Ochobot:kenapa kau termenung boboiboy?
Boboiboy:hmmm ochobot kau tak rasa pelik ke?
Ochobot:apa yang pelik?
Boboiboy:kenapa aku rasa petarung tu cuba bantu aku?
Ochobot:maksud kau?
Boboiboy memandang luar tingkap dan dapat melihat bintang-bintang yang bertaburan di angkasa.
Boboiboy:setiap kali aku dan yang lain dalam bahaya mesti dia akan datang selamatkan kami.padahal dia sendiri cakap kami ni musuh dia.
Setelah mendengar perkataan boboiboy ochobot pun memikirkan hal yang sama kerana tidak mungkin hanya kebetulan petarung berada di tempat boboiboy berada.
Banyak kali juga petarung datang selamatkan boboiboy jika mereka dalam bahaya dan kadang-kadang petarung akan memberikan petunjuk mengenai kuasa elemental boboiboy.
Sebagai contoh ketika boboiboy mendapatkan kuasa airnya untuk menghalang roktaroka dari menghancurkan rumah tok abah.
Petarung jugalah yang memberikan petunjuk tentang keberadaan databot.
Ochobot:hmm aku pun tak tahu ini perkara baik atau buruk tapi yang penting dia tak cuba cederakan korang semua lagi.
.
.
.K.kokoci:perhatian semua!misi kamu sekarang adalah untuk merampas stealthbot.
Boboiboy:stealthbot?power sphera apa pulak tu komander?
K.kokoci:itu ialah power sphera yang mampu menyembunyikannya keberadaan seseorang dan kamu perlu merampasnya dari kapten vargoba.
L.tarung:untuk misi ini kamu akan melakukannya bersama kapten kaizo.kamu akan diberitahu tugasan di sana apabila tiba di sana nanti.
All:baik komander.
Skip,
Boboiboy dan kawan-kawannya telah tiba di pangkalan lanun dan sedang menyamar sebagai tukang bersih bersama kapten kaizo.
Ketika tiada orang kapten kaizo menerangkan apa yang perlu mereka lakukan untuk mengambil stealthbot.
Setelah memahami posisi masing-masing mereka terus menjalankan misi mereka untuk mengambil stealthbot.
Boboiboy cuba membersihkan lantai sambil menghampiri bilik di mana stealthbot berada.
Lanun 1:Hei kau tak boleh masuk ke sini.ini kawasan larangan.
Boboiboy:oh maaf saya tak tahu pulak.
Brakkk!
Secara tiba-tiba lanun yang menjaga pintu masuk diserang oleh fang dengan menggunakan kuasa bayang.
K.kaizo:cepat masuk!
Kapten kaizo,fang dan boboiboy cepat-cepat memasuki bilik tersebut sebelum ada orang yang nampak.
Tetapi ketika mereka masuk dalam bilik tersebut mereka sangat terkejut kerana terdapat seseorang di dalam bilik tersebut sambil memandang stealthbot.
K.kaizo:apa yang kau buat dekat sini?!
Orang itu memandang ke arah kapten kaizo sebentar sebelum memandang stealthbot semula.
K.kaizo:jawab a...
Petarung:kalau kau tak nak kena tangkap dengan lanun-lanun tu lebih baik kau pelankan suara kau.
Boboiboy memandang petarung dengan perasaan ingin tahu.
Boboiboy:kenapa kau ada dekat sini?
Petarung masih memandang stealthbot tapi dia cuba menjawab pertanyaan tersebut.
YOU ARE READING
MENJADI SUPERHERO DI DUNIA BOBOIBOY
ActionSeorang remaja yang meninggal kerana berlawan dengan mafia.Tiba-tiba dia berada di dunia yang tidak asing baginya.... :siapa kau :bukan siapa-siapa :tak sangka aku harus masuk campur dalam urusan ni :mungkin aku harus melatih dia..... mungkin... A...