'𝐷𝑜𝑙𝑙𝑎𝑟 𝑏𝑖𝑙𝑙𝑠, 𝑑𝑜𝑙𝑙𝑎𝑟 𝑏𝑖𝑙𝑙𝑠
𝑊𝑎𝑡𝑐ℎ 𝑖𝑡 𝑓𝑎𝑙𝑙𝑖𝑛𝑔 𝑓𝑜𝑟 𝑚𝑒, 𝐼 𝑙𝑜𝑣𝑒 𝑡ℎ𝑒 𝑤𝑎𝑦 𝑡ℎ𝑎𝑡 𝑓𝑒𝑒𝑙𝑠
𝐷𝑜𝑙𝑙𝑎𝑟 𝑏𝑖𝑙𝑙𝑠, 𝑑𝑜𝑙𝑙𝑎𝑟 𝑏𝑖𝑙𝑙𝑠
𝐾𝑒𝑒𝑝 𝑜𝑛 𝑓𝑎𝑙𝑙𝑖𝑛𝑔 𝑓𝑜𝑟 𝑚𝑒, 𝐼 𝑙𝑜𝑣𝑒 𝑡ℎ𝑒 𝑤𝑎𝑦 𝑖𝑡 𝑓𝑒𝑒𝑙𝑠'"Pick up your phone now Jay. Sebelum aku hancurkan" kata Ken. Aura kedinginan menyebulungi Ken
Mana taknya weh kalau kau dah dengar ringtone yang sama berulang kali sebanyak 20x. Boleh naik gila tau tak?
"Aku malas lah bangun. Dean tolong angkat kan jap" bahu Dean dicuit sedikit.
Nasib je Dean tu dah give up dengar lagu Money tu. Saat ingin mengangkat telefon milik Jay, tertera pada skrin nama si pemanggil 'ᴄʀᴀʏᴅᴀᴅ 🦅'
Aik? Siapa siak Craydad si Jay ni. Ahh lantak lah baik aku jawab sebelum Ken pancung kepala aku.
"Hell-"
"YAHHH JAY! PABO KE HAH? PENAT DADDY CALL SAMPAI 20x TAPI TAK JAWAB PON YE ! NAK KENA RAMPAS KE GAME KESAYANGAN KAMU TU"
baru saja nak sebut 'hello' dah terpaksa tahan telinga dengar suara seseorang yang macam petir tu.
"Erm encik? Sorry nak mencelah tapi ni bukan Jay. Encik cari Jay ke?" sopan suara Dean menyoal
"What?! Tapi ni number Jayden kan? Mane si pabo tu. Panggil dia" nada si pemanggil mula kendur sedikit. Malu agaknya
"WOII JAY KAU BERHENTI MAIN GAME PS5 TU SEBELUM AKU HANCURKAN. DATANG SINI CEPAT ADE ORANG NAK CAKAP DENGAN KAU"
Lambat- lambat Jay berjalan ke arah Dean. Aduhmak mamat ni kacau betul lah orang nak main game.
"Siapa call aku?" soal Jay kebingungan
"Check yourself" Dean menyerahkan telefon milik Jay sebelum dia memecut berlari ke arah ruang tamu.
"ARGHHH STOP APPA STOP. JAYDEN MINTAK MAAF SEBAB IGNORE CALL DADDY. SORRY HUAAAA JANGAN BAGITAU OMMA PLEASE"
Sekejap panggil appa sekejap daddy. Haih ikut kau lah Jay penat aku nak layan.
'Ouh bapak dia rupanya. Patut lah garang semacam. Mesti penat nak jaga anak heaven macam Jay ni'
"Apahal Jay tu. Terjerit jerit sakit telinga aku" game di PS5 diberhentikan buat seketika.
"Aku rasa tu bapak dia. Berdarah telinga aku dengar suara pakcik petir tu" Dean menggosok perlahan telinga yang agak berdesing
"Tapi Jayden tak boleh nak janji lah pa. Sebab Jay tengah on duty ni"
Tujuan utama 'Craydad' Jayden call ialah untuk mengajaknya pulang ke rumah untuk menyambut hari lahir abangnya.
"No! Kamu kena datang jugak. Sampai bila nak elakkan diri dari Kayden. Dah besar kan, malu je dekat adik kamu tu. Setiap tahun berharap nak jumpa abang abang dia berbaik semula."
Bukan sengaja Jayden mengelakkan diri setiap kali ada perjumpaan keluarga. Dia paling tak ngam dengan seorang manusia yang bergelar abangnya, Kayden Lee.
Disebabkan kisah silam mereka berdua, sampai sekarang tidak bertegur sapa. Malah makin menjarakkan diri dari keluarga. Tiada siapa tahu punca mereka jadi macam tu kecuali diri mereka sendiri.
"Tengok lah macam mana. Jay akan cuba tapi jangan terlalu berharap. Cakap dekat Omma I miss her so much. And jangan lupa cakap dekat adik ada barang dia tertinggal dalam kereta Jay. Bye Appa" button end call ditekan.
YOU ARE READING
My Ride or Die
AdventureMampukah Ash dan Brian hidup dalam suasana yang baru? Dapatkah mereka bertahan ?