Hoofdstuk 4

43 0 0
                                    

De volgende ochtend heeft Marijke nog een ontbijt gemaakt, omdat iedereen weer terug is van vakantie heeft ze een luxe ontbijtje gemaakt met verse sinaasappelsap, croissantjes, pistoletjes, fruit en allerlei soorten beleg. Als Amber en Nienke samen de woonkamer in komen zitten Mick, Danny en Sofie al aan tafel op iedereen te wachten. Goedemorgen zeggen de dames en gaan naast elkaar aan tafel zitten, als de meiden zitten komen Appie en Fabian binnen gelopen eten!! Roept Appie enthousiast en gaat blij aan tafel zitten de rest begint te lachen, Fabian knipoogt ongezien naar Nienke en gaat dan tegenover haar zitten. Gaan we nu eindelijk eten vraagt Appie als er na 5 minuten nog niemand wat gepakt heeft, we wachten nog even op Jeroen en Noa zegt Marijke, Appie zucht dramatisch. Niet veel later komen Noa en Jeroen aangelopen, Jeroen loopt achter Noa en heeft zijn armen om haar middel heen geslagen en geeft haar kusjes in der nek terwijl ze richting de tafel lopen. Zegt tortelduifjes kunnen jullie even van elkaar afblijven ik heb nog niet gegeten zucht Appie, de rest lacht zacht en als Noa en Jeroen aan tafel zitten beginnen ze eindelijk met ontbijten.

Na het ontbijt is iedereen iets voor zichzelf aan het doen, over een paar dagen zit de vakantie erop en moeten ze weer naar school, morgen vertrekken Marijke, Danny en Sofie naar Duitsland. Nienke en Amber zitten op hun kamer gezellig met elkaar te kletsen als Sofie binnengelopen komt met een aantal lege dozen. Sofie zucht even en begint dan met alle spullen van der kamer in te pakken, Nienke en Amber zien dat ze het toch wat moeilijk heeft als ze een foto van haar en Mick in de doos legt, ze staan op en geven haar een knuffel. Sofie kijkt ze dankbaar aan en knuffelt ze terug, dit had ze echt even nodig, dankjewel zegt ze dan ook dankbaar, Nienke en Amber helpen haar verder met inpakken en kletsen gezellig met z'n 3e. Appie, Fabian, Jeroen en Mick zitten op de bank en kijken wat naar de tv, er is niet veel te zien dus zappen ze van de enne zender naar de andere zender. Danny is ondertussen ook zijn spullen aan het pakken in zijn kamer. Noa zit op haar kamer en denkt terug aan de afgelopen periode ze veegt snel een traan weg als Nienke binnengelopen komt, Nienke heeft het gezien en gaat bij haar op het bed zitten en slaat een arm om haar heen waardoor Noa breekt en de tranen laat lopen. Gaat het een beetje vraagt Nienke na een tijdje, Noa knikt i... ik dacht gewoon aan alles wat er gebeurd is zegt Noa met een snik in der stem. Dat snap ik wel zegt Nienke lief en wrijft lief over haar rug heen, het is ook niet niks wat er allemaal gebeurd is. Samen praten Nienke en Noa nog een hele tijd na over wat er allemaal gebeurd is en Noa merkt dat het oplucht om er over te praten.

's avonds zit iedereen aan tafel en heeft Marijke heerlijk gekookt, met zijn eten ze heerlijk en praten ze gezellig samen bij. Van Victor mochten ze een afscheidsfeestje geven voor Danny, Sofie en Marijke op voorwaarde dat het om twaalf uur afgelopen is en ze zelf alles opruimen. De bewoners hebben samen de taken verdeeld zodat Marijke, Danny en Sofie niks hoefde te doen, zij zijn dan ook samen met Victor nog even wat drinken in een cafétje om nog even wat tijd met elkaar door te brengen met elkaar en zodat de rest alles klaar kon zetten. Appie is bezig met een muziekinstallatie neer zetten hij regelt vanavond de muziek. Ondertussen zit Amber op Mick zijn schouders om wat versiering op te hangen terwijl Fabian en Noa alle blikjes drankje op de tafel zetten.

Nienke en Jeroen staan in de keuken en regelen de hapjes, Nienke vult de schaaltjes met wat chips en Jeroen snijdt wat worst en kaas in stukjes 'Jeroen' vraagt Nienke dan 'ja wat is er' antwoord Jeroen. H... hoe vind je dat het met Noa gaat vraagt Nienke hem, Jeroen kijkt haar even verbaasd aan, nou wel prima toch antwoord Jeroen, Nienke zegt even niks en gaat weer verder met het vullen van de schaaltjes. Niet dan vraagt Jeroen bezorgd als Nienke niks meer zegt, ik weet het niet Jeroen volgends mij heeft ze het er best moeilijk mee met wat er allemaal gebeurd is de afgelopen tijd. Hoezo denk je dat vraagt hij verbaasd, Nienke kijkt Jeroen aan, vanmorgen zat ze huilend op der bed en zei ze dat ze vaak moet denken aan de afgelopen periode. Jeroen denkt na en kijkt via het raampje in de keuken naar Noa die vrolijk met Fabian het drinken op de tafel zet. Ik heb met haar gepraat en daarna voelde ze zich al beter volgens mij zegt Nienke om Jeroen gerust te stellen, Jeroen knikt dankjewel zegt hij en gaat verder met de hapjes klaar zetten maar denkt ook de hele tijd aan Noa.

Anubis seizoen 5 'het verhaal na de traan'Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu