6

20 8 0
                                    

Katakan kau cinta aku
Sehingga hujung dunia
Segalanya
Ku berikan
I know I love you

.

.

.

Cause we dont need permission to dance
Da na na na na na
Da na na na na na
Da na na na na na
Cause we dont need permission to dance~

Siapa pula call aku ni. Aku tengah sedap tidur ya ampun.

Dengan malas Eunyo mengangkat telefon tanpa dilihat nama pemanggil.

"Emm hello" nada malas plus rasa diganggu diberikan.

"Woi kau tidur lagi?" Kata suara pemanggil tersebut.

"Hmm....nak apa? Siapa ni?" Tanya Eunyo. Aircond yang suhu 19 diturunkan sehingga 17.

Makin sedaplah dia selubung dalam selimut. Lagipun kan hujan diluar sana pukul 7 pagi.

"Seriuslah kau tak ingat sepupu kau. Wey kau jangan memain dengan aku. Ni akulah Rachel. R.A.C.H.E.L"

"Siapa...." Eunyo cuba mengingati sepupunya yang pernah dia jumpa.

"Ouh kau. Hmm nak apa?" Soal Eunyo. Comforter yang tebal menyelimuti dirinya dibuka. Langsir pintu slide dibuka. Sweater yang berada di kerusi diambil sebelum dia sarung ke tubuhnya yang memakai pajama satin berwarna unggu.

Dapat dilihat suasana yang sedikit cerah namun ianya dilitupi oleh awan yang menurunkan hujan. Dia bersandar pada pintu slide sambil tutup mata.

Nikmatnya pagi ni.

"Eomma kau suruh call yang dia ada dekat rumah aku. Sydney, Australia." Dia mengangguk angguk sebelum mencerna apa yang dikatakan oleh Rachel. Setelah dapat terus dia membuka matanya.

"EHH JINJJA?!" jerit dia. Apa ni eomma appa. Kata outstation. Tak sayang adik dah ke?

"Yes, im not lying sis. Dahlah kau pergilah sambung tidur. Macam syok je bunyi hujan dekat sana. Mesti kau tengah berselubung dalam comforter kan? Ah nikmatnya" Rachel berkata dengan teruja. Siapa je yang tak syok kalau tidur time hujan.

"Tahu pun menganggu. Lain kali mesej jelah. Tak pun kau hantar burung merpati" kata Eunyo sambil kembali ingin menyambung tidur.

"Hmm yelah yelah. Dah pergi tidur. Bye Eunyo. Sayang kau. Muah!"

"Bye" terus panggilan dimatikan. Eunyo sambung tidur semula.

.

.

.

Ding dong~

"Sekejap!" Jerit Eunyo dari dalam. Anuck dara bangun pukul 10. Kemas rumah. Orang datang pukul 11.

"Ni makanannya. Selamat menjamu selera" kata penghantar makanan tersebut. Sempat Eunyo ucap terima kasih.

Breakfast or lunch?

Lantaklah janji kenyang.

Menu today kfc bucket family + double cheese burger + coke + cheese ball + curry rice + ice cream dan cake.

Selamat menjamu seleralah kamu.

Disebabkan dia order makanan macam dia nak mati esok, Eunyo pun memutuskan untuk menonton going seventeen melalui android box yang di pasang pada tv.

30 minit kemudian

"HAHAHAHAHA bongoklah diorang HAHAHAHAHA"

"Eh eh cheol HAHAHAHAHAHA. Agaknya kalau nak main cam tu konfem aku kena tangkap"

"Asal Seokmin asyik kena tangkap?"

"Donkaseu"

Begitulah Eunyo menikmati makanannya sambil layan show kegemarannya.

Btw to carat dont forget going svt nah. Byk content menarik yg takkan buat korang bosan.

Im ready to love
Naege malhaejwo can we stay together
Can we stay together
Im a fool of love for you
Nae maeumeul nae gyeotae forever
Nae gyeotae forever
Sesangi bandero run away
Nae sonul jaba~

Dia menjeling seketika phone miliknya. Rajin pula tukar ringtone.

Taehyun is calling....

Terus dia angkat.

"Hello nak apa? Aku tengah makan ni" terus dia cakap sambil makan. Tak senonoh kamu.

"Lah makan ke? Hmm tak pelah. Mama suruh aku ambil kau tadi." Kata Taehyun sambil garu kepala ketika Eunyo berkata dia tengah makan.

"Cakap dengan mama tapaw je makanan tu nanti kau bawalah pergi sini. Mama kau kan masak banyak" suruh Eunyo.

Yelah orang dah masakkan untuk dia takkan dia nak abaikan. Lagi mama Taehyun kalau masak sedap tau. Lagi lagi doenjang jiggae. Umm nyummy.

"Oh ok ok. Kau makan apa nah?"

"Kau nak datanglah. Aku order kfc and fast food tadi. Lagaknya macam aku nak mati esok hehehe" Eunyo ketawa kekok. Taehyun menggeleng kepala.

"Wah aku nak. Tunggu jap aku datang" kata Taehyun. Panggilan dimatikan.

"Mama Taehyun makan dekat rumah Eunyo. Biar Taehyun tapaw ni. Sorrylah mama makan sorang-sorang" ujar Taehyun sebersalah. Puan Kang hanya tersenyum.

"Mana ada. Kamu pergilah teman dia. Lagipun siapa kata mama makan sorang-sorang. Papa kamu pulang untuk makan tengah hari nanti" jelas Puan Kang dengan muka gembiranya. Encik suami balik nak makan. Siapa je tak happy.

"Okey. Bye mama Taehyun keluar dulu" sudah kebiasaan Taehyun mencium pipi Puan Kang. Puan Kang sekadar senyum.

Enjin motorsikal dihidupkan dan Taehyun terus ke rumah Eunyo dengan harapan ingin membantai makanan gadis tersebut.







0X1=LOVESONG (I KNOW I LOVE YOU) ||Kang Taehyun||Where stories live. Discover now