kovemmaksi, herranjumala ihmisistä lähtee ääntä.

Kuuntelen kun musiikki pauhaa, tulet nousee lavan edestä ja valot välkkyy, vittu miten siistiä.

Etsin paikkoja ja näpsin kuvia vähän joka puolelta. Kuvaan kaikkia mutta tietenkin eniten joonaksesta. He näyttävät niin hyvältä. Ja kuulostava tietenkin.

Biisiä on mennyt jo pidemmän aikaan ja kuulen kuinka se on loppumassa. Tommi hidastaa rumpujen tahtia ja päätän napsia hänestä kuvia, hyviä kuvia.

Sitten siirryn viimeisillä sekunteilla nikoon ja joeliin, he nauravat ja nokaavat toisiinsa, hyvä kuva.

Biisi loppuu ja joel huutaa, "KIITOOSSS"

Hurraus jatkuu ja ihmiset itkevät ja huutavat. Hitto he ovat innoissaan, nää on kyl menevii biisei.

Biisit jatkavat kulumistaan ja minä jatkat kuvaamista. Tulee biisi "gun" tiesin että olli tekee sellasen hiton kuuman näkösen jutun sen bassolla tässä biisissä. Tulee sen aika "dont you fucking know what im made of?!...."

Nyt on sen aika.... "Look what youve done, lets have some fun..... look what youve done, now imma.... RELOUD"

Jos en tekis töitä näiden kanssa ja en tuntis näitä tai siis tutuis näihin niin kyllä määkin fanittaisin. Jatkan kuvailua, vaihtelen paikkaa.

Kun pari biisiä on kulunut niin kuulen tutun äänen kutsuvan "hei sara!" Katson taakseni ja nään tutut kasvot, kiril.

Kiril tulee viereeni ja nyt me olemma lavan takana. Kävelemme paikkaan ja kiril yrittää olla nopea. Hän selittää miten hän tarkentaan ja miten kuvaa. Hän kertoo kameran asennosta ja valosta, miten sitä tarkkaillaan... hitto se on ammattilainen. Kiril lopettaa kuvaamisen lavan takaa ja sanoo "jää sä tänne, kohta niko ja joonas pussaa, tästä saa hyvän kulman, mä meen tonne lavan eteen. Nähään kohta!"

Mietin mielessäni, PUSSAA?! miten helvettiä, en tiedä miten kestän tätä. Amandan säätö ja mun fantasia kaveri pussailemassa. Amandakin varmaan pyörtyy.

Amanda on vip alueella ryyppäämässä, tuttuun tapaan, mutta hän näkee lavalla hyvin, välillä hän tuli back stagelle ja juteltiin. Odotin ja odotin. Katselin ympärilleni ja välillä napsin kuvia. Kunnes, tiesin että oli sen aika kun niko sanoi, "How you doing blondie?"

Yleisö huutaa ja kiljuu. Niko ottaa joonaksen hiuksista kiinni ja he suutelevat, sanoisin jopa intohimoisesti. Hitto joonas näyttää siltä että se osaa pussata, se piti nikon poskista kiinni.... Maksaisin mitä vaan että voisin olla niko just nyt.

Suudelma ei kestänyt kovin kauaan, napsin kuvia ja toivoin että joku niistä oli edes hyvä, hitttoooo

Biisi loppuu ja pojat höpöttävät jotain. Vaihtelen paikkaa. Nään kirilin jälleen, viitomme toisillemme että meidän tulisi vaihtaa paikkaa. Yritän olla nopea. Juoksen melkein. On pieni väliaika, joonas oli back stagella. Huomaan hänet ja hän kysyy "no mitä tykkäät prinsessa, tää on meiän unelma elämää ja tältä se näyttää.." naurahdan ja sanon "aika hyvä julkisuudenkuva teil, näkisivät kaikki fanit teiät back stagel." Naurahdan, joonas hymyilee ja sitten kuulen kuin koppelo huutaa.. "nyt mennään, kaikki takasi!"

