פרק 7 - נואל

101 13 9
                                    

"נו, נו, נו, איך היה?!" אודט התקרבה אליי בצעדים קלילים ומהירים אחרי שנכנסתי בגפי הביתה.

"היה מקסים..." אמרתי בחולמנות.

"ספרי עוד, ספרי עוד!" היא קירבה את שני אגרופיה זה לזה, כילדה קטנה ומתרגשת.

"אין כל כל הרבה מה לספר," חייכתי אליה. "שיחה נעימה. הוא סיפר לי על תחביביו, אני סיפרתי לו על החיים שלנו כעת ולפני כל הברדק... נדמה היה כי הוא צמא למילותיי."

"אם כך, מדוע את כה ציקנית במילים?"

"כי ודאי הדברים ישעממו אותך."

"אני רוצה לשמוע הכל! וגם אמא!" היא אחזה בידי וגררה אותי איתה.

נאנחתי בשקט. כמובן שאמי רצתה לשמוע. היא ידעה שזהו כרטיס היציאה שלה מחיי הדלות.

היא הובילה אותי לחדרה של אמנו. היא ישבה שם וקראה איזה ספר לפחות עד שהדלת נפתחה בסערה.

"ראי מי חזרה!" אודט אמרה בהתלהבות.

"אודט, מה אמרנו לגבי ההתנהגות הזו שלך..." אמי עיקמה את פרצופה ולאחר מכן, טפחה על מיטתה שהייתה לידה "בואי, נואל, ילדתי, ספרי לי הכל."

אודט קפצה על המיטה לכדי ישיבה. הרגשתי איך עיניי נפערות למראהה. בהחלט לא הייתה זו הפעם הראשונה שנהגה בילדותיות, ובכלל זאת, מצאתי את עצמי מופתעת כל פעם מחדש. לכן, לאחר שהתמקמה על המיטה, התיישבתי לידה בפחות קופצניות.

"שמו שארל ד'אורנו..." הנחתי את ידי על ברכיי מנסה להסתיר את התרגשותי.

"בן הדוד של המלך?" אמי אמרה לפני שהספקתי להמשיך. "אוי, הברוך."

"האין זה נהדר?!" אודט חשפה את שיניה כשחייכה.

"נהדר...?" אמי אמרה בקול חנוק. "מכת גורל!"

כהרגלה, היא לא הייתה מסוגלת להיות מרוצה אף פעם. תמיד ראתה את הרע.

"נישואין לאחיין של מלך יעלה את המעמד שלנו כמו שרצית!" אודט התעקשה. אני אפילו לא ניסיתי.

"לא, לא, לא!" היא הקשתה "בימי חייו של אביכן, המשפחות שלנו היו מאוד קרובות. אך לאחר נישואיי השניים, אביה של אלה התברר כמקושר למלך הנוכחי. לא מצאתי בכך דבר יוצא דופן, הלא האצילים נאמנים למלך, אך לא הייתה זו נאמנות רגילה למלך באשר הוא. לכן, כשאימו גילתה זאת, הקשר נותק בין משפחותינו בבושת פנים!"

"אך אביה של אלה אינו בין החיים עוד." הנחתי יד על כתפה "אני בטוחה שנצליח להסביר את התנגדותנו ל..."

"התנגדותנו? את היית ילדה קטנה וטיפשה אז! אפילו היום אינך יודעת דבר! את יודעת ששארל הזה שלך היה אמור להיות יורש העצר?!"

הרגשתי את ליבי נחמץ בקרבי. לא היה לי מושג. לא הייתי מעורה כלל באצילים ובמלוכה, ושארל לא אמר דבר.

סינדרלה? כן, בטח.Where stories live. Discover now