5 - hem

12 2 0
                                    

Als ik nog langer in deze zwarte, stille ruimte zit word ik gek. Ik hoor naast mij iemand op de deur bonken en begin hetzelfde te doen. Gelijk wordt de deur geopend door een bodyguard en hij neemt me mee.

Dit was niet mijn bedoeling, maar alles is beter dan in die zwarte kamer opgesloten zitten.

Ik word door de bodygurad begeleidt naar een kamer die me bekend voorkomt. Volgens mij heb ik in deze kamer ook de informatie van mijn familie moeten invullen. Dit kan maar een ding betekenen; er komt weer een test.

Een stem begint te spreken.

'Ik ga je een paar vragen stellen en..'

'Jaja ik moet ze eerlijk beantwoorden.'

'Is jouw leven makkelijk?'

'Nee, het is klote.'

"Kan je het makkelijker maken?"

'Het gaat zoals het gaat.'

"Houdt jij van je vader?"

'Hij was er voor me toen mijn moeder weg ging.'

"Ben je eerlijk tegen hem?"

'Meestal.'

"Kan je hem alles vertellen?"

'Als het met drank of drugs te maken heeft wel.'

"Doe je dat ook? Als je antwoord nee was bij de vorige vraag deze vraag aub overslaan."

'Alleen als ik iets moet weten.'

"Vertrouw je de vriendin van je vader?"

'Nee.'

"Kan je haar alles vertellen?"

'Helemaal niks. Ze zegt alles door.'

"Vertel je haar dingen?"

'Nee.'

"Vertrouw je je broertje?"

'Ja.'

"Kan je hem alles vertellen?"

'Sommige dingen.'

"Vertel je hem dingen?"

'Soms.'

"Dit was de test. Goed dat je eerlijk bent geweest."

Een domme test over het vertrouwen dat ik heb. Waar slaat dit op? Ze willen vast dat ik hun ga vertrouwen, maar dat gaat never nooit gebeuren.

Ik word met zo'n bodyguard naar een kamer gebracht, waar ik nog nooit geweest ben. Ik hoor de deur achter mij dichtvallen en kijk om me heen. Het is een soort zelfde kamer als ik heb, maar dan met een douche, een wc en een spiegel.

Ik kijk in de spiegel en lijk wel een zombie. Ik heb al drie dagen bijna niks gegeten, omdat ik het eten hier niet vertrouw.

Ik kijk om me heen en loop richting de douche. Ik zet hem aan en laat het water op temperatuur komen. Ik kleed me uit, stap onder de douche en was mezelf. Ondertussen hoor ik de deur open en dicht gaan en schrik ik. Ik zet de douche uit en loop met een shampoofles voor me uit heel voorzichtig richting de deur. Ik spring achter de muur vandaan en zie niemand staan, maar alleen kleren op de grond liggen. Ik pak het setje op en bekijk het eens goed. Er is gerommeld met de letters op het shirt.

Put it on

&

Be a party animal

Betekent dit dat ik vanavond naar een feest ga? Is dit alles toch nog ergens goed voor geweest?

Ik trek de kleren aan en klop op de deur. De bodyguard opent de deur en neemt me vervolgens mee naar weer een andere kamer met dit keer alleen een stoel. Ik krijg de orders om te gaan zitten en me niet te verroeren. Een andere bodyguard legt een papier op de tafel neer met de bovenkant naar onder. Hij loopt de kamer uit en ik pak het papier vast.

Datum: 12 maart 2015

Naam: Julia Stiles
Leeftijd: 15
Woonplaats: Zwolle

Zusje(s)/broertje(s): zusje
Naam zusje(s)/broertje(s): Sterre
Leeftijd zusje(s)/broertje(s): 13

Ouder(s)/verzorger(s): moeder
Naam ouder(s)/verzorger(s): Renate
Leeftijd ouder(s)/verzorger(s): 40

Vriend van moeder
Naam: Sjon
Leeftijd: 29

Is er dan toch een ander meisje die hetzelfde meemaakt als ik? Wanneer ga ik haar ontmoeten en wat heeft dit te betekenen? 

Waarom krijg ik dit? Omdat ik eerlijk geweest ben in de test? Eerlijkheid in ruil voor spullen, dat vind ik een goede deal.

De deur gaat open en ik word meegenomen naar een auto met geblindeerde ramen. Niemand weet wie er in zit en niemand weet waar diegene naar toe gaat.

The Rebels { Dutch }Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu