Hoofdstuk 7

43 0 0
                                    

De volgende dag is het tijd om weer naar school te gaan, het examenjaar. Nienke en Mick hebben het ontbijt klaargezet en een kwartiertje later zit iedereen nog wat slaperig aan het ontbijt, nadat ze met elkaar de tafel hebben afgeruimd, Noa met Appie de afwas heeft gedaan en iedereen zijn of haar spullen heeft gepakt vertrekken ze naar school. Als ze op school aankomen staat al snel aangegeven in welk lokaal ze moeten zijn, samen lopen ze naar het lokaal en nemen plaats een de tafeltjes. Na een tijdje wachten komt meneer van Swieten binnen, hij deelt de roosters uit, geeft alle leerlingen een kluisnummer en geeft wat uitleg over het laatste jaar. Straks hebben ze mentoruur en ontmoeten ze hun mentor, van Swieten deed hier een beetje geheimzinnig over en wilde niet vertellen wie het was. Aan het einde van de week moeten alle leerlingen hun keuzevak doorgeven, ze moeten 2 vakken uit een lijst kiezen die zij willen volgen, niet alle leerlingen hoeven dus deze vakken te volgen.

De leerlingen hebben nu allemaal even pauze Nienke en Noa gaan opzoek naar hun kluisje, ze hadden al gezien dat hun kluisjes naast elkaar waren dus liepen ze er samen heen. 'Sorry dat ik het tegen Jeroen gezegd heb' zegt Nienke dan tegen Noa, Noa glimlacht naar haar 'het geeft niet, het is oké' Nienke haalt opgelucht adem en geeft haar een knuffel. Jeroen en Appie zijn naar buiten gegaan en bekijken daar de nieuwe leerlingen die voor het eerste jaar op de middelbare zitten, sommige lachen ze uit en roepen ze wat opmerkingen na zoals Jeroen en Appie dat als geen ander kunnen. Amber staat in het toilet haar make-up bij te werken als Nienke en Noa binnengelopen komen, Nienke begint te lachen als ze ziet dat Amber bezig is met haar make-up, onze mentor het kan ook gewoon een vrouw zijn he zegt Nienke dan, Amber kijkt heer verbaasd aan en probeert zich nog te verdedigen 'ik deed dit helemaal niet voor onze nieuwe mentor hoor' Noa en Nienke schieten in de lag en gaan allebei een wc-hokje in voordat ze straks weer de les in moeten. Fabian en Mick lopen dat kantine in, gisteravond heeft Victor met van Swieten gebeld en het verhaal over Fabian verteld, van Swieten was maar wat blij dat hij Fabian weer zag en heeft hem hartelijk ontvangen. Mick en Fabian bestellen een flesje drinken in de kantine en gaan dan op de bank daar zitten. 'Mis je Sofie' vraagt Fabian aan Mick, Mick haalt zijn schouders op 'ja een beetje, we waren natuurlijk nog niet zo lang samen, misschien scheelt dat wel' Fabian knikt en dan gaat de bel, samen lopen ze de kantine uit en lopen naar de les.

Even later zitten alle leerlingen in het lokaal het is erg rumoerig omdat iedereen met elkaar aan het kletsen is, op eens wordt de deur hard dicht gegooid en is het in een klap stil, iedereen kijkt verschrikt op naar de deur en zien meneer van Swieten daar staan 'ah nee bent u onze mentor' vraagt Amber wat teleurgesteld ze krijgt meteen een stootje van Nienke die naast haar zit. Van Swieten loopt door naar voren 'nee Amber ik ben niet jullie mentor, hij komt zo' Amber klapt blij in de handen dus toch een man fluistert ze in Nienke der oor en kijkt nog even over haar kleding goed zit, Nienke schudt lachend haar hoofd. Mag ik jullie voorstellen aan jullie mentor zegt van Swieten dan en wijst naar de deur, alle leerlingen kijken nieuwsgierig naar de deur als die opengedaan wordt en Jason binnengelopen komt. Jason! roept Amber blij en begint enthousiast te klappen, Jason moet er toch wel een beetje om lachen en loopt naar voren toe. Nou jongens en meisjes Jason is dus weer terug, hij heeft zijn project afgerond en komt vanaf dit schooljaar weer op onze school werken en daar zijn wij erg blij mee zegt van Swieten.

Als van Swieten het lokaal heeft verlaten gaat Jason op het bureau zitten, nou jongens ik vind het superleuk om dit jaar jullie mentor te mogen zijn en we gaan er een fantastisch jaar van maken en jullie gaan allemaal slagen, als er problemen zijn kunnen jullie altijd bij mij terecht verteld Jason aan de klas. Na een uurtje gaat de bel en verlaten alle leerlingen het lokaal en lopen naar buiten, Noa en Jeroen lopen hand in hand naar de fietsenstalling en pakken hun fiets, ze gaan samen naar de supermarkt wat zij koken vanavond. Ook Fabian en Nienke lopen hand in hand naar buiten, ze wilde even samen zijn en vertrekken met de fiets naar de bioscoop waar ze samen een film gaan kijken, eigenlijk moest Fabian koken maar heeft met Noa geruild zodat hij vanavond met Nienke ergens kon eten. Amber en Appie fietsen samen met Mick naar huis maar zijn de hele tijd met elkaar aan het klieren, jongens jullie gaan zo vallen zegt Mick dan ook, echt niet zegt Appie stoer terwijl hij de bagagedrager van Amber weer vastpakt waardoor Amber gilt en tot stilstand komt. Appie fietst snel

door en komt al snel thuis aan, Amber stapt zuchtend weer op der fiets en rijdt met Mick naar huis. Appie! Roept ze als ze binnenkomt, Appie komt alsof er niks aan de hand is met een zak chips in zijn hand de keuken uitgelopen, ja vraagt hij onschuldig met volle mond vol chips. Appie geen chips vlak voor het eten zegt Victor die net aangelopen komt en de zak chips uit zijn handen trekt. 'Haha karma' lacht Amber en loopt de trap op naar de badkamer.

Anubis seizoen 5 'het verhaal na de traan'Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu