"Daddyyyyy promise me you'll visit me on your free time okay! Gimme your pinky" meleret nada Ash bermanja dengan Ken. Last moment before flight.
"Ye nanti daddy pergi sana bawa semua orang okay. Tengok kan papa beruk tu sekali ya princess"
Seorang demi seorang memeluk secara bergiliran dengan Ash, Brian, Dean dan Jay.
Paling teruk Jay lah. Sebelum family dia sampai, elok je macho muka tu. Sekali family dia sampai terus cengeng. Merah habis muka tu.
"Oitt pabo duduk sana elok ii jangan nakal sangat. Nanti apa ii roger kami dekat sini" Hayn memeluk bahu Jay.
Walaupun selalu bergaduh, tapi hubungan father-son diorang tu tetap akrab. Tak pernah putus even ribut taufan melanda.
"Dahh cepat sikit nanti kita terlambat ni. Orang dah sibuk masuk plane tu" Dean agak menyampah dengan semua drama ni. Tau lah dia tak sabar nak jumpa family dekat sana.
Semua orang sudah bersedia dan berdiri di sisi masing- masing termasuklah Roman Pierce. Ya dia akan mengiringi diorang pulang ke Los Angeles.
"Princess lepaslah. Jangan lah macam ni princess. Nanti terlepas flight" Tuan Harry cuba memujuk Ash. Tapi Ash masih lagi berdegil sampaikan Roman terpaksa masuk campur.
Roman mengangkat tubuh kecil Ash dan menyerahkan bagasi milik dia dan Ash kepada bodyguards. Untung sahaja Ash tidak meronta sebaliknya dia menangis dalam diam dan memeluk Roman dengan erat.
Sekurang- kurangnya dia masih ada Roman dan Brian. Roman meletakkan Ash di tempat duduk dengan perlahan memandangkan Ash sudah tertidur.
Senang sikit kerja kalau dia dah tidur. Takdelah dia takut bila nak berlepas nanti. Sebagai langkah berjaga-jaga Brian memegang tangan kanan Ash dengan erat. Tau sangat dengan perangai adiknya yang takut naik kapal terbang.
"Mommy wait adik kay. I'll find you. Adik will bring abang sekali kay. Wait kay"
Brian menoleh ke arah Ash. Tidur. Tapi mulut bercakap. Mengigau?
'Sabar ye dik. Abang akan teman adik cari mommy dengan daddy'
Cecair dimata ditahan denga sepuas hati. Boy don't cry.
"Hey buddy you're alright?" bisik Roman di tepi Brian
"Yeah I'm fine" tipu. Dia terpaksa tipu.
Roman dapat baca reaksi muka Brian. Dia kembali semula ke tempat duduk. Ingin memberi ruang kepada Brian untuk sendirian.
—————————————————————————-
Akhirnya mereka tiba di salah satu lapangan terbang di Los Angeles.
"HUARGHHHH ! Bestnya tidur. Seronok betul dapat tidur lama. Rasa macam jadi sleeping beauty" ujar Ash
"Untung lah dapat tidur dengan tenang" Dean mencelah. Muka mintak penampar pulak tu.
"Didi alright? Why your face look tired je ?" soal Ash. Segera dia melepaskan pegangan tangan Brian. Tangan Dean pula dicapai.
Kena lah pegang tangan. Airport tu besar mat. Sekali hilang memang naya nak cari mat.
"Ade lah beruk peliharaan atok tu meracau time tidur. Main tampar muka orang pulak" Dean menjeling Jay selaku beruk peliharaan.
YOU ARE READING
My Ride or Die
AvventuraMampukah Ash dan Brian hidup dalam suasana yang baru? Dapatkah mereka bertahan ?