10. fejezet - Lángok árnyékában

1 1 0
                                    




A felkelő nap szokatlanul korán kezdett el bevilágítani Luca tengerre néző ablakán. A fiú először mit sem törődve a dologgal, behúzta függönyét, majd kényelmes székébe helyet foglalva tovább forgatta kesztyűs kezében a talizmándarabokat tartalmazó üvegcsét, ablakának háttal lévő íróasztalánál. A vendégszoba elrendezése eredetileg nem úgy nézett ki, mint ahogyan akkor. Delláék átforgatták a bútorokat a nekik megszokott módon, és megpróbáltak mennél kevesebb fényt beengedni az ablakokon, ugyan is az égette bőrüket. Melloriában csak ritkán bukkan fel a nap, nem véletlen hívják a szigetet „Az éj szigetének".

-          Mi lehet mögötted a titok, te vacak ékszer? – Tűnődött hangosan.

Lassan letekerte az üveg nyakára csomózott spárgát, és kihúzta a dugót annak a szájából. A darabokat kiborította az akác bútorlapra, és közelebbről kezdte el őket vizsgálgatni. Az apró, dolgosan megmunkált fémek sárgás fénnyel izzottak, a Herceg arcát megvilágítva a sötét szobában. Óvatos mozdulatokkal átfordított pár darabot, mire azoknak hátoldalán apró karcolt betűket talált. Próbálta a részeket egymás mellé sorrendbe helyezni, hogy kiadják az eredeti szót. Mire sikerült összetennie, ráeszmélt, hogy a szó eleje és vége olvasható csak, ugyan is középről hiányzik egy nagyobb darab. Ingerülten kezével rácsapott az asztalra, amin a talizmán részei csörrenéssel válaszoltak. Luca csalódottan felállt asztalától, mire valaki igen erősen és sietősen elkezdett dörömbölni ajtaján.

-          Della herceg! Della herceg! Odabent van? Vészhelyzet állt elő! – verte az ajtót kétségbeesetten egy Melloriai katona.

-          Igen, itt vagyok, mi van már? – Rántotta ki az ajtót előtte, és förmedt rá ingerülten.

-          A fenséged hajója...

-          Mi van vele? Nyögje már ki!

-          Lángokban áll!

-          Akkor mit időzik még itt? Azonnal küldessen embereket, hogy oltsák el! Ha bármi megsérül a fedélzeten, maguk lakolnak érte! – Viharzott ki az ajtón, és sietősen a kikötő felé vette az irányt.

Annak a hajónak viszont már túl késő volt. A lángnyelvek felszöktek egészen az árbocokra, és szinte gyönyörű pirosas fénybe vonták azt. A katonák serényen próbálták oltani, de a tűzfaltól nem tudtak igazán hozzá hatolni annak forráshoz. Egy idő után fel kellett adniuk, hogy senki ne sérüljön meg, ezért Lucának és apjának, Philippe királynak végig kellett néznie, ahogy a négy hajójuk közül egyet teljesen elnyelnek a hegyes tűzcsóvák.

A nagy zűrzavar tökéletes alkalmat adott Felix és Cole találkozójára a palota hátsó bejáratánál, hiszen az összes őr, aki ott ügyelt volna, kihívatták a dokkokhoz. Titkos tanácskozást folytattak épp, mikor egy fehér postagalamb repült eléjük, lábára egy jókora papírdarabbal erősítve. Cole odabicegett, lehajolt a madárért, ami felugrott kezére, és nyugodtan búgott neki pár sort. A csomót kibontva leemelte lábáról a tekercset, és átnyújtotta bátyjának, aki óvatosan kihajtotta azt. A levél alján szereplő aláírást és pecsétet meglátva hátra hőkölt a meglepettségtől, majd dermedten öccsére meredt.

-          Rossz hírek? – Kérdezte rekedten Cole.

-          Nem... vagyok benne biztos. De ez... - tartotta a furry testvére felé a lap írott oldalán, annak az alján lévő pecsétnyomattal.

-          ...Sander pecsétgyűrűje, és Mirage aláírása? – képedt el halkan.

-          Milyen egy furcsa egybeesés... - Ásított fel mögöttük Echo.

Nia bosszújaWhere stories live. Discover now