Een uurtje later komen Marijke, Victor, Danny en Sofie het huis weer binnen, de bewoners staan allemaal in de gang te wachten en als ze binnen zijn lopen ze met z'n alle naar de woonkamer. Appie zet de muziek aan en begint meteen gek te dansen, de rest begint te lachen en danst ook mee. Marijke en Victor zijn samen op de bank gaan zitten en praten gezellig samen wat bij met een drankje in hun hand, Mick en Fabian zijn aan tafel bezig met een potje kaarten, terwijl Mick uitgebreid een verhaal aan het vertellen is over verschillende surftechnieken, Fabian probeer aandachtig te luisteren maar omdat hij het niet zo interessant vindt vervaagt zijn aandacht een beetje van het gesprek. Noa, Sofie en Nienke staan samen met elkaar te praten, ze hebben allemaal een wijntje in hun hand, ondertussen proberen Appie en Amber Danny te leren dansen en dat levert een zeer grappig beeld op. Jeroen staat met een blikje bier tegen de muur aan geleund en kijkt bezorgd naar Noa die dit niet door heeft, hij maakt zich zorgen om zijn vriendin na wat Nienke hem verteld heeft.
Jeroen staat zo te dromen dat hij niet door heeft gehad dat Noa weg is gelopen en nu voor hem staat 'hey knapperd wat sta jij te dromen' hoort hij Noa dan ook opeens zeggen waardoor hij op schrikt en haar aan kijkt. Hij glimlacht zwak naar haar 'kom eens' zegt hij dan en trekt Noa aan haar hand mee de gang op. Wat is er nou vraag Noa lachend als Jeroen naar de trap loopt en daarop gaat zitten, Jeroen seint dat ze naast hem moet komen zitten, Noa kijkt hem wat verbaasd aan en gaat dan naast hem zitten. Jeroen houdt haar hand vast en kijkt haar aan 'ik hoorde van Nienke dat je het toch wat moeilijk had met alles' zegt Jeroen dan tegen zijn vriendin. Noa kijkt hem aan en slaat haar ogen neer waarna ze knikt en Jeroen met vochtige ogen terug aan kijkt, i... ik ben gewoon e... een beetje bang zegt ze dan zachtjes. Jeroen slaat een arm om haar heen en drukt haar dicht tegen hem aan, Noa legt haar hoofd op zijn schouder en laat haar tranen stromen. Na een paar minuten pakt Jeroen Noa der hoofd vast en veegt met zijn duimtoppen haar tranen weg, 'je hoeft nergens bang voor te zijn schatje, alles is nu opgelost en ik ben bij je, er overkomt jou echt niks' zegt hij lief. Noa glimlacht door haar tranen heen en geeft hem een zoen daarna legt ze haar voorhoofd tegen die van hem aan ik hou van je zegt ze dan en ik van jou liefje antwoord Jeroen en omhelst haar. Niet veel later lopen ze samen weer terug de woonkamer in en feesten ze nog gezellig met de andere bewoners.
Een paar uur later vindt Victor het genoeg geweest en geeft Appie de opdracht de muziek te stoppen, Appie loopt naar de muziekinstallatie en zet de muziek uit. Jongens ik wil jullie bedanken voor deze avond dat jullie mijn zus, nichtje en neefje een leuk afscheid feest hebben gegeven. Ik stel voor dat we nu lekker allemaal gaan slapen en dat we morgen met zijn alle alles opruimen voordat ze naar Duitsland vertrekken. Iedereen stemt er mee in en al snel verdwijnt iedereen naar zijn of haar eigen kamer, Victor zet beneden alle lichten uit en gaat dan naar zijn kantoor, alles opruimen komt morgen wel. Appie loopt wat aangeschoten zijn kamer in met Fabian achter hem aan, hij gaat meteen op zijn bed liggen, Fabian loopt naar zijn kant van de kamer, schopt zijn schoenen uit en trekt zijn trui uit. Fabian draait zich om en wilt beginnen met praten als hij Appie al hoort snurken, hij lacht zachtjes en schud zijn hoofd, Appie is met zijn kleren nog aan in slaap gevallen op zijn dekbed, Fabian trekt zijn pyjama aan en gaat ook in bed liggen. Mick en Danny liggen ook al in bed, 'bedankt voor dit leuke feest Mick' zegt Danny dan, Mick kijkt hem even verbaasd aan maar glimlacht dan naar hem 'graag gedaan' al snel vallen ze in slaap. Nienke, Amber en Sophie hebben besloten om de laatste avond alle matrassen op de grond te leggen en tegen elkaar aan te schuiven, uit het niets slaat Amber Sofie met een kussen tegen der rug hey wat doe je lacht Sofie 'kussengevecht!' roept Amber blij en slaat dan tegen Nienke aan, de meiden lachen en al snel begint er een kussengevecht tussen de drie meiden. Noa en Jeroen liggen tegen elkaar aan op zolder 'ik ben er voor je schat' zegt Jeroen lief, Noa glimlacht naar hem en geeft hem een kus, dan legt ze haar hoofd op zijn borst en valt al snel in slaap. Jeroen streelt nog even over haar haren heen en geeft haar een kus op der hoofd, hij heeft alles voor haar over en wilt niet dat ze bang is.
JE LEEST
Anubis seizoen 5 'het verhaal na de traan'
AdventureWat is er gebeurt nadat de Nienke de traan heeft terug geven, Noa weer wakker werd, Jeroen terug kwam uit Egypte en de moeder van Mathijs weer tot leven kwam? Alle bewoners komen weer thuis van een heerlijke vakantie, na de vakantie is het tijd om w...