Aleksi suki vaaleat suortuvat pois kasvoiltaan ja peilasi itseään makuusalissa kylpyhuoneen peilistä. Kampaus saisi olla ehkä vähän pidempi päältä, mutta toisaalta mitä väliä, hänhän oli lähdössä vain partiointikierrokselle linnaan. Illan viimeinen kierros oli kaikista valvojaoppilaista osunut tänään hänelle ja nyt hän oli jo hiukan myöhässä kierrokselta. Aleksi oli oppituntien jälkeen uppoutunut musiikkihommiin niin, että oli kadottanut ajantajunsa. Hänen tulisi ilmoittautua tuvanjohtajalleen Aronille aivan näillä hetkillä, joten hän antoi hiustensa olla, veti äkkiä kaavun päänsä yli, sitoi keltamustaraidallisen koulupukuunsa kuuluvan solmion kaulaansa ja kiinnitti valvojaoppilaan tunnuksensa kaavunrintamukseen tarttumistaialla. Hän keräsi tavaransa kylpyhuoneen tasolta ja heitti ne kiireessä makusaaliinsa, pysähtymättä juuri lainkaan, ennen kuin jatkoi jo matkaansa. Rientäessään Puuskupuhin oleskeluhuoneen läpi, joku kuitenkin viivytti häntä huutamalla nimeään.
- Aleksi! Aleksi, venaa!
Ääni kuului Jessicalle, After All This Timen basistille, joka kutsui häntä oleskeluhuoneen toiselta puolelta. Aleksi odotti levottomana, kun Jessica saavutti hänet tiedostaen koko ajan, että myöhästyisi ihan juuri partiosta. Hän ei kuitenkaan kehdannut olla huomioimatta Jessicaa, joten jäi kuulemaan Jessican asian.
- Moi, Aleksi tervehti tyttöä ja hymyili vähän kiusaantuneesti. Aleksi tiesi mitä asiaa Jessicalla oli, eikä hänen juuri nyt tehnyt mieli puhua siitä, sillä ensinnäkin hänellä oli kiire, ja toiseksi, hänellä ei olisi antaa Jessicalle haluamiaan vastauksia.
- Ootko sä miettinyt sitä mistä me puhuttiin?
- No… Rehellisesti sanottuna en oo vielä kerennyt, Aleksi vastasi ja loi Jessicalle anteeksipyytävän hymyn. Hän liikehti kohti ovea toivoen, että Jessica ymmärtäisi hänellä olevan kiire.
- Me tarvittais vastaus pian, Jessica näytti kärsimättömältä, vaikka yrittikin pysyä kohteliaana. – On yks toinenkin bändi. Sekin pyrkii Magnus Baileyn huomioon. Toki me sanottiin niille, ettei anneta niille soittoaikaa kurpitsajuhlien jatkoilta kun ne pyys. Mut ne vaikutti siltä, ettei aio luovuttaa. Ja siks me entistä enemmän tarvitaan sun apua.
Aleksi kohotti kulmiaan. Toinenkin bändi Tylypahkassa? Ennenkuulumatonta.
- Mitä te tarkalleen ottaen haluutte musta? Aleksi kysyi.
- Eiks me puhuttu tästä jo? Tehdään yhdessä biisi. Niin kova bängeri, et se ei jätä ketään kylmäksi. Edes Baileyta.
Aleksi puri poskeaan vaivaantuneena. Hänellä ei varsinaisesti ollut mitään sitä vastaan, että tekisi yhteisbiisin After All This Timen kanssa, mutta hän pahoin pelkäsi, että koska Bailey tunnetusti etsi lupaavia bändejä, Aleksi jätettäisiin biisin esittämisen jälkeen kuin knalli kalliolle. Hän kuitenkin halusi myös itse hyötyä diilistä, eikä tehdä mitään hyväntekeväisyyttä. Hän ei kuitenkaan kehdannut kertoa ajatuksistaan Jessicalle. Ainakaan vielä, ennen kuin olisi kerennyt ajatella asian kunnolla läpi.
- Tota… Mul on nyt oikeesti vähän kiire. Pitää mennä partioon, Aleksi sanoi ja yritti jälleen hymyillä pahoittelevasti. – Sopiiko jos palataan tähän huomenna? Mä lupaan, et teen päätöksen siihen mennessä.
Jäämättä odottamaan vastausta, Aleksi jätti närkästyneen Jessican niille sijoilleen ja kiirehti käytävään tuntien hieman huonoa omatuntoa töykeydestään. Hän kuitenkin karisti juuri käydyn keskustelun mielestään rientäessään puolijuoksua viidenteen kerrokseen, jonka eräällä sivukäytävällä sijaitsivat tuvanjohtajien työhuoneet. Kello löi tasan kymmenen, kun hän ennätti Aronin huoneelle ja ilmoitti itsensä partioon.
YOU ARE READING
Blind Channel - Exploring Hogwarts
FanfictionTämä tarina on saanut alkunsa jälleen kerran tuosta Jumalan (tai Saatanan) meille suomasta sosiaalisen median alustasta Jodelista. Kirjoitin kerran BC -fanficin aiheesta Titanic ja Jodelissa toivottiin lisää minun kirjoittamia tarinoita. Jodelissa o...