-5-

424 11 5
                                    

We hebben vrijwel de hele middag gepraat. Ik heb het idee dat we elkaar nu echt veel van elkaar weten. Geen een moment liep het gesprek stil. Ik begon me steeds meer te realiseren hoe gezellig ik het met hem had. Ik wou eigenlijk niet dat hij weg ging. We hadden het gehad over hoe hij was begonnen met youtube en hoe hij de bankzitters had ontmoet. Ik vertelde op mijn tijd over mijn studenten tijd met Hannah en Koen.
Hannah zou over een dik uur terug komen en ik had beloofd te koken. "Ik kan wel helpen" zegt Matthy. Ik voel een glimlach op mijn gezicht. "Dat zou heel fijn zijn, thanks" antwoord ik. Ik gaf hem de taak van het snijden van de groenten. Ik zette wat achtergrond muziek op en ging me focussen op de pasta. Omdat onze keuken niet zo groot was als die in Casa del Huts, stonden we vrij dicht op elkaar. Ik had gedacht dat ik er nerveus van zou worden. Ondanks dat ik dat ergens wel was, voelde het alsof we dit al jaren deden. "zou je anders een keer willen komen kijken?" hoor ik hem vragen. "creators fc?" voegt hij aan de vraag toe. Ik zie meteen weer voor me hoe hij enthousiast vertelde dat dat een voetbalteam was van allemaal nederlandse creators en dat ze dan spelen voor het goede doel. "Ik kom heel graag naar jullie kijken" zeg ik. Ik kijk hem aan en zie dat er een grote glimlach op zijn gezicht staat.
        We zijn ondertussen bijna klaar, ik maak de keuken alvast een beetje schoon en matthy dekt de tafel. Alsof we het perfect getimed hadden, kwam Hannah binnen. "Hey schat!" roep ik vanaf de keuken. Ze komt de woonkamer/keuken binnen en ziet Matthy bij de eettafel staan. Met grote ogen kijkt ze me aan, ik geef haar een schijnheilig lachje. Ze geeft me een knuffel en fluistert in mijn oor, "vertel me alles". Ik giechel een beetje en duw haar zachtjes van me af, "flauw".
We eten samen en ruimen daarna de tafel ook weer snel af. "Juul? Zullen we straks nog even hardlopen?" vraagt Hannah als ze op het punt staat naar boven te lopen. Ik knik en zie haar meteen glimlachen. Matthy maakt me duidelijk dat hij van plan is weer naar huis te gaan. Ik loop met hem mee naar gang waar hij zijn jas weer aan doet. "Matt?" zeg ik. "Hm?" reageert hij en hij draait zich om. "Bedankt voor alles, ik had het echt heel gezellig" zeg ik. "Tuurlijk" zegt hij als hij een stap naar voren neemt. Hij legt zijn hand op de zijkant van mijn gezicht. Ik voel mezelf warmer worden van het contact. "Ik ben er altijd voor je" zegt hij. Ik voel de vlinder weer in mijn buik. We kenden elkaar nog maar net dus het voelt gek, maar toch zo vertrouwd. Hij wrijft met zijn duim over mijn wang, alsof hij probeert te seinen dat het allemaal goed komt. "Ik app je nog over de wedstrijd" meld hij voordat hij de deur opent. Ik knik, te verzopen in mijn emoties ook maar iets uit mijn mond te krijgen. Hij zwaait als hij naar de auto loopt, ik zwaai terug en sluit de deur wanneer hij wegrijdt.
Hij heeft zich aan zijn woord gehouden. Nog geen uur later krijg ik een berichtje.
Matthy: De eerst volgende wedstrijd is aanstaande vrijdag, in Amsterdam. Ik stuur de exacte locatie later nog. Ik hoop dat je kan komen!
Ik: Zou het voor geen goud missen
Ik laat hem nog weten dat Hannah haarzelf ondertussen ook heeft uitgenodigd. Hannah hield er altijd al van om te kijken naar voetbalwedstrijden, vooral om de spelers eens goed van dichtbij te bekijken. Ik was vooral blij dat ik Matthy dit weekend weer ging zien.
        "Wat was dat?" vraagt Hannah als ze in haar sportkleren naar binnen komt gelopen, een grote grijns op haar gezicht. "Ik weet het niet. Ik had mn dag niet denk ik. En als kers op de taart probeert Levi weer contact te leggen." ik zucht bij de gedachte en Hannah slaat snel een arm om me heen. "Matthy had tijdens het facetimen meteen door dat er iets was dus hij veraste me" zeg ik met een glimlach. Ik wijs naar de bos bloemen op tafel. Hannah's ogen worden groot, "niet?! ahww Juul hij vind je echt leuk!". Ik haal mijn schouders op, vond hij me leuk?
         Voor ik het wist was het vrijdag ochtend. Matthy vroeg of ik rond drie uur bij hun kon zijn, ik had dus nog een paar uur om me klaar te maken. Ik had de rest van de dag, en eigenlijk het hele weekend, gelukkig niets op de planning staan. Ik begon de dag met een rondje hardlopen, daarna natuurlijk douchen. Na het douchen had ik besloten om voor een simpele outfit te gaan. Ik trok een schone sport legging aan en deed er een oversized tshirt over. Ik zag de trui van Matthy, ondertussen schoon, in de kast liggen. Deze deed ik in een tas, zodat ik hem terug kon geven. Ook deed ik wat kleine dingetjes in de tas, als een fles water, portemonnee en een powerbank.
Ondertussen was het bijna 14:00. Na nog wat dingetjes regelen, deed ik mijn converse aan, pakte mijn sleutels en verliet ons appartement. Ik besloot onderweg ergens te gaan lunchen. Hannah moest nog een paar uur werken maar zou via het ov komen, vanuit haar werk was het maar een korte rit naar Amsterdam. Normaal houd ik niet zo van auto rijden maar deze keer doe ik het graag. Ik zit diep verzonken in mijn gedachten maar toch gefocust achter het stuur. Mijn gedachten dwalen af naar mijn verwachtingen van vandaag. Ik weet dat ik het moet laten en niet te veel moet verwachten maar ik kan het niet laten om toch even weg te dromen over mijn gevoelens voor Matthy. Ik ben niet zeker over een hele hoop dingen in het leven maar mijn gevoel en gedachten waren zo duidelijk als maar kan. Ik ben aan het vallen voor Matthy en hard.
_____________________________________
Hey hey, het volgende zal wat langer en juicier zijn, dat beloof ik!
En wow al bijna 150 reads?! Heel erg bedankt voor de liefde, dat houd me echt gemotiveerd om te schrijven <3

falling, fallen • matthy het lamWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu