MENOLONG

104 12 4
                                    

Sudah 3 bulan semenjak petarung membawa ochobot pergi.setiap hari boboiboy hanya termenung memikirkan ochobot.

Fang,gopal,yaya dan ying menghela nafas apabila melihat boboiboy yang termenung.

Gopal:apa kata kita tolong boboiboy cari ochobot.

Ying:aku setuju dengan gopal.kita harus rampas ochobot dari petarung semula.

Yaya:tapi macam mana?korang lupa ke petarung kalahkan kita dengan mudah hari tu.mustahil untuk kita rampas ochobot kalau petarung tu ada.

Mereka semua sekali lagi menghela nafas.

Tak lama kemudian mereka mendapat panggilan oleh komander kokoci.
.
.
.

Skip

.
.
.

Sekarang boboiboy dan kawan-kawannya sedang berada di ruangan berkumpul bersama laksama tarung dan komander kokoci.

Yaya:kenapa komander dan laksamana panggil kami?

L.tarung:seperti yang kamu semua tahu baru-baru ini stesen tapops telah di ceroboh dan power sphera telah di curi.

K.kokoci:mengikut maklumat power sphera telah di bawa ke planet sarkas.

BFGYY:planet sarkas?

K.kokoci:benar.jadi misi kamu adalah untuk pergi ke planet itu dan mengambil semula power sphera yang telah di curi.

L.tarung:kamu akan pergi bersama komander kamu.bergerak sekarang.

BFGYY:baik laksamana.
.
.
.

Skip

.
.
.

Boboiboy dan kawan-kawannya telah tiba di planet sarkas.boboiboy dan kawan-kawannya telah berlawan dengan bos di planet ini yang bernama jugglenaut.

Mereka tak mampu mengalahkan jugglenaut sehinggalah fang datang dengan abangnya iaitu kapten kaizo.

Kapten kaizo mula-mulanya berjaya mengalahkan jugglenaut namun jugglenaut menggunakan power sphera hidung bot supaya badannya menjadi besar dan kuat.

Melihat itu kapten kaizo menyerang jugglenaut namun dia tak mampu untuk mengalahkan jugglenaut kerana jugglenaut telah menjadi sangat kuat.

Melihat kapten kaizo tak berdaya boboiboy pun mula mengambil tindakan untuk menggunakan kuasa elemental tahal kedua.

Boboiboy teringat pesanan ochobot jika dia menggunakan kuasa elemental tahap kedua tanpa dapat mengeluarkan kesemua elemental yang tinggal jam kuasanya kemungkinan akan mengalami kerosakkan.

Namun boboiboy tiada pilihan lain dia perlu menggunakan kuasa elemental tahap kedua.

Boboiboy berlari ke arah jugglenaut apabila dia melihat jugglenaut mahu menyerang yaya dan ying.

Boboiboy:kuasa elemental.

Boom!

Jugglenaut terkejut apabila melihat boboiboy menahan serangannya.

Yaya dan ying terkejut apabila melihat boboiboy.

Y&Y:boboiboy halilintar.

Boboiboy menyerang jugglenaut terus menerus sehingga membuat jugglenaut susah untuk menyerang boboiboy.

Manakala kapten kaizo kagum dengan boboiboy apabila melihat boboiboy menggunakan kuasa elemental tahap kedua.

Namun di sebabkan boboiboy belum berjaya mengeluarkan kesemua kuasa elementalnya jam kuasanya menjadi tidak stabil.

Boboiboy sekarang sedang duduk di depan jugglenaut kerana dia tak mampu untuk mempertahankan kuasa halilintarnya lebih lama lagi.

Kapten kaizo yang melihat boboiboy dalam bahaya ingin membantu boboiboy dengan menggunakan kuasa tenaga jingglenya.namun tiba-tiba.....

SWOOSHHHHHH!

Sebuah portal tiba-tiba berada di tempat boboiboy tangah duduk sekarang ni.

Mereka terkejut apabila melihat portal yang tidak asing bagi mereka.

?:bola plasma.

Sebuah bola berwarna unggu menghentam jugglenaut dan menyebabkan dia terlempar.

Jugglenaut:akhhh.

Boom!

Jugglenaut menjerit kerana merasakan rasa sakit.

?:boboiboy.

Boboiboy melihat ochobot yang datang ke arahnya.

Boboiboy:ochobot.

Benar.mereka adalah petarung dan ochobot yang datang menggunakan portal teleportasi.

Petarung:hmmm nampaknya keadaan di sini sangat teruk.

Petarung melihat sekelilingnya.lalu pandangannya jatuh ke arah boboiboy.

Petarung:kita berjumpa lagi boboiboy.

Boboiboy:petarung....

Petarung melihat ke arah jugglenaut lalu dia melihat ke arah ochobot.

Petarung:ochobot kau jagalah tuan kau ni.biar aku urus badut ni.

Ochobot:ok.

Petarung berjalan ke arah jugglenaut.

Jugglenaut:siapa kau hah!

Petarung:bukan siapa-siapa.

Lalu tangan petarung bercahaya dan tiba2 keluarlah bola plasma yang sangat besar.

Petarung:rasakan ni.hiyahhh.

Bola itu bergerak ke arah jugglenaut dan mengenainya.

Jugglenaut:akhhh.

Boom....

Selepas itu ternampaklah wujud seorang budak kecil yang tak lain dan tak bukan jugglenaut.

Gopal:ehhhb kecik je.

Y&Y:comelnya.
.
.
.

Skip

.
.
.

Sekarang petarung sedang menatap boboiboy dan boboiboy pun sebaliknya.

Petarung lalu melihat ke arah ochobot.

Petarung:ochobot buka teleportasi sekarang.

Ochobot:baik kuasa teleportasi.

Boboiboy:o...ochobot kau nak tinggalkan aku ke?

Boboiboy mengeluarkan air matanya apabila melihat ochobot akan pergi.

Petarung:tidak dia akan bersama kau semula.

Semua orang termasuk ochobot terkejut mendengar perkataan petarung.

Ochobot:be...betul ke aku akan tinggal bersama boboiboy semula.

Petarung:ha'ah.aku akan biarkan dia tinggal bersama kau ochobot.dan kau boboiboy aku harap kau dapat menjaga ochobot dengan baik kalau tak aku akan rampas dia dari kau semula.

Boboiboy:aku pasti akan jaga ochobot dengan baik.terima kasih kerana biarkan ochobot tinggal dengan aku semula.

Petarung:hmmm

Kemudian petarung pun pergi masuk ke dalam portal tu.

Petarung:selamat tinggal.

Swoosh....

Bersamaan petarung masuk ke dalam portal itu portal itu pun hilang.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

BERSAMBUNG...

MENJADI SUPERHERO DI DUNIA BOBOIBOY Where stories live. Discover now