Dewi terus angkat amoi tersebut dan masuk ke dalam ofis kitaorang. Amoi tersebut duduk dekat atas sofa. Dia masih lagi ketakutan. Aku terus melangkah ke pantry. Nampak je lorong pantry, serta merta bulu roma aku tegak. Aih! Nak tak nak aku pergi juga pantry. Selesai bancuh air,
Tap!
"Allahuakbar!" Ucap aku perlahan.
Suasana dekat pantry gelap gelita. Aku cepat-cepat melangkah ke arah bilik. Sampai saja bilik aku terus berpaling ke arah pantry. Satu bayang hitam aku tak pasti apa tengah berdiri ditengah-tengah pantry. Aku tarik nafas dan menghembus.
"Kau ni kan. Kalau iye pun ajak lah aku." Marah sham tiba-tiba.
Aku berpaling ke arah sham lantas tersenyum.
"Aku okay!" Ucap aku seraya melangkah ke arah amoi tersebut.
Amoi tersebut memandang aku.
"Saya tak nak air. Saya mau balik cik."
Ucap amoi tersebut.Aku mengerling jam dekat pengelangan tangan.
"Sekarang tak boleh balik lagi."
"Kenapa?" Tanya amoi tersebut.
"Dalam pukul 2 nanti saya hantar you dekat bawah."
"No! No! You hantar saya balik rumah. Please!"
Aku termanggu. 'Ah sudah!' Aku memandang yang lain.
"Tak apa. Nanti aku dengan harris teman kau j hantar amoi tu." Ucap sham.
Aku menganggukkan kepala.
"Nanti kitaorang hantar you okay. So sekarang you kena minum bagi okay sikit!" Ucap aku.
"Ya terima kasih terima kasih."
Sebenarnya dalam air amoi dan munirah tu, aku tunang air batu delima. Aku terus kembali ke meja aku dan sambung buat kerja. Tengah buat kerja tu tiba-tiba
"Tolong aku! Tolong aku!!"
Aku berpaling. 'Yazer?' Tanya aku dalam hati. Dah lama aku tak jumpa si yazer ni.
"Kau kenapa?" Tanya megat.
"Aku... aku.." Yazer tak teruskan bercakap malah dia berpaling tengok aku. Tak lama tu dia melangkah ke arah aku. Aku yang tengah duduk terus bangun berdiri. Kedua bahu aku dipegang oleh yazer.
"Sumpah j! Aku percaya kata-kata kau."
Dahi aku berkerut. Tak faham apa yang dimaksudkan oleh yazer.
"Kau kenapa yazer?" Tanya sham pulak.
Yazer terdiam lantas berpaling. Bahu aku dilepaskan.
"Hari tu aku tak percaya kata-kata j yang studio kita tu berhantu dan" Ucap yazer sambil memandang sekeliling. "Dan bangunan ni berhantu. Sebab aku tak pernah kena walaupun sikit. Jadi bila j cakap salleh bagitahu yang studio tu berhantu aku tak percaya. Dan aku baru kena tadi. Depan mata aku ada benda besar hitam tengah tenung aku. Nasib baik masa tu aku dekat pintu. Benda tu kejar aku. Aku lari sekuat hati. Sumpah aku takut." Cerita yazer.
Lepas je yazer cerita, dekat pantry ibarat kena tsunami. Bunyi barang dibaling dihempas. Bunyi lif tak berhenti-henti. Amoi yang tengah duduk kat atas sofa terus sembunyi dekat belakang aku. Tangan kanan aku dipegang kuat. Kitaorang hanya mampu memandang pantry dari jauh. Tak mampu untuk buat apa-apa. Aku menarik nafas panjang. Tak pasti sampai bila aku harus bertahan dengan benda ni semua.
YOU ARE READING
KISAH SERAM BANGUNAN BERHANTU
HorrorHai Assalamualaikum! Jumpa lagi kita.. maaf agak lambat sedikit. Kali ini aku nak sharekan pengalaman benar yang terjadi.. stay tuned!