Jake dan Jaeyin:Kami pergi dulu!
Jake menutup pintu rumah lalu mereka pun berlalu pergi ke sekolah.
Selama mereka berjalan,Jaeyin memandang pelik abangnya yang dari tadi diam.
Selalunya Jake orang yang bising.
Jaeyin:Oppa?
Jake yang tadi memandang ke bawah mengalih pandangan ke arah adiknya.
Jake:Hurm?
Jaeyin:Oppa kenapa dari tadi senyap je?Selalunya bising,popek sana popek sini.
Jake hanya ketawa kecil lalu mengusap kepala adiknya.
Jake:Takde apa apa lah,oppa cuma...teringatkan Hyerin.
Jaeyin yang tadi senyum itu terus mengubah air muka di saat Jake menyebut nama Hyerin.
Jaeyin berdecit kecil.
Dalam hati Jaeyin:Heish,dia ni tak habis habis dengan Hyerin.Gatal telinga aku dengar,tak boleh ke dia lupakan je perempuan bodoh tu.
Jake:Jaeyin.
Jaeyin berhenti mengelamun dan memandang abangnya.
Jaeyin:Hurm?
Jake menarik nafas dalam dalam lalu menghembusnya.
Jake:Jaeyin rasa,kalau oppa minta Hyerin satu peluang,dia bagi tak?
Jaeyin menggerakkan bebola matanya ke atas tanpa pengetahuan Jake.
Jaeyin:Oppa,tengoklah sekarang macam mana,dia dah tinggalkan oppa dia dah tak sayang oppa and dia dah tak cari oppa.Takkan oppa masih sayang dengan dia?Dia yang sediri buang oppa,tapi oppa tetap juga nak kan dia balik?Peliklah.
Jake hanya memandang ke bawah.
Jake:Oppa cuma....tak boleh lupakan dia-
Jaeyin:Then try move on.
Jake:Tapi macam mana?
Jaeyin menghembus nafas berat,lalu membalas persoalan Jake.
Jaeyin:Jagan layan dia.
Jaeyin terus berjalan dengan cepat kerana dia sudah malas melayan abangnya itu.
Dalam hati Jake:Jangan layan dia...boleh ke macam tu...
-
Jake ingin pergi ke loker.Semasa dia hampir ingin menghampiri lokernya,dia ternampak seorang gadis yang juga sedang membuka loker.
Senyuman manis terukir pada wajah kacak Jake.Gadis itu ialah Hyerin.
Jake dengan perlahan lahan menghampiri Hyerin.Hyerin yang sedang fokus mengemas barangnya di loker tidak sedar dengan kehadiran Jake.
Sebelum Jake ingin menyapa Hyerin,dia ingin mempermainkan Hyerin terlebih dahulu.
Jake segera mengundur ke belakang agar Hyerin tidak terlalu nampak banyangannya.
Jake memukul lembut bahu kanan Hyerin dan membuatkan Hyerin pandang ke kanan.
Jake dengan cepatnya mengalihkan tangannya di bahu Hyerin dia saat Hyerin ingin memandang ke arah kanan.
Hyerin kehairanan.
Dalam hati Hyerin:Sape tepuk bahu aku?
Jaeyin menoleh ke depan lokernya semula dan terkejut di saat dia ternampak wajah Jake di sebelah kirinya.
Dia ketepi sedikit kerana jarak mereka hampir dekat.
Jake:Helo wak.
Jake mengenyitkan matanya.
Hyerin hanya menghembus nafas malas dan menggerakkan bebola matanya ke atas.
Hyerin ingin melangkah pergi,tetapi tangannya di tahan oleh Jake.
Hyerin segera menoleh.
Hyerin:Ish lepaslah!
Hyerin dengan kasarnya melepaskan genggaman Jake dan dia berlalu pergi.
Jake menghembus nafas berat lalu memandang lantai.Dia menggaruk garuk kepalanya.
Jake:Aduh,macam manalah nak pujuk dia ni.
Tanpa Jake sedar,Jaeyin memerhatikan sahaja situasi mereka secara diam diam.
Dia mendengus kasar.
Bersambung....
Tak lama lagi cerita ni dah nak habis.So sa igt nk buat cerita baru.
~HEHEHEHEH~
Hope u like it~
YOU ARE READING
BUAYA DARAT - SIM JAEYUN
ContoTentang satu pasangan yang sagat mesra sehinggalah pada suatu hari ada sesuatu yang membuatkan mereka berputus.Mampukah mereka bersama kembali? START:7 OCT 2021 END:14 JAN 2022