EP 29

81 11 4
                                    

Mongi dan Ni-ki sekarang berada di klinik untuk merawat Ni-ki.Ni-ki duduk di katil sementara Mongi tengah sibuk mencari ubat untuk mengubati lebam Ni-ki.

Akhirnya gadis itu jumpa lalu mengambil tempat di hadapan Ni-ki.Mongi mula mengubati lebam Ni-ki.

Mereka berdua hanya mendiamkan diri sehinggalah Mongi selesai mengubati luka Ni-ki.Gadis itu meletakkan balik ubat minyak tersebut di tempat asal.

Mongi menoleh ke arah Ni-ki.

Mongi:Kau boleh balik kelas,aku nak pergi tandas kejap.

Ni-ki mengangguk.Mongi ingin berlalu pergi tetapi tangannya ditahan oleh Ni-ki.Gadis itu menoleh dengan riak wajah yang hairan.

Mongi:Kenapa?

Ni-ki:Aku nak kau jujur.

Mongi menelan air liurnya.Genggaman Ni-ki ditepis perlahan.

Mongi:J-jujur apa?

Ni-ki:Betul ke...kau suka aku?

Mata Mongi terbeliak sedikit.Dia terkebil kebil.Jari dimain mainkan.

Ni-ki:Cepatlah cakap,betul ke?

Mongi berdecit kecil.

Mongi:Tak payah nak tau lah.

Mongi memaling ke hadapan untuk melangkah pergi tetapi sekali lagi tangannya ditahan oleh Ni-ki.Mongi mengeras.

Ni-ki bangun dari duduknya.Kedua dua bahu Mongi disentuh.Dagu lelaki itu direhatkan dibahu kanan milik Mongi.Dapat gadis itu merasakan nafas Ni-ki di lehernya.

Lelaki itu membisikkan sesuatu.

Ni-ki:Aku tanya sekali lagi,betul ke kau suka aku?

Tubuh Mongi mengeras.Pipinya kian membahang.Dia sudah tidak tahan lagi.

Segera tubuh sasa lelaki itu ditolak kasar lalu Mongi menoleh ke arah Ni-ki.

Mongi:Ya!Aku suka kau!Puas?

Mongi berlari meninggalkan Ni-ki di bilik tersebut.Ni-ki tertawa kecil.Kepalanya digaruk lalu digeleng geleng.

Ni-ki:Finally.

-

Mongi berlari entah ke mana.Dia bersembunyi di belakang bangunan sekolah.Tubuh belakangnya disandarkan pada dinding.Mulut ditekup.Dia memejamkan mata.

Mongi:Bodohnya lah kau ni Mongi.Kenapa kau jawab..!?

Mongi memukul kepalanya berkali kali.Rambut dikuak ke belakang.Dia bercekak pinggang.

Mongi:Macam mana aku nak berjumpa dengan Ni-ki nanti...malu lah..!

Mongi menghentak hentak kakinya.

???:Mongi?

Mongi berhenti menoleh ke empu punya suara.Dia membulatkan matanya sedikit.Mongi berdehem kecil lalu memperbetulkan rambutnya.

Mongi:Awak buat apa kat sini Jake?

Jake ingin memajukan diri tetapi gadis itu mengundur.Jake menghembus nafas berat.

Jake:Saya...saya nak minta maaf sebab tumbuk Ni-ki.Saya tumbuk dia sebab dia sentuh awak.S-saya tak suka bila dia dekat dekat dengan awak.

Mongi:Awak ni kan,saya dari dulu lagi perhatikan gaya awak bila saya dengan Ni-ki.Apa masalahnya kalau saya nak dekat dengan dia pun?Dia kawan saya.

Jake menunduk ke bawah.Mongi berpeluk tubuh.Jake menggeleng lalu mendepakan tangannya.

Jake:Okay,saya tau saya salah.Tapi...saya ada satu benda nak bagitau awak.

Mongi:Apa?

Jake menarik nafas dalam lalu menghembus perlahan.

Jake:Mongi..saya nak cakap yang,saya pun sukakan awak.

Mata Mongi terbuka luas.Dia tidak percaya yang Jake juga menyukainya.Tetapi..tiada guna kerana,Mongi sudah tidak ada perasaan terhadap Jake.

Jake secara tiba tiba menggenggam kedua dua tangan Mongi dengan erat.

Jake:Saya tau..awak pun sukakan saya kan?

Mongi memandang ke bawah.Genggaman Jake dilepaskan secara perlahan.Jake melihat Mongi mengundur.Dia hairan.

Jake:M-Mongi awak kenapa..?

Mongi:Jake..awak tak dengar apa yang saya cakap kat kelas tadi?

Jake:A-apa..?

Mongi menghembus nafas berat.Dia melihat Jake.

Mongi:Saya dah tak sukakan awak.Memang betul saya sukakan awak tapi itu dulu,tapi sekarang dah tak dah.Sebab..saya sukakan Ni-ki.Maafkan saya Jake...

Mata Jake berkaca.Tidak dia percaya bahawa Mongi sudah tidak sukakannya.

Mongi:Dan lagi satu..

Mongi memberikan senyuman kecil kepada Jake.

Mongi:Hyerin kan ada.

Jake membulatkan matanya.

Jake:Hy-Hyerin?

Mongi mengangguk.

Mongi:Pergi cari Hyerin,dia masih sukakan awak tu.

Jake:Awak pasti ke?Setelah apa yang saya buat dekat dia..awak pasti ke dia akan terima saya balik?

Mongi:Saya pasti.Pergi cari dia,dia sedang tunggu awak tu.Saya pergi dulu ye.

Mongi akhirnya berlalu pergi.Jake masih lagi tercegat.Apakah dia patut memaafkan Hyerin dan sambung hubungan mereka?

Jake:Jujur aku cakap...aku masih sayangkan Hyerin.

Bersambung...

Hai semuanya!Cerita ni tak lama lagi habis!Yeyyyyy!

Hope this ep u guys like it hehe~Byeeee

BUAYA DARAT - SIM JAEYUNWhere stories live. Discover now