Geconcentreerd rijdt ik de oprijlaan van Casa del huts op. Ik parkeer de auto tussen de andere auto's, door de kleine omvang van ons autootje is dat geen uitdaging. Ik pak mijn tas en stap uit. Matthy zwaait via raam naar me, ik lach en zwaai terug. Hij staat op en loopt naar de gang. Al snel gaat de deur open. "Hey!" zeg ik als ik zijn gezicht zie verschijnen. "Hey, kom erin" zegt hij en hij duwt de deur verder open. Ik loop naar binnen en volg hem naar de woonkamer. Er zitten een hoop meer mensen dat de vorige keer. "Juul dit zijn Frank, Jamie -Rob's vriendin-, en Lieke -Raoul's vriendin-" zegt Matthy. De meiden lachen en zwaaien vriendelijk naar me. Frank staat op en steekt zijn hand uit. Ik voel Matthy's hand op mijn rug, hij duwt me zachtjes richting de hand van Frank. "Hoi, ik ben Julia" zeg ik als ik zijn hand schud. "Matthy heeft gelijk, je bent een beeldschone dame" zegt hij. Hij kijkt met een grijns op zijn gezicht Matthy aan. Ik lach een beetje, "dankjewel heren" zeg ik. Ik draai me om en kijk Matthy aan, zijn gezicht is een beetje rood gekleurd maar waarschijnlijk niet veel meer dan de mijne. "Wil je wat drinken?" vraagt Matthy om het gesprek te beëindigen. Ik knik en vraag om een glas water.
"Hey Juul!" hoor ik van achter. Koen komt de trap afgelopen. "Koentje!", ik geef hem een knuffel. "Han, komt later", zeg ik als ik zie dat Koen verbaasd rond kijkt. Een glimlach verschijnt op zijn gezicht. Ik ga naast de andere op de bank zitten. Al snel heb ik het erg gezellig met Lieke. Ik zie Matthy vanuit de andere kant van de kamer naar me kijken. Hij glimlacht naar me, ik lach terug en focus me daarna weer op mijn gesprek met Lieke. Ik hoor dat de jongens praten over hun plannen van de opnames morgen. Iets met veel alcohol, een quiz en liedjes.
Niet heel veel later besluit iedereen om te vertrekken, richting het voetbalveld. Als ik de autosleutels van de kast pak, voel ik een hand op mijn schouder. "hey, je zou ook met ons mee kunnen rijden als je wilt." Ik draai me om en zie dat Matthy achter me staat. "oh, ja is goed. gezellig" antwoord ik. Matthy krijgt een glimlach op zijn gezicht, ik lach terug naar hem. Ik zie dat Koen ons aankijkt en haal de lach van mijn gezicht. Koen loopt gniffelend naar de deur.
Ik stap in de auto van Raoul en ga in het midden zitten, aangezien Milo ook met ons mee rijdt. Raoul en Lieke zitten voorin, ik zit samen met Matthy achterin en al snel komt Milo vanuit de voordeur naar de auto gelopen. "Jullie hebben nog niet eens een relatie en jullie zijn nu al onafscheidelijk, wat een gedoe" zegt Milo. "Ahw ben je een beetje jaloers Milo" antwoord ik op zijn opmerking. Ik sla een arm om Milo heen, zover dat gaan in een auto, en Matthy lacht om de opmerking.
Aangezien we file hadden, waren we iets te laat bij de velden. De jongens waren al snel verdwenen naar de kleedkamers, wij liepen dus naar de tribunes. We zaten vooraan en konden iedereen goed zien. Als snel was Hannah bij ons aangesloten. De eerste helft was erg spannend, de twee teams waren aan elkaar gewaagd. "kom op Matthy!" roep ik als hij de bal krijgt. Hij rent richting de goal en schiet nog net voor het einde van de eerste helft de bal in de goal. "whooo hoo" ik en de meiden roepen vanaf de zijkant het team aan. Rob en Raoul zwaaien, vooral naar hun persoonlijke cheerleaders naast me. Ook Matthy kijkt onze kant op als hij naar de rest van zijn team loopt. We maken kort oogcontact, een glimlach verschijnt al snel op mijn gezicht. "Ahw juul" zegt Hannah, ze geeft mijn schouder een duw. "Misschien is hij toch wel een beetje leuk" geef ik lachend toe. Hannah geeft me een knuffel om te laten zien dat ze blij voor me is.
Na de wedstrijd wacht ik samen met de meiden in de kantine van de voetbalvereniging tot de jongens gedoucht en omgekleed zijn. Na een tijdje komen de jongens naar de kantine. Matthy komt naast me staan. "Beetje genoten?" vraagt hij, hij leunt dicht naar me toe vanwege het lawaai. Ik knik, "Zeker, genoeg om naar te kijken" antwoord ik. Hij lacht, hij leunt weer naar me toe om iets te zeggen. Ik voel zijn hand op mijn onderrug en ik voel mijn hartslag versnellen. "Maat, wat heb jij goed gespeeld zeg!" Frank komt bij ons staan. Hij merkt de hand van Matthy al snel op. "komt vast door het goede publiek van vandaag" Frank richt zich tot mij en knipoogt. Matthy ziet dit en trekt me bij mijn middel een stukje naar hem toe. Ik kijk omhoog, kijk hem aan en lach. Ook leun in dichter tegen hem aan om te laten zien dat het goed zit.
We praten nog een tijdje met het team voordat er sprake komt van naar huis gaan. We zeggen gedag tegen iedereen die er nog was, daarna stap ik samen met Matthy de auto van Raoul weer in. Deze keer stapt Hannah bij ons in. Aangezien Milo met Frank mee ging en Hannah met het ov was gekomen. In de auto hebben Matthy en Raoul het over de video die ze vanavond nog gaan opnemen. Eerst nemen ze een quiz op waar, zo te horen, veel alcohol aan te pas gaat komen en daarna nog een karaoke video. Als ik dit zo hoor, vind ik het meteen jammer om naar huis te gaan.
_____________________________________
its been a while, oops.
heb nu wel leuke ideeën voor t volgende hoofdstuk en dat wil je niet missen!!!
volgende keer komt er echt actie, i promise!