MENDAPATKAN TIGA KUASA

227 17 2
                                    

Hmmmm....agak2 nya kuasa apa ehh yang aku dapat nanti.dah lah tu baik aku tengok kuasa apa yang aku ada.

Pakai jam ni macam biasa la kan... Tak kan pakai kaki pulak(garu kepala).

Petarung pun memakai jam yang dia ciptakan dan tiba-tiba.........  SWOOSH
angin kencang tiba-tiba berhembus disekeliling petarung.Petarung terkejut melihat efek kuasanya apabila dia memakai jam kuasa yang dia ciptakan.

Ehhh!kenapa ni... Tak kan sebab aku pakai jam kuasa ni tiba-tiba ada angin kencang.petarung berkata dengan syok.

Angin pun berhenti berhembus... petarung pun menarik nafas lega... huh... nasib baik angin dah berhenti kalau tak habis tempat hancur sebab angin kencang tadi.

Petarung pun melihat jam kuasanya.di situ ada tiga lambang yang merupakan kuasa petarung.

Hmmmmm.....nampaknya lambang ni merupakan kuasa yang aku dapatkan.kata petarung sambil melihat lambang pada jam kuasanya.

Lambang pertama seperti bentuk pusaran air tapi ada sedikit bentuk bola-bola kecil di samping pusaran air tu.

Lambang kedua pulak seperti gegelung api tapi ada sedikit pancaran seperti percikan petir di sampingnya.

Lambang ketiga pula.......
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Hmmmm tak sangka kuasa ketiga aku boleh mendapat kuasa ni.....aku tak boleh menunjukkan kuasa ketiga aku ni kalau tak aku akan dalam bahaya.banyak musuh yang akan mengincar aku jika aku menunjukkan kuasa yang ketiga ni....

Baiklah aku akan namakan kuasa aku yang lain.....kuasa pertama ni.. sebab lambang dia berwarna unggu dan ada bola-bola kat tepinya aku akan namakan kuasa ni....kuasa plasma.

Untuk kuasa yang kedua ni....sebab lambangnya warna biru dan ada percikan petir aku akan namakan dia kuasa sonic.

Hmmmmm nama yang bagus....sekarang aku perlu pergi dari sini pasti boboiboy dan kawan-kawan dia akan datang sebab ochobot dapat kesan tenaga yang kuat dari kuasa aku ni...

Petarung pun berlari untuk mencari  kawasan perumahan yang terbiar untuk dia jadikan tempat tinggalnya.
.
.
.
.

5 minit kemudian......

:Betul ke tempat ni ochobot aku tak nampak apa-apa pun.

Ochobot:betul lah.buat apa aku nk tipu kau boboiboy.aku tadi dapat kesan tenaga yang tinggi kat kawasan ni.

Ye.... mereka adalah boboiboy dan kawan-kawannya yang datang ke kawasan pantai sebab ochobot merasakan tenaga yang tinggi tadi kat kawasan pantai ni.

Gopal:entahnya ochobot aku tak nampak apa-apa pun dari tadi.

Fang:ha'ah ochobot aku pun tak nampak apa-apa.

Yaya:ishh...korang ni takkan ochobot nak tipu kita pulak.

Ying:Yalo....lagi pun ochobot tadikan dah kata tenaga yang dikesan tu tiba-tiba je hilang waktu kita datang ke sini.

BFG:ehehehehe(garu kepala yang tak gatal)

Ochobot:sudah lah tu jom kita balik nanti aku laporkan kepada komander tentang ni.

BFGYY:OK jom balik..

Mereka pun balik kerana tak jumpa apa-apa kat kawasan pantai tu.

Ochobot:*tenaga apa tu.... kenapa aku merasakan kekuatan yang sangat besar... aku bahkan tak dapat nak jejak semula tenaga besar tadi tu...aku harap ini bukan perkara buruk*kata ochobot dalam hati.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.








Author:hai semua penasaran tak dengan kuasa petarung yang ketiga... Maaf author tak boleh bagi tahu nanti ceritanya tak asyik..... hehehehehe.

Oh ya... Nanti petarung akan bantu boboiboy dalam melawan retakka jadi tunggu chapter selanjutnya bye.

MENJADI SUPERHERO DI DUNIA BOBOIBOY Where stories live. Discover now