Katakan kau cinta aku
Sehingga hujung dunia
Segalanya
Ku berikan
I know I love you.
.
.
“Wiungg banana uyu is here!” kata aku. Susu pisang yang aku beli aku jadikan sebagai kapal terbang kononnya. Terus Taehyun menjentik dahi aku.
“Aww....” desis aku. Sakit.
Kenapalah dahi aku asyik kena jentik. Tak ke berbekas nanti. Eihh anak keluarga Kang ni ada yang aku eyy.
“Duk diam-diam girl. Kau nak kena gigit ke?” tanya dia sambil acah nak gigit aku sekarang ni. Terus aku jeling dia.
Dan aku menjelir lidah.
“Balik nanti lepak jom. Aku belanja!” ajak Jaehyuk dengan bersemangat. Yelah dia baru dapat gaji semalam kerja part time. Katanya cari pengalaman. Nanti dah pergi jauh tak ada lah kekok katanya.
“Sorry aku ada latihan vokal dan piano lepas balik sekolah nanti” tolak Soobin. Nak jadi penyanyi cita-citanya.
“Aku ada urusan balik nanti. Sorry ea Jaehyuk” ujar Sera.
“Alaa.... kau Eunyo Taehyun?” tanya dia sambil memandang kami.
“Aku nak gomol Eunyo balik sekolah nanti” kata Taehyun sambil sengih miang. Terus aku cepuk kepala dia.
“Banyaklah kau. Mama cakap malam ni ada majlis annual dinner. Balik ni terus pergi butik baju. Tapi tak tahulah Taehyun sebab dia stay.” kata Eunyo sambil tu dia menyapu air suci untuk mengeluarkan segala fikiran kotor Taehyun.
Jaehyuk pout. “Hmm tak apalah mungkin lain kali.”
“Sorry....” kata mereka serentak.
Loceng berbunyi dan mereka terus masuk ke kelas.
.
.
.
“Mama....” panggil Eunyo. Puan Kang yang sedang membaca majalah di ruang menunggu melihat gaun yang dipakai oleh Eunyo.
“Okey ke? Tak nampak macam ketat kan, mama?” soal Eunyo. Sejujurnya dia tak minat sangat pakai gaun ni. Dia lebih suka pakai baju oversize.
“Mama okay je. Tapi kamu suka tak.” tanya Puan Kang prihatin. Dia tak suka juga kalau anaknya memakai pakaian yang tak selesa.
Walaupun Kim Eunyo anak kepada bff nya, tapi dia sudah menganggap seperti anaknya sendiri.
“Bolehlah. Lagi pun rasa loose sikit dekat bahagian pinggang” katanya dengan selesa. Terus Puan Kang tersenyum.
“Okey. Miss I'll take this.” kata Puan Kang kepada pelayan yang berada di tepi bilik persalinan tadi.
“Taehyun tak pergi ke nanti?” soal Puan Kang sebelum Eunyo pergi masuk ke bilik persalinan untuk menukar pakaiannya kembali.
“Tak sure. Takut nanti dia penat.” Puan Kang sekadar mengangguk.
“Tak apalah kalau macam tu. Jom kita pergi restoran tu. Mama lapar pula hehehe...” Eunyo sekadar gelak kecil sambil menyambut tangan Puan Kang.
.
.
.
“Okay latihan sampai sini sahaja. Kamu boleh kemas dan balik rumah” ujar coach yang melihat latihan kami. Kesemua peserta pemain hoki mula mengemas peralatan masing-masing.
Aku mengemas peralatan aku dan simpan di tempat biasa. Harini awal sikit habis. Biasanya habis pukul 5 harini habis pukul 4:30.
“Weh Taehyun lepak jom!” laung salah seorang kawan aku, Choi Yeonjun. Disampingnya terlihat Jung Wooseok dan Yang Jungwon.
“Tak boleh doh. Aku ada hal petang ni!” balas aku. Beg aku sandang ingin menuju ke loker.
“Elelele ada date dengan Eunyo lah tu” usik Yeonjun sambil mengangkat kening. Aku sekadar senyum segaris.
“Sape tu?” soal Jungwon. Manalah dia tahu dia kan baru pindah masuk minggu lepas. Last coach ambil dia jadi hoki player sekolah sebab katanya dia suka main hoki. Tapi tak sangka pula jadi pro.
“Kim Eunyo tu kawan dia sejak kecil lagi. Taehyun cakap sejak dalam perut mak masing-masing.” jelas Wooseok. Jungwon sekadar ouhh.
“Kiranya rapat jugalah diorang tuh.” angguk Yeonjun sambil minum air.
“Tarikh lahir pun sama. Bezanya time keluar je. Taehyun cakap dia keluar pagi buta Eunyo pula dalam pukul 8 macam tu” tambahnya. Jungwon mengangguk.
“Macam belangkas pun ada” kata Wooseok.
“Jom lerr lepak kat kedai tteokbokki ahjumma Shin. Aku dah lama craving nak makan tteokbokki dari tadi.” ajak Yeonjun. Beg disandang dan mereka menuju ke bilik persalinan untuk menukar baju.
“Makan je kerja kau. Tak gemuk ke?” kata Jungwon. Yeonjun sengih sinis sambil mengangkat bajunya.
“Kau hado?” tanyanya riak. Abs ditunjuk. Wooseok dan Jungwon berdecit.
“Macamlah kau sorang je ada. Aku pun adalah.” tunjuk Wooseok tak tahu malu.
“Abs je pun. Bapak aku pun ada.” kata Jungwon.
“Kau seriuslah?!” tanya mereka serentak. Jungwon sekadar garu kepala sambil tersegih.
“Err...haah. Boleh dikatakan setiap minggu aku ikut dia pergi gym. Kadang selalu juga aku nampak Taehyun dekat gym sebelum pindah sekolah sini.” katanya tak bersalah. Terkejut sekali lagi diorang.
“What the hell. Taehyun pergi gym. Tak ajak bhaii. Tunggu nanti. Tapi apa pun food is first” kata Yeonjun. Mereka pun keluar untuk ke kedai yang kata Yeonjun beberapa minit yang lalu.
YOU ARE READING
0X1=LOVESONG (I KNOW I LOVE YOU) ||Kang Taehyun||
Short Story𝙆𝙖𝙩𝙖𝙠𝙖𝙣 𝙠𝙖𝙪 𝙘𝙞𝙣𝙩𝙖 𝙖𝙠𝙪 𝙎𝙚𝙝𝙞𝙣𝙜𝙜𝙖 𝙝𝙪𝙟𝙪𝙣𝙜 𝙙𝙪𝙣𝙞𝙖 𝙎𝙚𝙜𝙖𝙡𝙖𝙣𝙮𝙖 𝙆𝙪 𝙗𝙚𝙧𝙞𝙠𝙖𝙣 𝙄 𝙠𝙣𝙤𝙬 𝙄 𝙡𝙤𝙫𝙚 𝙮𝙤𝙪 Maafkan aku..... Short story 0X1=LOVESONG (I KNOW I LOVE YOU) (Kang Taehyun feat Kim Eunyo) Statu...