BANTU DAN CERITA BARU😃

141 7 28
                                    

Petarung:hah...hah...hah

Dalam sebuah bilik yang penuh dengan kertas-kertas dan gambar yang ditampal di dalam dinding kelihatan petarung yang sedang duduk di atas kerusi sambil memejamkan matanya.

Dia kelihatan sangat penat dan air peluh membasahi pakaiannya.Nampaknya dia menggunakan terlalu banyak tenaga untuk menghadapi kapten vargoba tadi.

Petarung:nampaknya kuasa tahap pertama belum cukup untuk aku gunakan.aku perlu tingkatkan kuasa aku ke tahap kedua sebelum kedatangan retak'ka.

Pandangannya teralih kepada gambar-gambar yang ada pada dinding.

Petarung menghela nafas melihat gambar-gambar tersebut.

Petarung:aku kena secepatnya bantu boboiboy untuk dapatkan kuasa elemental pada tahap yang seterusnya.

. . .

Kembali ke boboiboy,

Setelah kembali dengan berjaya menyelamatkan stealthbot boboiboy dan kawan-kawannya menunggu komander dan laksamana mereka menyelesaikan tugas mereka.

Tetapi mereka baru perasan terdapat alat penjejak yang ada pada stealthbot.

Tidak jauh dari stesen tapops terdapat kapal angkasa lanun yang sangat besar sedang menuju ke arah stesen tapops.

Lanun 1:kapten kita akan tiba di stesen tapops sebentar lagi.

K.vargoba:hahaha bagus.tak sangka mereka lakukan penyamaran dengan baik sekali.

Kapten vargoba tersenyum sinis.

K.vargoba:selepas aku dapatkan semula stealthbot aku akan rampas semua power sphera yang ada hahahahaha.

. . .

Petarung:hmmm tak.ini tak sesuai dengan aku.hmmm macam bagus tapi tak terlalu bagus.

Petarung sedang memilih pakaian yang sesuai dengannya.sudah lebih dari setengah jam dia mencari pakaian yang sesuai tapi tidak ada yang dia suka.

Setelah mencari selama 10 minit lagi akhirnya dia menyerah kerana tidak ada pakaian yang menarik minatnya.

Petarung:hahhhh tak ada yang aku suka.

Tiba-tiba petarung mendapat satu idea.

Petarung:hmmm...

Dia melihat pakaian dan topengnya.

Petarung:apa kata aku cuba salurkan kuasa aku pada pakaian ni?bukan idea yang buruk.

Wushhhh....

Dari tangan kanan keluar bola cahaya berwarna ungu manakala dari tangan kiri keluar bola cahaya berwarna biru.

Setelah beberapa akhirnya pakaian petarung telah siap sepenuhnya.

Dia melihat pakaiannya di cermin.warna pakaiannya simple iaitu kanan berwarna ungu manakala kiri berwarna biru.

Namun warna topeng petarung kelihatan berwarna hitam pekat.petarung sangat puas dengan design dan warna pakaiannya.

Petarung:baiklah aku rasa aku perlukan nama yang lebih baik dan mudah disebut.nama 'petarung' ni macam kurang sesuai dengan aku.

Petarung memikirkan nama yang sesuai untuknya.

Petarung:hahh aku tak pandai dalam bab beri nama.sudahlah aku perlu bersiap sekarang.tentang nama tu nanti aku fikirkan lagi.

. . .

Tapops,

Dalam stesen tapops kelihatan boboiboy dan kawan-kawannya sedaya upaya berlawan dengan kapten vargoba.

MENJADI SUPERHERO DI DUNIA BOBOIBOY Where stories live. Discover now