Semua orang di dalam ruangan itu mengangguk kerana mereka nak tahu asal usul kuasa elemental.
Petarung:maaf aku tak boleh bagitahu korang kerana korang tak layak untuk mengetahuinya buat masa sekarang.
mendengar apa yang dikatakan oleh petarung fang mula geram.
Fang:apa maksud kau kami tak layak hah.
Gopal:dey bagitahu jelah jangan nak jual mahal lah.
Ying:yalo kenapa tak boleh bagitahu kami.
Yaya:entah kau ni kenapa nak berahsia pulak.
Petarung pun naik menyampah dengan soalan-soalan yang mereka berikan.
Boboiboy:kenapa kau tak boleh bagitahu kami.aku yakin kau tahu aku perlu keluarkan kuasa elemental aku yang tak keluar lagi supaya aku boleh gunakan kuasa elemental tahap ke 2.
Petarung yang didesak untuk bagitahu mereka pun tiba-tiba mempunyai idea.
Petarung:aku boleh bagitahu korang tapi dengan 1 syarat.
Boboiboy yang mendengar perkataan petarung langsung menjawab.
Boboiboy:apa syaratnya.
Petarung:syaratnya ialah korang perlu bertarung dengan aku.jika korang menang aku akan memberitahu semua maklumat yang aku tahu.tapi jika korang kalah....
Boboiboy:jika kitorang kalah.
Petarung:korang perlu serahkan power sphera ochobot padaku.
mereka semua terkejut mendengar perkataan petarung.serahkan ochobot pada dia.memang tak lah mereka nak bagi.
Boboiboy:jangan harap aku akan serahkan ochobot pada kau.
Petarung:jika kau tak setuju maka kau tak akan dapat apa-apa maklumat dari aku.
Boboiboy dan kawan-kawannya mula geram.kawan-kawan boboiboy nak sangat tolong boboiboy dapatkan kuasa dia yang tersisa.jika mereka berjaya boboiboy akan mendapatkan cara untuk mendapatkan kuasa elemental yang tersisa.tapi jika mereka gagal mereka akan kehilangan ochobot.
melihat boboiboy dan kawan-kawannya dalam kesulitan.ochobot pun berkata kepada petarung.
Ochobot:kami setuju jika kami menang kau serahkan maklumat yang kau ada dan jika kami kalah kau boleh ambil aku.
Semua orang kecuali petarung sangat terkejut dengan perkataan ochobot mereka mula memujuk ochobot untuk ubah fikirannya namun ochobot menolak.melihat ochobot menolak mereka hanya boleh pasrah dengan keputusan ochobot.
.
.
.
Skip
.
.
.Boboiboy dan kawan-kawannya sudah ada di tempat latihan stesen tapops bersama petarung.
Laksamana tarung dan komander kokoci berada di dalam bilik pemerhati.mereka tak akan ikut campur dengan keputusan ochobot tapi jika ada perkara teruk yang terjadi mereka akan ikut campur.
Petarung melihat ke arah boboiboy dan kawan-kawannya.
Petarung:korang dah sedia untuk kalah.
Fang:kau jangan sombong sangat.kami berlima kau sorang je.
Gopal:entah dia ni.kau ingat kau hebat sangat ke.
Boboiboy:apa pun yang berlaku aku tak akan biarkan kau ambil ochobot.
petarung dah bersedia untuk berlawan.
Petarung:heh kalau macam tu....tembakan bola plasma.
Petarung melepaskan bola plasma ke arah mereka.
melihat itu boboiboy pun mengeluarkan kuasa elementalnya.
Boboiboy:kuasa elemental boboiboy tanah.tanah pelindung!
BOOMMM!
boboiboy berjaya menahan serangan petarung dengan tanah pelindungnya.
kemudian fang mula menyerang petarung dengan kuasanya.
Fang:harimau bayang.serang!
harimau bayang mula menyerang petarung dengan cakarnya namun petarung dapat mengelak dengan sempurna.
Petarung:heh...usaha yang sia-sia.
Petarung pun mengepalkan tangannya dan menumbuk ke arah harimau bayang.
Petarung:kau tengok ni fang.... tumbukan plasma hiyahhhhh.
tumbukan petarung dengan mudah menghancurkan harimau bayang fang.
mereka yang melihat itu terkejut bukan kerana harimau bayang fang yang hancur tetapi cara tumbukan petarung untuk menghancurkan harimau bayang.
Fang:tak....tak mungkin gerakan tu...
Petarung:hahahaha.....terkejut ke fang atau aku perlu aku panggil pang.kau pasti terkejut kerana aku guna gerakan abang kau iaitu kapten kaizo.
Semua yang menyaksikan pertarungan itu sangat terkejut.siapa yang tak kenal kapten kaizo.dia merupakan orang yang berpangkat kapten di tapops.
namun ada orang yang mampu meniru gerakannya.ini sangat mengejutkan.
tiba-tiba
Yaya:kuasa pemberat graviti
Yaya menggunakan kuasanya supaya petarung tak mampu untuk bergerak.
Yaya:kau dah terperangkap tak ada orang yang mampu lari dari kuasa graviti aku.
mendengar perkataan yaya petarung tersenyum sinis.
Petarung:ohhh ye ke.....
tiba-tiba
BOOMMMMMMM!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
YOU ARE READING
MENJADI SUPERHERO DI DUNIA BOBOIBOY
ActionSeorang remaja yang meninggal kerana berlawan dengan mafia.Tiba-tiba dia berada di dunia yang tidak asing baginya.... :siapa kau :bukan siapa-siapa :tak sangka aku harus masuk campur dalam urusan ni :mungkin aku harus melatih dia..... mungkin... A...