Zehra, ben şimdi ne anlatsam da bu sefer sen dinlesen beni o büyüyen gözlerinle. Zehra, geçen sefer bir şiir dinliyordum. İstanbul'a gittim, arada bahsederdik ya senle. Vapura binip martılara simit dağıtacaktık. Onlar gagalarıyla simitten nasibini almaya çalışırken, ben senin merhametinden, gülüşünden nasiplenecektim. Ah, Zehra. Zehra, ben nasıl da nasipsiz, meymenetsiz bir adamım ki sen yanımdayken bilemedim kıymetini. Zehra, ben nasıl nasipli bir insanım ki sen yücelttin beni gönlüne alarak. Zehra, ben şimdilerde... Ah, Zehra. Gül bahçem. Sen olmalıydın yanımda. Ben bütün bunları seninle yapmalıydım. Ne diyordum... şiir. Bir şiir okudum geçen gün. Girdim gördüğüm ilk sahafa. Ellerimle gösterdim senin kitaplarını yaşlı adama. Bana şiir ver, dedim beni süzen ve sanki her an kovacakmış gibi duran adama. Doğrusu Zehra, ben çok dağıldım senden sonra. Dua et bana, inandığın Rab toplasın beni. Zehra, içim dağlanıyor. Kitaplarını okuyorum bazen. Neler okuyormuş bizim kız, diyorum. Gülüyorum ama yanaklarım ıslanıyor. Zehra, bu nasıl acı. Bana teselli ver, susma Zehra... Aklım dağınık Zehra, ne anlatmak istiyorum ki sana. Şiir... Zehra'm, şiir kadın. Şöyle sesleniyordu şair orada. Behire... Soylu kadın, iyiliksever demekmiş. Artık kelimelerin içi boş değil Zehra. Artık bilmediklerimi öğreniyorum. Kızımız olsaydı ismini Behire koyardık. Neyse, şiir Zehra. Şiirde şunu diyordu. "Şimdilerde senin hayrına, kumrulara yeni dualar öğretiyorum pencere diplerinde." Ben Zehra, ya ben... Şimdilerde senin hayrına pespaye yaşamımın içinde gelip geçene seni anlatıyorum. Zehra, güzel kadın. Hani bir avludaydık seninle. Yüzün göğe bakıyordu. Doğrusu, sen çok güzel bir kadınsın Zehra. Sen çok güzel yaratılmışsın. Ben hayırsız bir adamım Zehra, şimdi tüm âcizliğim içinde okuduğun o yüce kelâmın her harfinde kayboluyorum. Âciz duygularıma onu alet ederek hafifletmek değil niyetim, acımı. Sadece iyi hissediyorum, Zehra. Canım kadın. Zehra'm... İhsan'ın Zehra'sı. Ben senden sonra yaşamak'ı yeniden keşfediyorum. Bekle beni Zehra. Artık ben de inanıyorum.
12 A r a l ı k 2021 🍁
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Ve sen gittin Zehra,
Historia Corta"Ve sen gittin, ve dağ çöktü" İlk yayım 11 A r a l ı k 2021 Bitiş 14 A r a l ı k 2021 Sağ ayağınla, bu dünyayı ürkütmeden içeri gir. Zehra uyuyor, İhsan uyanıyor. Sona ve sonsuzluğa-