Alam baru

6.3K 108 24
                                    

End flashback

Areep mengeluh mengenangkan kejadian yang telah meragut nyawa kawan baiknya itu..Andai kata masa dapat diputarkan kembali Areep sanggup ganti tempat Farhan..

2 Bulan Kemudian.

Syah pov.

Kenapa dengan aku ni..Asyik muntah² je dah macam orang mengandung dah aku tengok..Satu hal lagi aku tak boleh bau Areep langsung kalau bau je si Areep tu automatik aku muntah² lepas tu mula lesu..

"Syah kau betul ke tak nak pergi hospital?"tanya Areep

"Tak nak la..kalau pergi pun doktor akan cakap aku gastrik"jawab Syah

Areep menghampiri Syah yang sedang berbaring di atas katil di dalam bilik mereka..Areep mengusap lembut perut Syah..Areep terkejut kerana perut Syah seakan-akan berpenghuni.

Syah yang terhidu bau badan Areep serta-merta mual..Lalu Syah bangkit dari pembaringannya dan berlari menuju kearah bilik air untuk memuntahkan isi perut.

"Uewkkk!!!Areep asal kau bau busuk sangat uewkkk!!"kata Syah

"Busuk kau cakap!!aku pakai minyak wangi la"kata Areep sedikit geram.

"Tak payah pakai minyak wangi tu..aku tak boleh bau..busuk..'kata Syah lemah.

Areep pandang ke arah Syah..Andai betul andainya yang Syah mengandung Areep la orang yang paling HAPPY..

"Kau rehat..kejap lagi doktor sampai!!nanti kau bagi tahu doktor kenapa kau jadi macam ni"kata Areep

30 minit kemudian.

"Fad macam mana keadaan Syah"tanya Areep

Fadli memandang ke arah Areep dan memberi senyuman..

"Kau buat apa dekat anak orang sampai bunting??"tanya Fad

"Apa bunting²? Aku tak faham la!!"terang Areep

"Kau tu dah jadi bapak budak pun slow!!"kata Fadli

Mata Areep membulat apabila mendengar kata² yang keluar dari mulut Fadli..Perasaannya bercampur bau dalam masa yang sama dia juga gembira kerana akan bergelar bapa nanti ..

1 Bulan Kemudian.

Dalam sekelip mata usia kandungan Syah telah mencecah 2 bulan..Benjolan diperutnya juga sudah kelihatan..

Keadaan di dalam rumah Areep telah berubah..Makan minuk Syah juga dijaga oleh maid yang telah di tempah khas untuknya..

Syah menanti kepulangan Areep dari tempat kerja..

"Mana si Areep ni"omel Syah seorang diri.

Syah menjadi gusar kerana sudah pukul 10 malam Areep belum pulang lagi..Syah mundar mandir di ruang tamu rumah itu..

"Tuan Syah jangan risau..Kejap lagi mesti Tuan Areep sampai"kata Maid a.k.a Raes

3 Jam Kemudian.

Areep melangkah masuk kedalam rumahnya dengan malas kakinya melangkah ke arah tangga dan menuju ke arah biliknya dengan Syah..

Bersambung..

Top🍌Ke Bottom🍑 [ Mpreg ]S1 ✅Where stories live. Discover now