6 - hun

11 2 0
                                    

'Een, Twee, kunnen jullie even komen!'

'We zijn er Drie. Wat is er?'

Ik kijk naar een van de vele beeldschermen voor ons en zie een mailtje van Sjon en Jessica, de stiefouders van Julian en Julia.

Beste Een, Twee en Drie,

Sjon is woedend en ik ben laaiend. Waarom zijn jullie in godensnaam zo aardig tegen die kinderen? Als ze moeten plassen mogen ze plassen, als ze op de deur rammen mogen ze naar buiten. Waarom zo aardig?

Wij hebben Julia en Julian opgegeven aan dit experiment om ze te temmen. Ze moeten inzien dat ze respect moeten hebben voor ouders, ook al zijn dat niet hun eigen ouders. En zo gaat dat niet werken.

Laat ze niet bij elkaar komen. Als ze elkaar tegenkomen is het feest en worden ze rebelser als nooit tevoren.

Succes.

'Dit is nog eens een duidelijke mail. Wat doen we met vanavond? Ze zitten allebei al in een auto.'

'Het plan is als volgende; Julian gaat naar de linkerzaal en Julia naar de rechterzaal. Als jullie goed op hun en op de uitgangen letten, gaat dit helemaal goedkomen Een.'

Ik heb nu al medelijden met die kinderen. Alleen omdat Sjon en Jessica klaar zijn met die kinderen worden ze nu gestraft.

Ik moet ze helpen, maar hoe?

'Een, Twee, gaan jullie mee? Een jij gaat bij Julian in de auto en Twee jij gaat bij Julia. Ik kom straks achter jullie aan, maar ik moet eerst nog wat goedmaken bij Sjon en Jessica.'

Ik loop naar de auto waar Julian inzit en neem naast hem plaats. Ik zet mijn pokerface op en schrijf zonder dat de andere bodyguards het door hebben iets op mijn hand en laat dat aan Julian zien. Hij knikt.

Dit is de eerste stap richting een vrij leven voor Julian en Julia.

The Rebels { Dutch }Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu