Sakit hati.
Sakit telinga.
Sakit mata.
Omel Lev sendiri sambil kakinya berjalan ke arah tangga yang berada di hujung. Lev membuka hoodie nya setelah tiada pelajar di kawasan tersebut. Sambil-sambil itu, dia meneliti barangan yang ada di dalam kotak.
Laptop, iPhone 7, Buku-buku, alat tulis dan macam-macam lagi. Lengkap!
Tiba-tiba, buk!
Punggung Lev sudah selamat mencium lantai. Sakit siut.
"Ish, tak ada mata ke apa dia ni." Marah Lev sambil menggosok punggungnya.
"Sorry? Aku tak dengar apa yang kau cakap. Boleh ulang?"
Lev mengangkat muka. Eh baju ni sama macam baju manusia-manusia tiga orang tadi.
NI KE PRESIDENT NYA?!
Eh jap.
Mat saleh ni ke yang cakap dengan aku tadi?
"Aku kata, kau ni tak ada mata ke macam mana?" Ulang Lev.
"Yang tak reti jalan tu kau. Orang jalan pandanglah depan. Bukan pandang kotak tu!" Balas pelajar lelaki di depan Lev.
"Hish." Kata Lev lalu mengangkat kotaknya dan beredar dari situ.
Maka, mulutnya tidak henti dari mengomel.
"Mata letak kat siku agaknya!"
••••••{}••••••
10.00 malam.
Asya dan Antania sudah berada di bilik masing-masing. Lev pula keluar mencari mesin minuman. Ditemani pula Shara. Memang sesatlah. Haha..
Lev memasukkan tangan ke dalam kocek jaket. Lev menoleh ke arah Shara yang sedang menggigil kesejukan. Disuruh tunggu di dalam bilik, tak nak. Kan dah menggigil macam ais.
"Kau duduk kat sini. Pakai jaket aku ni. Aku pergi cari mesin minuman tu kejap." Kata Lev lalu menanggalkan jaketnya.
Tinggallah baju hitam tak berlengan saja.
"Ala, nak ikut."
"Tak payahlah. Duduk sini diam-diam."
Lev memulakan langkah. Dari jauh, dia sudah nampak mesin tersebut. Lev berlari anak ke arah mesin tersebut.
Yogurt.
"Tak sangka boleh terjumpa kat sini."
Kus semangat. Nasib baik jantung aku macam iron man.
Lev menjeling pelajar lelaki berpakaian biasa disebelahnya.
"Hm."
"Aku cuma nak cakap yang kau belum minta maaf kat aku lagi." Kata pelajar lelaki kepada Lev.
"Bukan salah aku."
"Ye ke?"
"Kau buat apa kat sini? Semak tahu tak? Aku bukannya kenal kau pun. " Balas Lev.
"Ehem, sayang, ni dorm lelaki. Memang patutlah aku ada kat sini. Sepatutnya aku yang tanya kau, kau buat apa kat sini?"
Lev terdiam. Malu uolls.
"Beli air ni. Buta ke?" Kata Lev lalu beredar dari situ.
Ash tersenyum sendiri.
••••••{}••••••
6.00 pagi.
Ting! Ting!
"Shara, bangun." Kejut Lev.
"Kau mandilah dulu. Lepas tu baru kejut aku." Kata Shara dalam selimut.
"Habis bila kau nak gosok baju?"
"Aah lah. Aku lupa. Haih." Shara mengeluh.
Lev keluar dari bilik lalu ke bilik sebelah. Loceng bilik Asya dan Antania ditekan berkali-kali.
"Aku tahu pukul 6.30 semua dah siap." Kata Lev lalu masuk semula ke dalam biliknya.
30 minit kemudian, mereka berempat sudah siap mengunci pintu. Mereka menuju ke kantin untuk bersarapan. Asya dan Antania mencari tempat manakala Lev dan Shara beratur untuk beli makanan. Lev berdiri di tepi saja.
Shara tesenyum-senyum memandang Lev.
"Kau nak apa?" Soal Lev.
"Ini kali pertama aku tengok kau pakai skirt."
Lev sentap.
"Diamlah setan." Marah Lev.
Zztt..zztt..
iPhone 7 Lev berdenting. Unlock.
Sir Riz - Awak kat mana?
Lev is typing...
Lev - kantin.
Sir Riz is typing...
Sir Riz - jangan ke mana-mana. Saya ke sana.
Lev (last seen)
Kantin semakin dipenuhi dengan pelajar-pelajar.
"Tepi! Aku nak makan!"
Shara ditolak ketepi lalu terjatuh.
"CILAKE!" Shara bangkit lalu menumbuk rahang si pembuat.
Lev tersenyum sinis.
"Aw!"
Tch.
"Berani kau!" Si pembuat ingin menampar muka Shara namun, ada tangan yang menghalang.
Lagi mengejutkan.
Bukan tangan Lev.
4 PRESIDENTS episode 9.
Sorry guys I lambat publish. Lately ni bz:)Enjoy!Tangan siapakah? hehehe.
YOU ARE READING
4 PRESIDENTS
Teen Fiction4 President menceritakan tentang 4 orang pelajar sekolah punk, Q.I College dan 4 orang pelajar sekolah kerabat, Princes & Princess Academy. Punks vs Royals ? Ash , Ray, Iqbal & Dean Our Princes ! The most popular seniors at P&P Academy. Sekali pa...