Episode 6

104 18 3
                                    

Keting!

Lev menendang tin kosong di depannya. Stress!

"Hoi budak, kawasan ni bukan kawasan kau!"

Lev tidak menoleh. Bibirnya membentuk senyum sinis.

"Kenapa? Kawasan bapak kau ke? Tak ada nama pun." Lev menjawab dengan berani.

"Korang tangkap budak tu!" Jerit orang yang sama.

"Kalau jual bagus ni."

"Dapat habuan maa."

4 orang lelaki berbadan kering menerpa ke arah Lev secara serentak. Lev menarik nafas lalu dihembus. Lev mengambil kayu besbol yang berada berdekatan dengan tong sampah. Kayu tersebut dihayunkan ke arah telinga orang yang pertama dari kanan. Berdesing!

Seterusnya, hujung kayu itu dihentak tepat pada perut lelaki yang botak itu. Darah tersembur keluar dari mulut lelaki itu. Senak!

Rasanya dua orang lagi bakal mandul. Strike!

"Baru warm up dah lembik."

••••••{}••••••

Restaurant Reims Garden

Mereka sedang menunggu kehadiran Lev. Sudah 30 minit Lev hilang dari pandangan. Asya sempat memesan dua pinggan cheese cake. Antania pula sudah dua gelas Blend Mocha dibedalnya.

"Lev!" Jerit Asya dan Antania apabila ternampak Lev manapak masuk ke dalam restoran.

"Kau pergi mana?" Soal Shara.

"Tenangkan fikiran." Jawab Lev.

"Jangan cakap dengan aku yang kau pergi pukul orang." Kata Shara seperti dapat menghidu apa yang terjadi.

"Tak lah." Bohong Lev.

"Jadi, boleh kita sambung?" Soal Sir Riz.

Lev mengangguk.

"Saya nak salah seorang dari kamu sign kat tempat tandatangan yang berada di bawah." Kata Sir Riz lalu menghulurkan pen berdakwat hitam.

Pen berdakwat hitam bertukar tangan. Lev menandatangi surat persetujuan tersebut. Tch.

"Kamu berempat akan tinggal di dorm khas yang telah disediakan oleh pihak sekolah kami. Kesemua keperluan kamu, kami akan tanggung. Jangan risau." Kata Sir Riz.

"Di sana, saya ialah penjaga kamu berempat. Kamu boleh anggap saya abang kepada kamu semua. Jadi, jika apa-apa terjadi di sana, saya akan bertanggungjawab." Kata Sir Riz lagi.

"Hm." Hanya itu saja yang dibalas Lev.

"Esok, pada pukul 9.00 pagi, driver kami akan tiba di depan rumah sewa kamu berempat. Bawalah barang-barang yang penting tapi, jangan bawa terlalu banyak. Maksimum, tiga beg."

"Dah?" Soal Lev dingin.

"Dah." Jawab Sir Riz.

"Aku nak balik." Kata Lev lalu beredar dari situ.

"Lev tunggu aku!" Shara mengejar Lev.

"Hm abang eh?" Soal Antania.

Sir Riz mengangguk lalu tersenyum kepada Antania.

"Nak kek." Pinta Antania.

"Orderlah."

Waaaaa..

"Ish, kau ni tak padan dengan kecik." Marah Asya.

Antania tersengih.

••••••{}••••••

Lev menyumbat earphone ke dalam telinga. Bebelan Shara tidak dihiraukan. Shara punyalah bersungguh-sungguh membebel. Lev mengeluh. Kenapa mesti sekolah Prince & Princess Academy? Ada banyak lagi sekolah dalam dunia ni. Sekolah tu juga datang kat aku.

"Hoi kau dengar tak ni?" Soal Shara geram dengan sikap Lev.

"Dengar."

"By the way, tangan kau yang kena pisau tu teruk tak?" Soal Shara.

"Tak."

"Betul ke ni?"

"Ya."

Sepatah ditanya, sepatah dijawab. Dua patah dijawab, Sepatah dijawab. Tiga patah ditanya, sepatah dijawab. Lev.. Lev... Lev ....





4 PRESIDENTS chapter 6.Vote and Comment.Enjoy!

4 PRESIDENTSWhere stories live. Discover now