Koppelo on siis vissiin poikien kiertue manageri, en oo sille hirveesti puhunu mut ihan mukava äijä. Se on yleensä poikien kanssa kaikissa haastatteluissa, tai siis ei siellä puhumassa vaan suojelemassa poikia hulluilta faneilta. Melkein kun one direction aikoinaan....

Biisit jatkaa kulumistaa ja sitten kuulen erittäin tutun ja ilmeisesti viimeisen biisin...
"darkside"

Olin kuullut että pojat lopettavat siihen biisin, ja kiril neuvoi että kannatti mennä lavan eteen tei vierustalle tän aikana. Joonas ja olli seisoivat lavan päässä. Menin lavan eteen ja suuntasin joonaksen viereen, tai siis melkein.

Joonas ja olli houkutelevat yleisöä lähtemään mukaan ja sanomaan tutun "HUHUHUHU"

Menen joonaksen viereen ja napsin kuvia. Olen aivan joonaksen vieressä. Olen ottamassa juuri kuvaa kuin kohtaan katseeni joonaksen kanssa. Hän hymyilee ja nappaan kuvan.... Taustakuva matskua. Hän vinkkaa silmää ja suuntaa sitten katseensa takaisin yleisöön. Sain kaiken mitä halusin, nyt suuntaan ollin luo.

Musiikki soi ja nyt se muutti muotoaan, tiesin että biisi alkaa kohta koska niko ja joel ovat jo lavalla. Rummut soivat ja pojat aloittavat "PUT YOUR MIDDLE FINGERS UP"

Vittu tää kuulostaa paremmalta livenä. Pörrään kuin joku ampiainen, vaihtelen paikkaa ja otan kuvia. Katson niitä välillä ja huomaan että siellä on ihan hyviäkin. Olen ottanut kuvia kokoajan ja nyt kävelen lavan taakse. 60min on aika pitkä aika.

Otan hörpyn juomasta ja menen taas lavan taakse. Otan kuvan missä näkyy kaikki pojat ja yleisö, aika siisti kuva.

Joonaksen kitara erottuu hyvin, biisi on loppumassa ja hän nostaa kitaran ylös, tästä saa hyvän kuvan. Etsin kulmaa ja naps. Otan kuvan.

Biisin viimeiset sekunnit, nikon karjunta tulee ihan just..... 1.....2....3....DRINKS ON MYYYY

NAPS

Keikka oli ohi, yleisö hurrraa ja pojat halailevat ja huutavat "KIITOS"

Käännyin jo pois kun luulin että se oli ohi, mutta sitten pojat kysyvät yleisöltä, "hei saadaks me ottaa selfie teidän kanssa?"

Yleisö huutaa "joooooo" ja he asetautuivat. Seison vain paikalla kamera kaulassa ja tuijottan. En ymmärtänyt että minun piti ottaa kuva kunnes niko sano "kuules valokuvaaja sun pitäs napata meistä kuva, älä ujostele"

Hätkähdin kun tajusin että piti ottaa kuva. Otan hyvän kulman ja napsasen kuvan, kun pojat näkevät salaman räpsähtävän he nousevat ylös ja kiittävät vielä kerran. Oli kyl hyvä keikka. Nyt suuntaamme kohti back stagea ja aloitamme illan istuaiset.

Sanoja 869

Moi! Anteeks että tässä meni näin kauan. Oon ollu studiolla ite nyt aika paljon ja väsäilly biisejä. Ja koulu on hiilostanu. Mutta kiitos että ootte pysyny matkassa ja lukijoitakin on tullu hirveesti lisää. Te teette tästä mahdollista, kiitos kaikille🖤stay tuned till next time

-Janette <3

What's Wrong?  / Joonas porko X SarahKde žijí příběhy. Začni objevovat