PERGI

102 12 0
                                    

Boboiboy dan kawan-kawannya memandang petarung dengan wajah yang terkejut.mereka tak sangka yang petarung mempunyai kuasa lebih dari satu.

Petarung yang melihat mereka diam pun berkata.

Petarung:jadi...boleh kita mulakan pusingan yang kedua?

Boboiboy dan kawan-kawannya tersedar dari lamunan mereka kemudian mereka pun dah bersiap sedia.

Fang:jangan ingat kau dah bertukar kau boleh menang.

Petarung melihat ke arah fang dengan senyuman sinis apabila mendengar perkataan penguasa bayang itu.kemudian tiba-tiba.....

Swooshhhh

Sebuah tali berwarna biru tiba-tiba mengikat fang.fang yang melihat ada sebuah tali yang mengikatnya terkejut dan cuba untuk melepaskan tali tersebut namun tidak berhasil.

Fang:tali apa ni kenapa aku tak boleh lepaskan tali ni.

Petarung:kau ingat kau boleh lepas dari tali sonic aku?

Kemudian petarung menggenggam tangannya dan tali itu terus merenjat fang dengan volt yang tinggi.

Fang:AHHHHHHHH!

Fang menjerit kesakitan kerana renjatan tali sonic itu sangat kuat.

BYYG:FANG!

Mereka ingin menolong fang namun....

BOOMMM!

Tali yang mengikat fang tiba-tiba sahaja meletup.letupan yang dasyat itu membuat impak yang besar dan menyebabkan boboiboy dan kawan-kawannya terlempar.

Asap mengelilingi kawasan pertarungan.petarung yang melihat asap yang banyak terus menghilangkan asap itu.

Di situ ternampaklah fang yang terbaring lemah di situ.

BYYG:FANG!

Mereka pergi ke arah fang dan melihat fang mempunyai luka yang teruk.melihat itu mereka mula marah.

Ying:tak guna kau.siaplah kau aku kerjakan.

Ying pun telah bersedia untuk menggunakan kuasanya lagi.

Ying:kuasa manipulasi masa perlahankan masa.

Dapat dilihat petarung telah terkena efek kuasanya.ying yang melihat petarung telah terkena efek kuasanya pun menggunakan serangannya lagi.

Ying:seribu tendangan laju.

Ying menghalakan kakinya ke arah petarung namun tanpa di duga petarung dengan cepat menangkap kaki ying.

Ying:apekah?

Petarung:heh...kau ingat serangan yang sama akan berjaya mengalahkan aku.rasakan ni penjara bola sonic.

Ying dikurung di dalam bola berwarna biru.dia cuba melepaskan diri namun tidak berhasil.

Ying:lepaskan aku.

Petarung:baiklah.

Petarung menggenggam tangannya dan tiba-tiba bola yang mengurung ying bersinar.bola itu bersinar selama beberapa saat sebelum cahaya itu hilang.dan apa yang berlaku ialah terlihat bahawa ying telah terbaring pengsan.

BGY:YING!

Boboiboy yang melihat kawan-kawannya yang terbaring pengsan membuat keputusan untuk pecah tiga.

Boboiboy:boboiboy kuasa tiga.

Boboiboy mengeluarkan kuasa elemental tanah,petir dan angin.

Boboiboy:berani kau cederakan mereka.aku akan ajar kau

MENJADI SUPERHERO DI DUNIA BOBOIBOY Where stories live. Discover now