prolog

366 27 3
                                    


KRINGG

Bunyi jam loceng berbunyi kuat. Jam itu menunjukkan pukul 6:30.

Seorang perempuan terjaga dari tidurnya. Dia mengelap air liur basi yang melekat di sekitar pipi.

Perempuan itu mengedipkan mata berkali kali. Dia bangun dari katil lalu pergi ke bilik air.

Sampai sahaja dia memandang cermin.

"Hari ni aku dah masuk tingkatan 3."
Y/n menghela nafas. Dia berharap dapat duduk di sebelah sahabatnya, kokonoi hajime.



Y/n menutup pintu rumahnya.

"Cepat la" y/n mengenal suara itu. Seorang lelaki berambut hitam dan rambut  sikat tepi. Dia menaiki motor.

"Kono"  kokonoi hajime. Dia selalu dipanggil kono oleh y/n.

"Nama aku kokonoi bukan kono!!" marah kokonoi. Y/n hanya tersenyum.

"Dah la jom" y/n duduk dibelakang kokonoi.





"Wei, Kita Tak sekelas la" kata y/n sambil memerhati satu persatu nama nama di papan kenyataan.

"Betul la. Tapi kau sekelas dengan kawan aku" y/n dan kokonoi bergerak ke tingkat 2.

"Siapa?"

"In-" seseorang datang ke arah mereka berdua. Dia mempunyai kesan luka di bahagian sebelah matanya.

"Inupi" kokonoi berdiri di sebelahnya. Lelaki itu hanya memandang y/n.

"Dia ni lah inui seishu. Kawan aku yang akan sekelas dengan kau" kokonoi menjelirkan lidahnya.

" Apa maksud kau sekelas, kokonoi?" Tanya inui seishu sambil menyilangkan tangan.

"Dia ni y/n. Sahabat aku. Nanti dia sekelas dengan kau" kokonoi menenangkan kepada inui. Inui hanya mengaguk.

'aku hara











Y/n duduk di hujung kelas sebelah tingkap. Dia meletakkan satu tangan di atas meja lalu meletakkan kepalanya. Y/n memejamkan mara.

Srek

Bunyi kerusi ditarik. Mata y/n terbuka luas. Dia menoleh ke sebelahnya.

"Apa?" Tanya inui seishu.y/n mengelengkan kepala.

Inui duduk di kerusi lalu meletakkan kaki nya di atas meja.

Perempuan itu melihat ke luar tingkap. Kelihatan ramai pelajar yang masuk ke dalam sekolah.




































Meja Sebelah (inui x y/n)Where stories live. Discover now