SIAPA KAU

126 15 2
                                    

FGYY:BOBOIBOY

BOOM!

selepas tembakan yang dilepaskan oleh urada asap mengelilingi kawasan boboiboy dan menyebabkan tidak dapat melihat apa-apa pun.

Urada:HAHAHAHA....sudah aku berikan amaran tapi kau yang mahu dengar.sekarang rasakan akibatnya.

Kawan-kawan boboiboy mula menangis kerana melihat apa yang terjadi di depan mereka.

urada:hahaha...sekarang giliran korang pulak.

Urada mula berjalan ke arah yaya,ying,fang dan gopal.dia mula menyiapkan serangan untuk memusnahkan mereka.

Kawan-kawan boboiboy mula menutup mata menandakan mereka sudah pasrah.

Urada:habislah korang... rasakan ni.TEMBAKAN....

namun tiba-tiba......

BOOM!

sebuah gelombang kejut yang sangat kuat menyerang ke arah urada dan menyebabkan senjatanya rosak.

melihat itu urada mula melihat ke arah belakang lebih tepatnya ke arah tempat boboiboy.

di situ terlihat seorang dengan pakaian sut armour tengah berdiri di hadapan boboiboy dan mereka berada dalam bola perisai berwarna ungu.

melihat itu urada terkejut kerana dia fikir serangan itu akan melenyapkan boboiboy tetapi ada orang yang tiba-tiba melindunginya.

Kawan-kawan boboiboy pun terkejut dan lega.lega kerana boboiboy masih selamat dan terkejut kerana ada orang yang menyelamatkan boboiboy.

melihat itu urada mula bertanya dengan marah.

Urada:siapa kau hah.

:kau tak layak tahu nama aku.

Kemudian orang mula menyerang urada.

:tembakan bola plasma.

bola plasma itu menuju ke arah urada dan mengenainya dengan telak.

Urada:AKHHH

siapa lagi kalau bukan petarung yang mengeluarkan bola plasma.petarung akhirnya mengambil tindakan untuk membantu boboiboy.

bola plasma yang dilemparkan petarung sangat kuat hingga membuat sut armour urada mengalami banyak kerosakkan.

Urada:siapa kau hah.kenapa kau ikut campur.

Petarung yang di tanya pun berkata dengan bosan.

Petarung:sudah aku kata kau tak layak tahu nama aku.tapi aku tak sangka masih ada lagi alien dari planet atatatiga yang datang ke bumi.dulu alien bernama adudu dan ejojo sekarang kau pulak.demi kuasa elemental kau sanggup buat apa saja.

mendengar apa yang dikatakan petarung sontak urada dan boboiboy terkejut.mereka terkejut sebab kuasa elemental boboiboy tetapi nama yang disebutkan oleh petarung.

Urada:kau..kau..kenal ejojo.

Urada terkejut kerana ejojo merupakan alien dengan peringkat yang tinggi dalam berlawan.

Petarung:sudah tentu aku mengenalnya.dia dulu datang ke bumi untuk merampas power sphera ochobot dan kuasa-kuasa yang ada pada budak-budak ni.

Petarung mengatakan itu sambil melihat boboiboy dan kawan-kawannya.

mendengar itu boboiboy dan kawan-kawannya terkejut kerana ada orang lain yang tahu tentang ejojo dan ochobot.

Petarung yang sudah bosan kerana asyik berbual mula siapkan serangan kerana ingin mengakhiri pertarungan ini.

Petarung:maaf sampai di sini saja kita berbual aku masih punya urusan lain.jadi bersiaplah untuk dihapuskan.

Urada:kau ingat kau hebat sangat ke hah.marilah aku akan mengeluarkan serangan terhebat aku.kata urada sambil menyiapkan serangannya.

mereka berdua mula memasang kuda-kuda untuk mengeluarkan serangan.

Urada:TEMBAKAN LASER PERMUSNAH BERGANDA... HIYAHHHHHH.

Urada menyerang petarung terlebih dahulu.serangan urada semakin dekat dengan petarung.

Petarung yang melihat itu terus mengeluarkan serangannya

Petarung:SERANGAN MUTLAK! TEMBAKAN PLASMA PERMUSNAH!

petarung melepaskan serangannya.lalu serangan urada dan petarung bertembung dan menyebabkan suasana di sekeliling terasa panas.namun serangan petarung dengan mudah mematahkan serangan urada dan langsung mengenai urada dan kapal angkasanya.

Urada:AKHHHH!TAK MUNGKIN AKU KALAH... AKHHHHHH

akhirnya urada pun musnah dengan serangan petarung itu.

Boboiboy dan kawan-kawannya terkejut kerana melihat petarung mengalahkan urada dengan mudah.

melihat urada dah kalah petarung mula buka langkah untuk pergi namun dia dihentikan oleh boboiboy.

Boboiboy:tunggu.kau siapa hah.

Petarung pun berbalik dan memjawab.

Petarung:kau boleh panggil aku petarung.

Boboiboy:macam mana kau tahu tentang ochobot dan kuasa elemental aku hah.

Petarung:kau akan tahu suatu hari nanti.tapi aku ingin ingatkan kau supaya kau banyak berlatih kerana suatu hari nanti kau akan tahu hadapi ancaman yang besar.

mendengar itu boboiboy bingung.

Boboiboy:apa maksud kau?

Petarung tak menjawab dan terus berlalu pergi.

melihat itu boboiboy ingin mengejar petarung tapi dia teringatkan kawan-kawannya.

Boboiboy lalu pergi ke arah mereka dan menolong mereka.

Boboiboy:korang ok tak.

FGYY:kami ok.

lalu yaya bertanya kepada boboiboy

Yaya:siapa tu tadi boboiboy.senang betul dia kalahkan urada tadi.

Boboiboy yang mendengar soalan itu pun menjawab

Boboiboy:dia kata  nama dia petarung dia.

Fang pun mula bertanya

Fang:sebelum dia pergi dia kata apa pada kau boboiboy.

Boboiboy yang mendengar itu diam seketika.boboiboy pun akhirnya menjawab.

Boboiboy:dia suruh aku berlatih kerana suatu hari nanti aku akan hadapi ancaman yang besar.

Kawan-kawan boboiboy terkejut mendengar perkataan boboiboy.

Fang:hmmmm.....aku rasa kita perlu bagitahu komander dan laksamana tentang ni.sebab entah kenapa aku rasa apa yang dia cakap tu akan betul-betul.

Boboiboy dan yang lain pun mengangguk kerana jika betul apa yang dikatakan petarung benar maka mereka harus bersiap sedia untuk menghadapi ancaman yang akan datang.

Boboiboy dan kawan-kawannya pun pergi ke kedai tok abah untuk melaporkan hal ini kepada komander dan laksamana.

Boboiboy:*jika betul apa petarung tu..... Aku harus berlatih untuk melindungi orang yang aku sayang.aku juga akan cari tahu siapa kau sebenarnya petarung*.kata boboiboy dalam hati.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.







MENJADI SUPERHERO DI DUNIA BOBOIBOY Where stories live. Discover now