12

3 0 0
                                    

"Harini ada 2 event dekat patio 2 dengan patio 4. Kau stand by jaga toilet dekat situ. Tapi toilet dekat depan ballroom tu jangan lupa check sekali."

"Okay noted."

Kemudian Adresia dan Darwisy berpisah di lif pekerja itu. Adresia keluar hendak ke patio yang disebutkan, Darwisy pula naik ke tingkat 3.

"Adresia! Long time no see." Suara yang familiar kedengaran.

Mendengarkan namanya dipanggil, Adresia lantas menoleh. Matanya terus bertemu dengan wajah kacak Noah.

"Oh, hai Noah. Iya, long time no see." Balas Adresia seadanya.

Noah yang melihat ada walkie talkie di tangan gadis itu mengangkat sebelah kening.

"Oh? Awak dah masuk PA ke sekarang ni? Dah habis buat room eh?" Tanya Noah.

Adresia angguk. "Haah. Dah nak seminggu saya dekat PA ni."

"I see. PA ni best kan. Awak ada banyak masa nak rehat sebab kerja dia tak banyak sangat pun kan?"

Adresia nyaris nak rolled eyes mendengarkan kata-kata Noah.

Kerja tak banyak sangat? Dalam mimpi!

Dia kena ulang-alik dari lobby sampai tingkat 3 untuk periksa semua toilet perempuan berada dalam keadaan yang bersih dan selesa untuk pengunjung hotel, itu yang dikatakan tak banyak sangat kerja???

"Awak ni takde kerja ke? Pagi-pagi lagi dah merayau." Adresia tanya.

Noah sengih.

"Saya saja je naik atas sebab nak release tension jumpa fussy guest dekat bawah tadi hehe."

"Fahammm."

"Eh, lama pulak ajak awak berborak. Jomlah kita sambung kerja. Nanti lunch kita sambung borak lagi tau!" Pamit Noah sebelum keduanya berpisah di situ.

Adresia melangkah hendak ke tandas perempuan di patio, Noah pula turun kembali ke lobby menggunakan tangga.

---
10:²⁸ pm, 18 february 2024

Haluception; Can You Sit By My SideWhere stories live. Discover now