Lia:Macam mana?Jadi tak?
Hyerin mendiamkan diri seketika sebelum dia membalas soalan Lia.
Hyerin:Belum lagi...dia...dah bencikan aku sangat sangat...
Lia menghembus nafas berat.Bahu gadis itu ditepuk tepuk tanda memberikan dia semangat.
Lia:Kau kuat.Jangan mengalah okay?
Hyerin senyum nipis sambil mengangguk.
Lia:Oh ya,aku dengar...budak Ni-ki tu sukakan Mongi.
Hyerin:Haah,dan sekarang ni aku dan dia tengah nak buat rancangan untuk dapatkan balik hak kami.
Lia membulatkan matanya besar.
Lia:Uish,kau biar betul?Kau tak rasa benda ni jahat ke?
Hyerin:Ye aku tau...tapi apa salahnya untuk aku cuba dulu.Kan...
Lia menjeling malas ke arah kawannya.
Lia:Ikut kau la Hyerin.Tapi ingat,jangan pula rancangan korang tu melebih lebih pula.Contohnya,kau nak bunuh sesiapa ke untuk dapatkan Jake balik.
Hyerin memukul lembut lengan Lia.
Hyerin:Ish takdelah.Mana ada.
Lia:Yela tu.
Hyerin:Betul...lah!
Lia hanya melepaskan tawanya.Seronok juga mainkan kawannya yang satu ini.
-
Ni-ki:Hyung nak apa jumpa dengan Ni-ki?
Ni-ki mengambil tempat di hadapan Jake yang berpeluk tubuh itu.Jake merenung Ni-ki tajam.
Jake:Aku nak tanya dengan kau.
Ni-ki mengangkat keningnya.
Jake:Kenapa kau tak cakap yang kaki Mongi terseliuh?Lepastu kau yang angkat dia.Kau tau tak aku cemburu bila kau dekat dekat dengan dia.
Ni-ki menggaruk garuk kepalanya yang tidak gatal.
Ni-ki:Tak macam ni,masa tu Ni-ki nampak dia kat perpustakaan.Dia tengah nak ambil satu buku ni tapi buku tu tinggi tempat dia.Jadi masa tu dia hampir nak terjatuh and kaki dia terseliuh.Kebetulam Ni-ki nampak situasi tu pastu Ni-ki pun pergilah tolong dia.Masa tu juga,Ni-ki tak terfikir pun nak panggil hyung sebab masa tu Ni-ki dah risau tengok dia.Macam tu lah...
Jake menggerakkan bebola matanya ke atas mendengar penjelasan Ni-ki.Dia bangun dari duduknya.
Jake:Mulai sekarang,jangan dekat dekat dengan Mongi.Dia aku punya.
Jake akhirnya berlalu pergi.Ni-ki menunduk ke bawah.Nampaknya,Jake sudah betul betul sukakan Mongi.
Keluhan berat dilepaskan.
Ni-ki:Macam mana ni...
-
Jaeyin:Abang?Kenapa ni?Monyok je.
Jaeyin melihat pelik abangnya.Dari tadi meraup kasar wajahnya.Senyum pun tidak
Jake:Ni-ki tu lah...
Jaeyin mengerutkan dahi.Kenapa pula tiba tiba cakap pasal Ni-ki ni?
Jaeyin:Kenapa dengan dia?
Jake menjelaskan semuanya pada Jaeyin.Jaeyin mengangguk tanda faham.
Jaeyin:Ish dia ni,sibuk betul nak tolong Mongi.Sepatutnya bagitau lah dengan abang.Biar abang je yang angkat dia.
Jake:Tula pasal,tapi dia tu bengap sangat rahsiakan benda ni dengan abang.Nasib baik abang sempat tau tentang Mongi terseliuh.
Jaeyin menepuk nepuk bahu abangnya.
Jaeyin:Takpe abang,nanti Jaeyin cakap dengan dia.
Jake hanya mengangguk.
-
Jaeyin:Ni-ki.
Ni-ki yang sedang melihat lokernya menoleh ke empu punya suara.
Ni-ki:Oh Jaeyin,kenapa?
Jaeyin:Boleh tak kau jangan kacau Mongi?Mongi tu milik abang aku.Kau tau tak yang dia mengadu dengan aku pasal kau tak bagitau dia tentang Mongi.
Ni-ki hanya mendiamkan dirinya.Dia merenung ke bawah.
Jaeyin:Kau dengar sini ya,mulai sekarang jangan lagi ganggu hubungan abang aku dengan Mongi.
Jaeyin akhirnya berlalu pergi.Sempat dia menolak kuat bahu Ni-ki.
Ni-ki menghembus nafas berat.Tersentak Ni-ki dibuatnya di saat seseorang menepuk bahunya.
Ni-ki:Oh,kak Hyerin...
Hyerin:Takpe Ni-ki,kakak akan tolong Ni-ki.Okay?
Ni-ki hanya mengangguk kecil.
Bersambung...
Sumpah saya boring sudah dengan ni cerita...ndk pandai habis habis.Ending dia saya pun ndk tau mau buat macam mana.
Patut ka saya delete ja aaa ni cerita?Hshshs
YOU ARE READING
BUAYA DARAT - SIM JAEYUN
Short StoryTentang satu pasangan yang sagat mesra sehinggalah pada suatu hari ada sesuatu yang membuatkan mereka berputus.Mampukah mereka bersama kembali? START:7 OCT 2021 END:14 JAN 2022