Na een geweldig weekend, moest het echte leven toch echt gaan beginnen. Alhoewel... ik had nog steeds geen vaste baan gevonden. De komende tijd zat ik zeker nog aan mijn laptop vastgelijmd. Hannah was vorige week officieel aangenomen bij een bedrijf en kon vanaf deze week beginnen. Ik ben dus het grootste gedeelte van de dag alleen thuis. Ik heb samen met Hannah dit appartement kunnen huren in het tweede jaar van onze studie. Voor nu zijn we nog van plan om hier te blijven wonen, tot we zelf iets kunnen huren.
Ik besloot deze ochtend het huis schoon te maken. Ik zet de gedeelde afspeellijst met Hannah aan, eerst komt 'een teken - Froukje'. Ik neurie lachend mee met het liedje en pak de schoonmaak spullen uit de kast. Als ik de emmer onder de warme kraan zet, begint het volgende liedje 'dat heb jij gedaan - MEAU'. ' Want de pijn zit dieper dan dat, ik zou een moord doen zodat ik je woorden vergat. Want dat klote gevoel wat toen is ontstaan, dat gaat nooit meer weg en dat heb jij gedaan'. Voor ik het weet sta ik compleet stil, helemaal verzonken in het lied. Die woorden van hem spoken extra hard en snel door mijn hoofd. Ik voel mijn hartslag versnellen en mijn keel voelt alsof het dichtgeknepen wordt. 'Dingen die jij tegen me zei, dat vrienden me haatte maar jij hield van mij. Je uitspraken waren zo goed als gestoord, vooral met een slok op dan draaide je door' . Ik knipper met mijn ogen om zo de tranen tegen te houden. Dat was al te laat. Ik leun met mijn handen tegen het aanrecht voor me.
Plotseling hoor ik mijn telefoon rinkelen vanuit de woonkamer. Ik slik de brok in mijn keel weg en loop snel naar de bank. Als ik mijn telefoon omdraai zie ik dat Matthy me facetimed. Ik haal nog even diep adem voordat ik op het groene icoontje klik. "hey, met julia!" zeg ik vrolijker dan ik voor ogen had. "Hey juul, met Matthy. Ik ehm vroeg me af of je misschien deze week tijd had om een keer langs te komen. Leek me gezellig, misschien kunnen we ergens gaan eten of we laten Raoul wat maken" hij lacht verlegen. Zelfs als hij aan het ratelen is, is hij schattig. "lijkt me erg leuk Matt! maakt me helemaal niet uit wat we gaan doen" zeg ik. Ik voel een laatste traan uit mijn ogen glippen, uit automatisme veeg ik hem met de achterkant van mijn hand weg. "Juul? is er wat?" vraagt hij bezorgd. Ik glimlach naar hem, "gewoon mn dag niet en Han is niet thuis" zeg ik.
Een uur later zat ik nog steeds met Matthy aan de telefoon, ik voelde me al een stuk beter. Alles met hem voelde zo vertrouwd. Toen Matthy me liet weten dat hij moest gaan opnemen, hingen we op. We hadden afgesproken om over een paar dagen samen wat te gaan doen. Ik kon nu al niet wachten.
Ik besluit toch maar te gaan beginnen aan de schoonmaak. Voor ik begin zet ik nog een andere playlist op. Deze keer komt er een liedje van Machine Gun Kelly op. Ik probeer mee te rappen maar het gaat me veel te snel. Al snel heb ik de keuken en de kamer helemaal school. Ik begin nog aan de wc in de gang en besluit daarna de slaapkamers te stofzuigen.
Seconden nadat ik de stofzuiger uitzet, hoor ik de bel. Ik verwacht niks of niemand maar besluit toch even te gaan kijken. Ik loop naar beneden en doe de deur open. "Hey Juul" "Matthy? wat doe jij nu weer hier" Ik lach en stap de smalle gang in om hem de mogelijkheid te geven naar binnen te stappen. Hij stapt naar binnen en nu pas zie ik dat jij iets achter zijn rug houd. Ik stap de woonkamer in en hoor dat hij de voordeur sluit. "ik dacht, ik kom je even opvrolijken" zegt hij wanneer hij een mooie bos bloemen achter zijn rug vandaan tovert. "ahw wat super lief van je!" zeg ik als ik de bloemen aanneem. Ik ga op mijn tenen staan en sla mijn armen om zijn nek. Ik leg mijn hoofd op zijn borst. Al snel voel ik zijn armen rond mijn middel, hij drukt me nog een beetje dichter zich aan. Als ik weer los laat, houd hij me nog even vast. Ik kijk hem in de ogen aan en zie dat hij diep in de mijne kijkt. Mijn handen liggen ondertussen op zijn borst. Ik voel de vlinders in mijn buik maar wil er nog niet aan toe geven.
"ik zal ze maar in de vaas zetten" zeg ik snel. "ja tuurlijk" zegt hij en hij laat me los. Ik pak snel een vaas, vul hem met water en doe de bloemen er in. Het is een mix van wit en rode bloemen, echt prachtig. Ik zet de vaas op onze eettafel en ga naast Matthy op de bank zitten. "Ik dacht dat je opnames had?" zeg ik. "klopt, Koen wou fall guys opnemen. we waren na 20 al klaar dus ik dacht ik kom even langs." antwoord hij. ping ping ping. Het scherm van mijn telefoon springt aan, drie berichten van Levi. Ik doe zonder ze te lezen, gefrustreerd het geluid van mijn telefoon uit en draai snel het scherm naar beneden. Ik voel dat ik blijf staren naar de omgedraaide telefoon. Ineens voel ik een hand op mijn knie, die blijkbaar zenuwachtig op en neer aan het bouncen was. Ik verbreek de blik naar mijn telefoon en kijk Matthy aan. Hij geeft me een geruststellende glimlach. Ik lach terug en leg mijn hand op de zijne. Alles voelt zo vertrouwd.
_____________________________________
Wauw, ik wil snel nog even zeggen: super erg bedankt voor de liefde en reads op dit boek :) ik hoop echt dat het bevalt en dat jullie benieuwd zijn naar het vervolg van dit verhaal. als jullie ideeën hebben, stuur me gerust een berichtje! <3