KringgBunyi loceng sekolah berbunyi. Menandakan waktu reheat sudah Tiba.
Ramai pelajar pelajar sekelas y/n keluar. Tinggal y/n dan inui sahaja.
Y/n bangun dari tempat duduk. Dia mengambil bekal makan.
PAP
Kerusi y/n terjatuh. Y/n terkejut. Inui menoleh ke arahnya.
"Kau nak pergi Mana?" Tanya inui.
"Makan"
"Hah?" Inui' berdiri dari tempat duduk lalu bergerak ke arah y/n.
"Aku nak pergi makan. Dah waktu rehat" inui berdiri di hadapan y/n.
"Jom" inui berjalan ke luar kelas. Y/n mengikutinya.
"Kokonoi" inui memanggil kokonoi.
"Inupi. Kau Tak pergi makan lagi?" Kokonoi menjelirkan lidahnya. Inui mengelengkan kepala.
"Kalau macam tu aku belanja kau" kokonoi memasukkan tangan ke dalam poket seluar lalu mengeluarkan duit yang banyak.
"Bapak ah!! Kau kerja kono?" Mata y/n bersinar.
"Mestilah" kokonoi tersenyum bangga.
"Aku pergi dulu" inui meniggalkan mereka berdua.
"Tunggu lah" y/n berlari ke arah inui. Kokonoi juga.
"Nak sikit" kokonoi terpesona melihat makan yang dibawa y/n.
"Nah" y/n menyuapi kokonoi menggunakan chopstick.
"Sedapnya kau masak" kokonoi memuji y/n. Kembang kempis hidung y/n.
"Tengok orang la"
Y/n, Kokonoi dan inui duduk di bawah pokok berdekatan sekolah. Mereka bertiga makan di Sana.
"1+3 berapa?" Tanya kokonoi. Lelaki itu tahu y/n tidak pandai dalam pelajaran matematik.
"2"
"Kono kenapa ikan dalam air? Ikan Tak lemas ka?" Pertanyaan y/n membuatkan kokonoi menepuk dahi. Inui hanya memerhati gerak gerik mereka berdua.
"Ikan bernafas dalam air" jawab kokonoi. Y/n tidak percaya.
"Tipu!!"
"Betul!!"
"Tipu!!"
"Betul!!"
"Tipu aku Tak percaya!!"
"Betul. Kenapa aku nak tipu?"
"Kau pernah tipu aku dulu. Kau kata vitamin wujud"
"Vitamin memang wujud"
"Bohong!!"
"Betul. Aku Tak tipu"
Y/n diam seketika.kokonoi dan Inui memandang aneh ke arah mereka y/n.
"Kau kenapa y/n?" Tanya kokonoi. Y/n tersenyum perlahan lahan.
"Kono!! Kau hensem Hari ni" puji perempuan 15 tahun itu. Kokonoi menepuk dahi.
"Apa yang kau nak?"
"Jom beli kek di kedai hujung Sana. Ramai orang kata kek di Sana sedap"
Mereka bertiga pergi ke kedai tersebut. Mata y/n bersinar.
"Selamat datang. Boleh akak tahu adik nak yang mana?"
Y/n memerhati satu persatu kek yang dijual.
"Ni" y/n menunjukkan kek yang mahu dipilih. Kakak penjaga kaunter itu memasukkan kek itu ke dalam kotak kecil."Rm 25.10" maya y/n terbeliak.
'sepotong kek ja. Harga macam apa lagi. Dia letak apa sampai Mahal macam tu. Guna tepung dari syurga ka?' y/n mengumpat di dalam hatinya.
" Serius ah?" Kokonoi memandang y/n. Y/n merasa bersalah. Takkan dia mahu membiarkan sahabatnya bayar semahal itu.
"Ini je kau nak y/n?" Mata y/n terbeliak. Dia menampar pipinya menggunakan tangan sendiri.
"Ni mimpi ka?"
"Kalau kau nak kedai ni pun boleh!!" Kokonoi menjelirkan lidahnya. Y/n meletakkan tangan di dahi kokonoi.
"Kono Tak sihat?" Kokonoi mengelengkan kepala.
"Aku sihat" y/n memegang bahu kokonoi.
"Kono, Kita bukan orang kaya. Takkan la dengan kakak ni pun kau nak berlagak"
"Masalahnya betul aku ada banyak duit"
"Mana?"
"Ni" kokonoi mengeluarkan black card. Y/n dan kakak penjaga kaunter terkejut.
"Kokonoi" lelaki yang mempunyai bekas luka bakar memanggil kawannya, kokonoi hajime.
"Taiju mahu berjumpa Kita" kokonoi menjelirkan lidahnya lalu bergerak ke arahnya.
"Jom"
Selepas beberapa minit, mereka sampai di tempat pertemuan black dragon. Inui seishu mencari kelibat taiju shiba, ketua black dragon.
"Lambat sampai" inui dan kokonoi terkejut mendengar suara ketua mereka.
"Maaf, ketua" mereka berdua menundukkan badan. Taiju shiba hanya memerhati mereka berdua.
"Cepat suruh ahli lain berkumpul. Hari ni ada pertemuan black dragon!!"
"Baik, ketua" inui seishu dan kokonoi hajime bergegas pergi dari taiju shiba.
"Inupi!!" Jeri kokonoi. Inui mendekati kokonoi.
"Kenapa?"
"Jangan beritahu y/n tentang black dragon" bisik kokonoi. Inui menatap kokonoi dengan tatapan aneh.
'first time kokonoi peduli dengan perempuan selain kak akane. Kokonoi anggap y/n akane?' soal inui di dalam hati.
YOU ARE READING
Meja Sebelah (inui x y/n)
FanfictionTOKYO REVENGE FANFICTION y/n seorang pelajar sekolah yang baru masuk tingkatan 3. Dia berharap dapat sekelas dengan sahabatnya, kokonoi hajime. Malang sekali, mereka berdua tidak sekelas. Kokonoi memberitahu y/n bahawa ada kawannya aka...