Šestnáct... To číslo, co vyjadřuje mládí, předposlední schůdek před začátkem dospělosti a koncem dětství. Šestnáct, ten most, kterého se bojí všichni rodiče, ač někteří na něj sami vstoupali, když dovršili toho věku sami. Temná stránka tohoto čísla je spojena s drogami, s rozdáváním svého těla tomu prvnímu, či té první, alkoholem, flákáním školy, takové hraní si na dospělý svět, co je pouze útěkem, neb skutečná dospělost vypadá jinak, než jak si představujeme. Však může být i krásným, pro mnohé to znamená změnu z malé holčičky na velkou slečnu, pro kluky čas, kdy můžou nechat mladičkou tvář nechat zarůst prvním knírem, z kterého se stane strniště. Období prvního vztahu, ať už dlouhodobého či krátkého. Období, kdy už nemůže se bát první pusy, kdy lze se na ní pouze těšit se.
Kdybych si mohla přát něco k šestnáctým narozeninám, co se nedá koupit za peníze, bylo by to, abych už nechodila na procházky sama nebo se sestrou. Tak ráda bych probírala se svou kamarádkou to, jaký kluk se mi líbí, co bych chtěla zažít, jak se mi líbí na střední, jak vzpomínám na základní školu. Se sestrou to můžu probírat kdykoliv přes spaním, když šla jsem s ní ještě do školy v roce 2022, můžeme se spolu o tom bavit kdykoliv. Snad naleznu v období šestnáctého roku života nějakou dobrou kamarádku, s kterou budu schopna tuhle tužbu naplnit. A třeba i tu první lásku, s kterou bych zažila to krásné, na co bych v penzi nádherně vzpomínala. Nicméně pokud by to nebylo hned, vyrovnám se s tím.
Šestnáct, to číslo, co mi může hodně vzít- z pokoje oblíbenou hračku, DVD s oblíbenou pohádkou. Ale i hodně dát, někteří začnou posilovat nebo si najdou teprve cestu k něčemu, co chtěli dělat celý život. Teprve teď někteří už se nebojí vyjít s barevnými vlasy ven, teprve teď si někteří uvědomili pravou identitu, co budou do konce života jejich lásky. Sladkých šestnáct říká se v romantických knihách. Bude tohle platit i pro někoho, komu je mentálně více jak dvacet? A bude konečně ta osoba po letech ve starším vzhledu působit konečně na svá léta?
ČTEŠ
K četbě a přednesu
Non-FictionSérie různých textů na různá témata. Můžete se jejich četbou krátit čas nebo je přednést, jestliže máte recitátorský talent a chodíte na dramaťák. Nebo recitujete jen tak pro sebe, pro radost, či hledáte nového autora, neb vás Kytice, Máj a další om...