Joel oli juossut koko aamun vessassa. Jännitys oli sietämätön, ja sai hänet niin henkisesti kuin motorisestikin levottomaksi ja lyhythermoiseksi koetellen bänditovereittensa kärsivällisyyttä. Jopa Joonas oli ärähtänyt hänelle, kun hän oli kiukutellut tälle jostain pikku asioista. Mutta siitäkin huolimatta Joel oli halunnut aamusta asti pitää Joonaksen lähellään, kuin peläten, että tämä katoaisi johonkin. Joka kylläkin Joonaksen tapauksessa oli ihan varteenotettava huolen aihe, mutta Joelin tarkoitusperänä oli lähinnä Joonakselta saamansa henkinen tuki.
Kaiken piti olla valmista, mutta Joel stressasi silti, että he olivat unohtaneet jotain. Varoitusaikaa keikan varmistumisen jälkeen oli ollut hädin tuskin viikko, ja he olivat valmistelleet kaiken ennätysajassa. Joel oli ollut innoissaan, kun he olivat viikko sitten vastaanottaneet Kolmen luudan varren omistajalta pöllön, jonka tuomassa kirjeessä hän ilmoitti, että Blind Channel saisi soittaa setin puoliksi After All This Timen kanssa. Ilmeisesti AATT oli myöntynyt antamaan omasta ajastaan BC:lle. Joel ihmetteli vähän, että miten, sillä Joonas oli väittänyt, ettei ollut löytänyt mitään Chrisin huoneesta. Hänellä oli kuitenkin ollut ovela ilme, kun hyvät uutiset olivat saavuttaneet heidät, joten Joel epäili, puhuiko hän totta. Mutta Joel oli antanut asian olla, sillä rehellisesti häntä ei edes kiinnostanut miksi AATT oli yhtäkkiä nöyrtynyt. Pääasia oli, että he pääsivät soittamaan. Ja vielä Magnus Baileylle.
Kurpitsajuhla Suuressa Salissa oli alkamassa. Joel olisi halunnut skipata pöytäjuhlan ja valmistautua suoraan jatkoille. Hän tiesi, ettei pystyisi jännitykseltään virittäytymään juhlatunnelmiin, saati edes syömään, mutta valitettavasti juhla oli pakollinen kaikille, ja tuvanjohtajat tarkistaisivat, että kaikki oppilaat olisivat Suuressa Salissa.
- Joel, Joonas huomautti, kun he istuivat Luihuisen tupapöydässä odottamassa juhlan alkua. – Sä teet lumisadetta.
Joel hätkähti. Hän oli tuijottanut intensiivisesti vastakkaista seinää ajatukset kaikissa mahdollisissa kauhuskenaarioissa siitä, miten illan keikka voisi mennä pieleen (alkaen siitä, että hän putoaisi lavalta ja loppuen siihen, että villi lohikäärme lentäisi Tylyahon yli juuri ennen keikkaa savustaen Kolmen luudan varren sekä Joelin unelmat maan tasalle), eikä ollut huomannut puristavansa taikasauvaansa rystyset valkoisina aiheuttaen heidän kohdalleen lumotusta katosta leijailevan hennon lumisateen, joka oli jo muodostanut heidän astioittensa päälle pöydälle valkean peitteen.
- Sori, Joel sanoi nopeasti ja heilautti sauvaansa, jotta lumisade katoaisi. Joonas pudisti päätään. Joel oli vaitonainen ja katseli, kun McGarmiwa alkoi pitää perinteistä Kurpitsajuhlan puhettaan, kuuntelematta kuitenkaan sanaakaan siitä, mitä rehtori sanoi. Kauhuskenaarioitten saattelemana, hänen mieleensä oli hiipinyt kylmäävä ajatus.
- Mitä jos musta ei oo tähän? Joel kuuli pian itsensä sanovan hiljaa. Joonas katsahti häneen yllättyneesti ja Joel punastui hieman. Hänen ei ollut ollut tarkoitus puhua kesken McGarmiwan puheen, eikä varsinkaan sanoa ääneen ajatuksiaan, joten hän yllättyi itsekin. Hän ei edes tiennyt kenelle oli sanansa tarkoittanut, Joonakselle vai itselleen. Joonas kuitenkin tarttui Joelia ranteesta.
- Kyl sust on.
Muuta Joel ei tarvinnut.
*
Kahden ja puolen tunnin kuluttua, Joelin rauhallisuus oli jälleen kadonnut. Joonas ja Tommi olivat istuttaneet Joelin tuoliin ja pakottaneet hänet paikoilleen, sillä hän oli ravannut ympäri Kolmen luudanvarren takahuonetta, kuin hurjistunut hevoskotka. AATT alkaisi soittaa ihan näillä näppäimillä, joka tarkoittaisi sitä, että heidän vuoroonsa oli vaivaiset 45 minuuttia.
ESTÁS LEYENDO
Blind Channel - Exploring Hogwarts
FanficTämä tarina on saanut alkunsa jälleen kerran tuosta Jumalan (tai Saatanan) meille suomasta sosiaalisen median alustasta Jodelista. Kirjoitin kerran BC -fanficin aiheesta Titanic ja Jodelissa toivottiin lisää minun kirjoittamia tarinoita. Jodelissa o...