A nevem Rodion. Lassan egy éve már, hogy a baleset megtörtént. Egyedül élem a mindennapjaimat ebben a zord világban. Munkát nehezen lehet találni a gépek miatt. Ha találsz akkor meg alul fizetnek a robotokkal szemben. Jobb munkaerőnek bizonyosulnak. Egy Charlie nevű embernek dolgozom irreálisan kevés pénzért. Charlie az egyetlen ember, aki dolgozhat. Nagy befolyása van, így lehet neki saját étterme és ő vezetheti azt. Charlie negyvenes éveiben lévő nem kicsi, de nem is a magas emberekhez tartozik. Szeme sötétbarna, haja fekete balra elsimítva hordja. Orra alatt barna bajusz virít. Termetes alkattal rendelkezik. Az étterme családi vállalkozás melyet apjától örökölt meg. Szorgalmas, munkásember.
2030. június. 22. Szombat.
A mai napon is reggel hétre megyek Charlie-hoz. Legtöbbször mosogatni szoktam vagy a szemetet kivinni. Lassan oda is érek az étteremhez. Ez az egy étterem van a városban, ami embereknek is nyújt ételt. Kopogtam a hátsó ajtón, hiszen a bejárat még zárva van.
Charlie: De jó, hogy megjöttél. Lassan készülődhetünk a délutáni nyitásra.
Rodion: Azonnal uram!
Robot pincér: Itt a jard, el kell, hogy tűnj!
Charlie: Itt van öt ruppon, csak ennyit tudok adni. Ha tudsz jönni dolgozni értesítelek róla.
Rodion: Öt ruppon? Ebből még kenyeret se tudok venni.
Charlie: Ne veszekedj velem. Hálásnak kellene lenned, hisz munkát adtam neked és tartottam a hátamat neked. Tudod, hogy nem dolgozhatsz.
Rodion: Tudom, köszönök mindent neked.
Charlie: Már itt vannak, FUSS!
Rendőr robot: Állj vagy lövök!
Minden élő és lélegző lényt kiakarnak robotokra cserélni. Embereket és állatokat egyaránt. Kivizsgálásokkal próbálják ellenőrizni a robotok munkáját. Ha robotmunkát végző embert találnak letartóztatják, és pénzbírsággal büntetik meg. Az állatokkal rosszabbul bánnak. A kóborló emberi állatokat elaltatják.
Kifutottam a hátsó ajtón majd kimentem az utcára.
Rendőr robot: Azonnal állj meg!
Futottam ahogy csak tudtam. Sikátorokon, utcákon át megállás nélkül. Hirtelen elestem egy vezetékben a földön.
Rendőr robot: Ne mozduljon!
Egy női hang hallatszódott a sikátorból.
Ismeretlen: Vigyázz!
Egy gránátot dobott ki a robotok elé, ami lesokkolta őket.
Ismeretlen: Gyere velem, nem vagyunk itt biztonságban.
YOU ARE READING
Hamis élet
ActionA könyv árvákról szól akik 2030-ban élnek. A robotok leváltották az embereket. Próbálnak túlélni ebben világban, amely rengeteg gonoszságot rejt