5

11 3 1
                                    

"Taraaaa!"

Adresia terkejut apabila terbuka sahaja pintu lif, dia nampak Noah. Nyaris hendak terjatuh dia dibuatnya tadi.

"Awak ni memang hobi ke buat orang terkejut?" Adresia mendengus sambil mengheret vacuum yang dibawanya masuk ke dalam lif.

Noah yang berdiri di hujung lif itu meringis. Nampaknya mood Adresia sedang tidak baik-baik sahaja.

"Adresia, saya dah tolong awak wiping dekat tingkat bawah. Semua tingkat. Awak tinggal vacuum je nanti tau." Ucap Noah tanpa menjawab soalan sinis gadis itu tadi.

Dahi Adresia berkerut. Dia terus menoleh ke arah Noah dengan muka tak percaya.

"Sumpahlah???" Soal Adresia. Anggukkan kepala dari Noah semakin membuatkan kerutan di dahinya berlapis.

"Sekejap gila????" Adresia pandang Noah dengan riak meragukan.

"Tak percaya awak check la nanti. Habis berkilat semua tau saya lap!" Balas lelaki itu, penuh percaya diri.

Ting! Pintu lif terbuka. Adresia terus melangkah keluar dari lif sambil mengheret vacuum bersamanya. Diikuti oleh Noah di belakang.

"Noah.." Adresia tercengang apabila melihat memang betul tong sampah serta bingkai tingkat di guest lift itu kelihatan seperti sudah dilap.

"Sama-sama, Adresia." Balas Noah. Tangannya selamba menepuk kepala gadis yang lebih pendek darinya itu.

----
3:13 pm, 19 january 2022

Dari saya yang sedang merempat di tingkat 2 hotel bodoh shah alam hhgsdhshhs

Haluception; Can You Sit By My SideWhere stories live. Discover now