URADA

134 17 3
                                    

Di sebuah rumah usang terdapat seorang yang sedang termenung di atas sofa.

Benar..dia adalah petarung yang mencari tempat tinggalnya.dia berada di sebuah rumah terbiar yang berada di pinggir pulau rintis.

Huhh...apa aku nak buat sekarang ehhh...aku bosan sangat ni...

10 minit kemudian...

hah aku tahu.... apa kata aku cipta  sesuatu untuk hilangkan rasa bosan aku ni....tapi aku perlukan barang-barang untuk aku ciptakan sesuatu.hmmmm...oh ya..baru aku ingat.

kalau tak silap aku...aku ada cipta kotak ruang...untuk aku masukkan barang-barang yang aku nak guna.
.
.
.
.
Author:saya terpikir tentang kotak ruang kerana saya nak buat petarung untuk ciptakan alat yang hebat.
.
.
.
.
Hmmmm...hah jumpa nasib ada kotak ruang ni kalau tak..entah apalah aku nak cipta nanti hehehe.

3 jam kemudian...

huhh siap juga akhirnya.sekarang ni pukul berapa yeeee.petarung pun melihat jam ditangannya dan jam itu menunjukkan pukul 2.15 petang.

Hmmmm lama juga aku cipta alat ni.tiba-tiba perut petarung berbunyi.. Kruk... Krukk.... Krukk....

Ehhhh aku lupa pulak aku tak makan lagi hari ni hehehehehe.petarung pun keluar dari rumah terbiar tu untuk mencari makanan.petarung sebenarnya pandai masak tapi sebab dia malas nak masak dan kat rumah tu tak ada bahan nak dimasak jadi dia pergi makan diluar lah.

Aku nak makan kat mana ye...

Hah kat sini kan ada kedai kokotiam tok abah.baik aku pergi sana.petarung pun menuju ke kedai tok abah.namun langkah terhenti apabila melihat seorang remaja bertopi oren bersama kawan-kawannya sedang bertarung dengan alien.

Mereka adalah boboiboy dan kawan-kawannya yang sedang berlawan dengan alien.petarung pun bersembunyi agar dia tak diketahui sedang melihat mereka.

Hmmmm alien apa tu...nampak macam ejojo dan adudu kalau dari warna kulit tapi tu bukan mereka.hmmm ni mesti alien dari planet atatatiga.apa yang dia nak sebenarnya kata petarung.

Di tempat boboiboy

boboiboy:siapa kau hah..apa yang kau nak.

alien:nama aku adalah urada.aku dengar kau mempunyai kuasa elemental.jadi aku nak kau serahkan kuasa kau pada aku.kalau tak aku akan hapuskan korang semua.

boboiboy:kau ingat kau siapa hah nak suruh aku bagi kuasa aku pada kau.jangan harap aku nak bagi.

Gopal:Entah kau ni....tiba-tiba datang nak rampas kuasa boboiboy.kau ingat boboiboy akan bagi saja-saja ke.kalau kau nak kau kenalah rampas kuasa tu daripada boboiboy.

BFYY:'melirik tajam ke arah gopal'

Gopal:apa salah ke aku cakap.betul lah kan.

Urada:heh...nampaknya korang nak aku guna cara kasar nampaknya.baiklah bersedialah untuk dihapuskan.

BGFYY:MARILAH.

urada:MARILAH SUT ARMOUR KU!teriak urada.

Tiba-tiba.  

SWOSHH..... datang perisai besi dari kapal angkasa urada dan perisai itu menyesuaikan diri dengan badan urada.sut amour itu dilengkapi dengan senjata yang sangat berbahaya.

BGFYY:APAKAH!

Urada:heh aku dah mintak cara baik.tapi korang yang mintak cara kasar.ambik ni.... TEMBAKAN LASER PERMUSNAH.dari sut itu keluar senjata yang mengeluarkan laser merah yang besar.

Boboiboy:hah alamak.elak semua....

BOMMMMMMM!

tapi malang sekali kawan-kawan boboiboy tak sempat elak lalu Mereka terkena letupan laser tu.hanya boboiboy yang sempat mengelak dari serangan tu.

Boboiboy melihat rakan-rakannya cedera akibat letupan itu pun marah.

Boboiboy:tak guna kau.kuasa elemental boboiboy angin.

Author:buat masa ni boboiboy hanya menguasai kuasa elemental tahap 1 saja.kerana kuasa cahayanya belum keluar.ok lanjut.
.
.
.
.
Urada:hahaha...aku dah beri amaran tapi korang yang tak mahu dengar jadi rasakan akibatnya. HAHAHAHA

boboiboy:ishh tak guna kau...bebola angin..hiyahhh....

Boboiboy menyerang urada menggunakan kuasa anginnya namun tak berkesan.jadi dia menukar kuasanya.

boboiboy:kuasa elemental.boboiboy petir.pedang petir... rasakan ni.....hiyahh

Boboiboy menggunakan kuasa petirnya untuk menyerang urada namun hasilnya tetap sama tak ada kesan.

Boboiboy juga menggunakan kuasa tanah untuk menyerang dan memerangkap urada namun sut urada terlalu kuat untuk boboiboy tangani.

Boboiboy mula kehabisan tenaga kerana terus menyerang urada tanpa henti.

Melihat boboiboy mula keletihan urada mula bersiap untuk menyerangnya.

Urada:hehh dah letih ke boboiboy.aku baru je nak mula ni.sekarang giliran aku.rasakan ni.TEMBAKAN LASER PERMUSNAH!HIYAHHH

Urada menyerang boboiboy menggunakan laser permusnah.melihat itu boboiboy menggunakan kuasa tanahnya untuk membuat perlindung namun tanah perlindung itu hancur dengan mudah oleh laser itu.serangan urada terus mengenai boboiboy.

Boboiboy:AKHHH!uhuk..uhuk..uhuk

kawan-kawan boboiboy yang melihat itu ingin membantu boboiboy namun mereka langsung tak boleh bergerak dan hanya boleh pasrah melihat keadaan boboiboy.

Urada:HAHAHAH!sudah aku kata lebih baik kau menyerah boboiboy namun kau degil.kata urada sambil ke arah boboiboy.

Urada yang melihat boboiboy begitu lemah mula menyiapkan laser lagi untuk menyerang boboiboy.

Urada:ada kata-kata terakhir boboiboy.

Boboiboy hanya memejamkan mata menunjukkan dia sudah pasrah.

Kawan-kawan boboiboy mula menangis melihat boboiboy dalam keadaan begitu.

Urada:tamatlah kau boboiboy.rasakan ni.TEMBAKAN LASER PERMUSNAH.

GFYY:BOBOIBOY!

tiba-tiba....

BOOMMMMM!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

 









AUTHOR:hai semua sampai di sini dulu ya.nanti saya akan lanjutkan.ok bye.


MENJADI SUPERHERO DI DUNIA BOBOIBOY Where stories live. Discover now