Zodra we thuis komen loopt Matthy richting zijn kamer, om zich om te kleden. Ik loop naar de woonkamer en zie mijn tas op de eettafel liggen. Ohja! Bijna vergeten, Matthy's trui moet ik nog terug geven. Ik pak de trui uit de tas, strijk hem nog een beetje glad en loop dan richting de kamer van Matthy. De deur zit dicht dus ik klop op deur en wacht op antwoord. Niet lang daarna gaat de deur open en staat Matthy, verbaast, voor me. "oh hey" zegt hij, opnieuw verschijnt er een glimlach op onze gezichten. "hey, erm je trui" zeg ik terwijl ik zijn trui naar hem reik. "ohja, thanks", hij pakt zijn trui aan en verdwijnt dan richting zijn kast. Ik draai me om en loop terug naar de rest. Echter voordat ik de gang verlaten heb, roept Matthy me terug. "Juul?", zijn hoofd en bovenlichaam steken uit de deurpost. "hm?" Ik draai me om en loop terug naar de deuropening. Hij neemt een paar stappen terug en duwt de deur een beetje verder open. Ik neem dit als teken om de kamer binnen te stappen. Ik leun tegen de muur naast de deur. Matthy staat recht voor me en leunt tegen de deur aan, die half open staat. "Erm, lijkt het je- nee. Ik zou graag willen dat je langer blijft. Dit weekend.", hij begint onzeker maar corrigeert zichzelf en maakt duidelijk wat hij wil. Ik knik met mijn hoofd en maak mentale sprongetjes van vreugde. "ja?" vraagt Matthy opnieuw. "we moeten wel nog een video opnemen, dat kan best laat worden. En zaterdag heb ik nog opnames voor....." Matthy blijft maar door ratelen maar ik wist zeer zeker dat ik niks anders wil. Ik staar naar zijn lippen maar hoor eigenlijk amper wat hij zegt.
Ineens zie ik uit mijn ooghoeken dat Hannah door de gang naar ons toe komt lopen. "Ik wil niks onderbreken maar, Juul, ik moet echt naar huis nu. Kom je?" Hannah draait zich om, overtuigd dat ik meteen achter haar aan kom. "Ik blijf een weekend hier" zeg ik dan, ze draait zich om en kijkt ons glimlachend aan. "oh oeh, okay. Ik wil alles horen" zegt ze dan, ze wijst van mij naar Matthy die achter me staat. "ja ja, ga jij nou maar snel" zeg ik, ik loop achter gaat aan en duw haar verder, ondertussen is ze nog aan het gebaren naar Matthy.
Ik geef Hannah de sleutels en daarna een knuffel. "Veel plezier he!" zegt ze nog. Ze geeft Koen nog een knuffel en een kus op zijn wang. Ik kijk haar verbaast aan maar krijg geen reactie. "Blijf je hier? Gezellig!" zegt Koen als Hannah de deur achter haar sluit en hij staat een arm om me heen. "Jazeker, ik kom jou nog even irriteren dit weekend" zeg ik dan lachend. We lopen samen naar de woonkamer en vergezellen Rob en Jamie op de bank. Matthy was alweer zijn kamer in gedoken. Ik zit tegen Koen aan en leg mijn hoofd op zijn borst. Zijn arm ligt losjes over mijn bovenlichaam. Ik was blij dat mijn vriendschap met Koen zover was gekomen. Ondanks dat we elkaar soms weken niet zien zijn we er altijd voor elkaar. We hebben een soort broer-zus relatie en ik wist dat Koen af en toe wat beschermd over me kon zijn. Ondanks dat dit soms bloed irritant kan zijn, geeft het me een soort zekerheid.
Zonder dat ik het door had vielen mijn ogen dicht. Ik wordt wakker als ik iets voel bewegen. Ik heb al snel in de gaten dat Koen probeert op te staan. Ik wrijf in mijn ogen en maak ruimte voor hem. Ik leg mijn hoofd tegen de bank aan en observeer de situatie. Het is donker geworden, er staan een aantal felle lampen rond de eettafel en de jongens lopen druk heen en weer in de keuken. "we gaan zo opnemen, je kan in mijn kamer gaan liggen als je wilt." legt koen me uit. "ah oke, ik ben eigenlijk niet zo moe meer" antwoord ik. "ben je dan weer ons productiesletje?" zegt Koen lachend. "ja hoor, vertel maar wat ik moet doen".
Blijkbaar gaan ze eerst een alcoholquiz opnemen. Ik heb de taak gekregen om Raoul (de quizmaster van deze video) te helpen met de shotjes in te schenken. Af en toe gooi ik er zelf ook een naar achter. Na een klein uurtje is de video klaar. Aangezien ze in die korte tijd een stuk of 15 shotjes naar binnen hebben gewerkt zijn de aardig aangeschoten. Aan de manier hoe ze doen en praten was dit vrij duidelijk. Tijdens het opzetten voor de volgende video waren ze nog al klunzig bezig en gooide af en toe wat seksueel getinte opmerkingen naar mijn hoofd. Ikzelf was ook lichtelijk aangeschoten dus kon er wel om lachen. Al snel wordt de karaoke set naar beneden gehaald. "Zin om mee te doen?" vraagt Raoul aan me voordat de camera's aan gaan. Ik schud mijn hoofd en lach, "nee hoor, ik ben niet zo van het mezelf publiekelijk voor schut zetten, bedankt" antwoord ik. Zelfs het alcohol in mijn bloed krijgt me niet zover om dit te doen. Ik ga op de bank zitten, wetende dat de camera daar niet op gericht staat.
Als Koen en Matthy 'oya lele' aan het zingen zijn kan ik het niet laten het te filmen en naar Hannah te sturen. "ik vermaak me wel zo" typ ik er achteraan. Ik leg de telefoon weg en aanschouw het tafereel voor me. 5 volwassen mannen in overhemden die hun hart uitzingen op de meest uitzonderlijke liedjes. Mijn aandacht ligt vooral op Matthy. Ik kon zo genieten van zijn enthousiasme en hij zag er bovendien niet slecht uit in een wit overhemd. Ik merk dat ik zijn aandacht ook heb. Af en toe weet ik een blik van hem te vangen. Als onze ogen elkaar vinden is het alsof alles om ons heen vervaagt.
Na een aantal liedjes haal ik nog een biertje voor mezelf uit de keuken en ga terug op de bank zitten. Raoul en Milo zingen nog een duet, 'sex met die kale'. Ik lig ondertussen in een deuk op de bank maar probeer het te verbergen. Ze sluiten de video samen af met 'Leuk'. "Hoe dan ook ik vind je leuk" wordt er gezongen door de kamer. Ik maak opnieuw oogcontact met Matthy, deze keer duurt het langer dan normaal. "Hoe dan ook ik vind je leuk" Matty knipoogt naar me, lacht en richt zijn aandacht daarna weer op de video. Ik lach terug en voel de vlinders weer opkomen. Ik vind hem echt verschrikkelijk leuk.
_____________________________________
hey hey, fijne feestdagen iedereen! geniet ervan <3
laat me weten wat jullie er tot nu toe van vinden en of jullie nog aanmerkingen hebben!