-3-

422 8 0
                                    

        Als ik naar beneden loop, komt ook Matthy vanuit zijn kamer naar de woonkamer gelopen. Hij kijkt me aan en glimlacht. "staat je goed" fluistert hij met een knipoog als hij voorbij loopt. Ik voel dat mijn wangen een kleur krijgen en ik draai uit gewoonte mijn gezicht van hem weg. "Goeie 's morgens dames" zegt Koen vanuit de keuken. Ik loop door naar het keukeneiland. "morgen" zegt Hannah als ze naast hem gaat zitten op een van de barkrukken. Ik ga naast haar zitten en Raoul legt een bord met pannenkoeken voor onze neus. "dankjewel" zeg ik voordat ik een hap neem. "Ah bananen pannenkoeken, roelie's specialiteit" zegt Matthy en gaat op de kruk naast me zitten. De jongens praten de rest van het ontbijt over de opnames van vandaag. Ik scroll ondertussen door mijn mail. Weer geen positieve reacties op sollicitaties. "Julia en ik kunnen wel wat halen, toch Juul?" hoor ik Hannah ineens zeggen. "huh?" zeg ik als ik mijn hoofd richting haar draai. "voor de random eet wedstrijd" antwoord ze. Ik snap nog steeds niet wat ze bedoeld maar ik knik mijn hoofd. "bij een random eet wedstrijd hebben we borden met allemaal eten zonder dat je weet wat er onder zit. Ieder krijgt een schaal en als je je eten niet opeet dan heb je verloren" zegt matthy tegen mij als de rest verder praat. Ik knik met mijn hoofd om hem te laten weten dat ik het nu wel snap.
        Niet heel veel later stappen Hannah en ik in de auto en rijden we naar de dichtstbijzijnde supermarkt. "ohja Juul, Koen vroeg of we tijdens de opnames, de borden enzo kunnen klaar zetten. dan weten de jongens niet wat er onder zit" "oh oke, lijkt me wel leuk om een keer mee te maken" zeg ik enthousiast. "jij bent gewoon blij dat je langer bij Matthy kan blijven" zegt ze. "het is dat je aan het rijden bent, anders had ik je zeker een stomp verkocht" zeg ik. "pff, jij doet geen vlieg kwaad" lacht ze.
        Iets meer dan een uur later komen we terug bij casadelhuts. Hannah neemt de grote boodschappen tas mee naar binnen en ik draag nog een kleine plastic tas. Als ik bijna in de keuken sta, hoor ik ineens iemand achter me. "laat me eens kijken wat jullie hebben" zegt Matthy met een grijns op zijn gezicht. "mhmm, handen weg. het is een verassing!" zeg ik als ik probeer weg te draaien zodat mijn lichaam zijn zicht op de tas blokkeert. Hij draait zichzelf weer voor mij, om mij stil te houden houd hij mijn bovenarmen vast. Ik lach en kijk hem aan, die mooie blauwe ogen staren weer in de mijne. "kom op, we hebben nog een video op te nemen" zegt rob als hij ons nog in de kamer ziet staan. 
        De jongens gaan klaar zitten aan de tafel en nemen hun intro op. Ondertussen zetten Hannah en ik een aantal dingen op de schalen.  "Vandaag hebben we twee productiesle- lieftallige dames die de gerechten voor ons klaar maken" horen we Koen zeggen. "heel grappig" roept Hannah. Ik kijk naar Matthy, hij zit met zijn rug naar de keuken toe en praat met Rob. Ik pak twee van de schalen en loop naar de tafel. Ik ga tussen de twee stoelen staan en zet de schalen op tafel, hiermee probeer ik zoveel mogelijk de camera te mijden. "dit is nog de makkelijke ronde" hoor ik Hannah zeggen als ik weer terug naar de kamer loop.
        Het opnemen van de video was echt super leuk. Hannah en ik hebben lopen giechelen in de keuken terwijl de mannen het zwaar te voortduren hadden aan de tafel. Na de opname stelde Hannah en ik voor om op te ruimen en af te wassen, we hadden immers de jongens genoeg lastig gevallen. Terwijl ik aan het afwassen ben komt er iemand naar ons toe gelopen. "ik kom even pils halen" zegt hij. "oh wij kennen elkaar nog niet, ik ben Hannah" zegt Hannah en ze steekt haar hand uit. "dat klopt, ik ben Milo" zegt hij en hij pakt een biertje uit de koelkast nadat hij Hannah's hand schud. "Hoi, ik ben Julia" zeg ik als hij langs mij, richting de kamer loopt. Hij gaat tegen het aanrecht staan, "hoi! dusss jullie kennen Koen van de studie zeker?" vraagt hij. "yep" zeg ik en ik laat het sop in de gootsteen weglopen. "Matt lijkt het anders ook niet erg te vinden dat jullie er zijn" knipoogt hij naar me voor hij wegloopt. Ik laat schuddend mijn hoofd naar beneden zakken, god dit gaat me nog wel even achtervolgen. "ik zei het toch" zegt Hannah als ze met haar schouder tegen de mijne botst. "ga jij je even nuttig maken, pak eens biertje voor ons" zeg ik als ik mijn handen af droog.
        Na een tijdje gaan een Rob en Raoul een video opnemen en Milo is al naar huis. Met Koen en Matthy kijken we nog wat tv. Als het 21:00 is, besluiten Hannah en ik naar huis te gaan. "doei! het was echt heel gezellig!" zegt Hannah als we de kamer uitlopen. Koen loopt mee naar de gang. "ik zie jullie snel weer!" zegt hij. Hij seint nog even naar het shirt dat ik aan heb en loopt dan door naar boven. "ohja, ik kom zo" zeg ik tegen Hannah. Hannah stapt in onze auto en ik loop terug naar de woonkamer. Als ik de hoek om loop zie ik Matthy op zijn telefoon op de bank zitten. "hey" zeg ik, zijn focus gaat van zijn telefoon naar mijn. "oh hey" zegt hij. "je shirt" zeg ik als ik de onderkant van het shirt vast pak. "ohja, neem maar mee. staat jou toch beter dan mij" zegt hij. Ik lach zachtjes, "zeker?" vraag ik. "100%"
        Als we een paar minuten in de auto zitten merkt Hannah wat op. "Ahw, wat cute! Je hebt Matthys shirt nog aan". "oh shush jij". Als ik thuis weer op mijn telefoon kijk zie ik dat Koen ons in een groepchat met de rest van de bankzitters heeft gezet.

🛋 & Juul & Han
Koen: voila!
Matthy: top
Raoul: Nog bedankt voor het helpen dames!
Ik: Geen dank! Jullie bedankt dat we bij jullie konden slapen en uitkateren :)
Hannah: what she said

Ik besluit Matthy toch even een appje te sturen over het shirt.

Matthy
Ik: Hey! Julia hier :) nog bedankt dat ik je shirt mocht lenen!
Matthy: Hey, geen probleem!
Ik: ik wil hem best uitwassen en de volgende keer weer meenemen
Matthy: Als je me nog een keer wilt zien mag je het best zeggen hoor
Ik: oh shush

Ik voel mezelf blozen en leg snel mijn telefoon weg. god, waar begin ik aan?

falling, fallen • matthy het lamWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu